Skrevet av Emne: Kattedo med eller uten tak??  (Lest 754 ganger)

Utlogget Baldriline

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 2
  • Kjønn: Kvinne
  • Baldriline
    • Vis profil
Kattedo med eller uten tak??
« på: 22 Februar 2007, 14:44:22 »
Hva har du? Og hovrfor?

Og hvilken kattesand ville du valgt?

Sitter å kiker på forskjellige katteutstyr nå!! Ser jeg må vinne i lotto snart ja :whistling:  så mye stilig da!! :jippi[1]:  :jippi[1]:

Håper det blir pus snart.....  :x-fingre[1]:
Ingen over, ingen under og ingen ved siden, det er bare KATTEN!!!

Utlogget SiriJ

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
SV: Kattedo med eller uten tak??
« Svar #1 på: 22 Februar 2007, 14:48:18 »
Jeg har kattedo med og uten tak, kjøpte den uten tak først...
Nå bruker jeg den med tak, kattene mine er veldig ivrige når de graver i sanden å da holder den seg på plass.
Det er supert!! Å det er filter i kattedoen, det marker jeg veeldig godt.. Vil jeg anbefale...
Har også en kattematte utenfor doen så den sanden som evt henger igjenn på
potene til katten går av å blir liggende på matten....
Jeg bruker Olivers kattesand, ville valgt en man kjøper på dyrebutikker eller dyrebutikk (på internett)
har ikke noe erfaring med de fra butikkene, men Buddy sand er ikke til og anbefale... :)

Jah er masse masse gøy å kjøpe til kattene... Litt farlig.. :D :jippi[1]:
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
  • Takket: 107
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 22 Februar 2007, 14:50:01 »
Har kattedo med tak og dør. Grunnen: mindre lukt, mindre sand som blir sparket ut av kassa og at det er litt bedre å se på enn en åpen do. (hvis man er avhengig av å ha doen godt synlig i leiligheten, slik jeg må)

Av kattesand bruker jeg CatExclusive finkornet, den klumper supert og gir fra seg minst lukt. (er svakt parfymert med babypudderlukt, men ikke i overdrevne mengder) Har prøvd mange andre kattesandtyper, bla EverClean i div varianter(blæh :ad[1]:), og for meg og kattene var CE desidert best.

Utlogget Vetlajento

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22 Februar 2007, 15:06:11 »
Eg har kattedo med tak av dei samme grunnane som dei du har fått oppgidd over her! :biggrin:

Av sand har eg prøvd mykje rart, og har egentlig ikkje vore fornøyd med noko fram til no! E så ekstremt sensitiv for lukter, sjø! For tida prøver eg ut sånne trepellets frå FK (dyrestrø) ser ut til å fungere fint så langt!  :biggrin:

Utlogget Kattekvinnen

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22 Februar 2007, 15:31:54 »
Kattedo med tak her også! Nettopp kjøpt inn, tror den kostet 375 :)
Veldig fornøyd! Kattene syntes det var kjempespennende/nifst/gøyalt alt ettersom, med den nye kassen. døren de måtte gjennom. og i begynnelsen lå filtrene strødd utover badegulvet, måtte tilslutt teipe de fast på kantene.  :icon_neutral:
Men holder sanden på plass, merket stor forskjell i lukt også, og kattene synes den er morsom nå :) ikke bare skummel. hehe...

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Rasekatt - moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 134
  • RIP Frøya,Diesel, Snoopy og Rampus!! Savner dere!
    • Vis profil
    • swimzys katteblogg
« Svar #5 på: 22 Februar 2007, 17:04:17 »
jeg har begge deler jeg, pga noen av kattene er så sære at de vil ikke være inne i ett rom for å gjøre ifra seg, de vil ha åpent....  :humre:

Kismet

• Gjest
« Svar #6 på: 22 Februar 2007, 19:20:05 »
Har do med tak, ellers hadde jeg hatt sand utover hele gulvet....

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 22 Februar 2007, 19:24:34 »
Med tak og filter!

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22 Februar 2007, 21:12:37 »
Har hatt både med og uten, tror jeg har 3 doer liggende på boda, 2 uten og en med tak. Nå har jeg en PeeWee do, den er uten tak, og det er en slik trepelletsdo. Bruker pellets fra felleskjøpet, 43kr sekken, før brukte jeg klumpesand fra EverClean og CatExclusive. Jeg er kjempefornøyd med pellets, det er enkelt og billig, og luktfritt.  :icon_smile: Pluss at jeg slipper sand utover hele leiligheten!  :icon_frown:

Utlogget Baldriline

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 2
  • Baldriline
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22 Februar 2007, 21:45:48 »
Tusen takk for svar dere  :)  Jeg har selvsagt sååå lyst på det dyreste jeg fann da... ::)   inne på petshopgirls, og den charlis box!! :o såå stilig da!! Sambo trenger ikke få vite hva det kostet da.... :whistling: 

Men du med den pelletsen.. Hvor kjøpte du doen da? Og hvor ofte må du bytte på kassa og slikt da? Går det å bruke pelletsen i do med tak på også?? :rødmeja:
Ingen over, ingen under og ingen ved siden, det er bare KATTEN!!!

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22 Februar 2007, 22:00:58 »
Jeg kjøpte den på en internettbutikk. Det er rist i den øverste delen, slik at det oppblødte pelletset, altså sagmasken, faller igjennom til den kassen under. Du tømmer da bare den under, plukker ut avføringen og vips så er doen ren. Ingen graving i sand, og klumper som deler seg og smuldrer opp. Pelletsen drar de seg heller ikke gjennom hele leiligheten heller, og endelig kan jeg gå barbent uten å føle at jeg går på ei sandstrand..  :morsomt: Billig er det også, og drøyt. Jeg fyller på pellets etterhvert som det minker i kassa. En sekk holder i flere måneder her, hvertfall 2 måneder, til 3 katter.. og en sekk koster som sagt 43 kr sekken på FK. Blir fort dyrt når man må kjøpe en sekk til 200 kr hver tredje uke. Pelletsen går sikkert an å bruke i do med tak også, men lettest og beste er jo å bruke den doen som er laget til bruk av pellets.