Skrevet av Emne: Kattunger selges 200,-pr stykk  (Lest 2061 ganger)

Utlogget jannikke

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kattunger selges 200,-pr stykk
« på: 12 August 2005, 20:36:47 »
Jeg har 2 kjempesøte kattunger som er født 1 mai. er det noen som har ett hjem til dem. de er 1 egget tvillinger de ble født i samme foste pose. De er svarte og hvite. veldig kosete.  :love:  :katt4:
jeg er å treffes på tlf: 95096554/ 33063772
 :katt4:  :love:

jeg har 2 kjempe søte kattunger som ble føtt 1 mai er det noen som er vil ha dem???det var 7 men nå er det 2. =O)

Utlogget ywe84

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
Re: Kattunger gis bort
« Svar #1 på: 20 September 2005, 17:08:06 »
Sitat fra: jannikke
jeg har 2 kjempesøte kattunger som er født 1 mai. er det noen som har ett hjem til dem. di er 1 egget tvillingrt di ble født i samme foster pose. di er svarte og hvite. veldig kosete.  :love:  :katt4:

Åh de er så gode .. Hadde det ikke vært for de andre "barna" hadde jeg tatt dem. Du får sende en klage sms til Linda .. Hi hi..

Ps Klarer du å gi dem fra deg nå ?
Dyre elsker !

Utlogget Dementia

• Kattunge
  • *
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Vår hjemmeside
« Svar #2 på: 07 Oktober 2005, 11:26:42 »
Hvorfor skal du ha betalt for dem? :idea:

Utlogget Wazabees

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
« Svar #3 på: 07 Oktober 2005, 12:22:37 »
Sitat fra: Dementia

Her på forumet er det ikke lov å gi bort katter. Når man tar betalt er det for å forsikre seg om at de som overtar katten er personer som virkelig er interesserte og ønsker å ta godt vare på katten.

Utlogget Gina

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
Re: Kattunger selges 200,-pr stykk
« Svar #4 på: 07 Oktober 2005, 16:11:38 »
Sitat fra: jannikke
Jeg har 2 kjempesøte kattunger som er født 1 mai. er det noen som har ett hjem til dem. de er 1 egget tvillinger de ble født i samme foste pose. De er svarte og hvite. veldig kosete.  :love:  :katt4:

:hilse: For noen fine katter du har,de var bare skjønne.Er helt enig med deg at du tar betalt for kattene,etter min mening så skulle de ikke vært lov og gi bort noen dyr. :hilse:
Gina

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Oktober 2005, 18:39:16 »
Så jo ut som min Eddie da :reddmus:
Han på bilde nr 2 og 4: http://www.katteprat.no/forum/viewtopic.php?t=740

Utlogget Dementia

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
    • Vår hjemmeside
« Svar #6 på: 08 Oktober 2005, 00:13:34 »
Sitat fra: Wazabees
Sitat fra: Dementia

Her på forumet er det ikke lov å gi bort katter. Når man tar betalt er det for å forsikre seg om at de som overtar katten er personer som virkelig er interesserte og ønsker å ta godt vare på katten.

Ok det visste jeg ikke..Bare lurte siden det ikke er vanlig å ta betalt for huskatter. Men *sukk* så nydelige de var!!! *vilhavilha* :engel:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08 Oktober 2005, 10:03:26 »
Så nudelig! :love:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget monne_800

• Nytt medlem
    • Vis profil
200kr
« Svar #8 på: 18 Januar 2006, 02:00:33 »
Hvorfor tar du deg betalt for kattunger? Er du ikke mere opptatt av at de skal få et godt og stabilt hjem enn at du skal tjene deg 400kr. Det er ihvertfall jeg uenig i! De som selger kattunger burde heler konsentrere seg om hvem dyret skal til og følge det opp. Det gjorde jeg da vi ga bort kattungene vi hadde.

Monica

Kattens kjærlighet kan ikke måles i penger
Katten er menneskets beste venn

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Re: 200kr
« Svar #9 på: 18 Januar 2006, 02:23:08 »
Sitat fra: monne_800
Hvorfor tar du deg betalt for kattunger? Er du ikke mere opptatt av at de skal få et godt og stabilt hjem enn at du skal tjene deg 400kr. Det er ihvertfall jeg uenig i! De som selger kattunger burde heler konsentrere seg om hvem dyret skal til og følge det opp. Det gjorde jeg da vi ga bort kattungene vi hadde.

Monica

Det er vi som har regler om at kattene skal selges for minst 200,- her på forumet  :hilse: Les reglene så skjønner du litt mer, dette er for at katter ikke skal bli slangemat, eller gis bort til personer som egentlig ikke bryr seg så mye om katter, men som tar mot en pga "den var jo gratis"...

Oppfølging må skje uansett om man velger å ta betalt for katten eller ikke. Det vi anbefaler er at katten blir solgt ferdig vaksinert og med ormekur gjennomført  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
Sv: Kattunger selges 200,-pr stykk
« Svar #10 på: 07 Februar 2006, 16:06:27 »
Alle burde ta seg betalt for kattungene,kjempeflott for dem som gjør det.
Oppdrettere vaksinerer jo også kattene,selges med helseattest osv.Det er jo til kattungenes beste om en ser vekk i fra hele stamtavlen.

Katter har lav status i samfunnet,og ved å ta betalt som blir det litt bedre.
Om en visste hvor mye det koster å fostre opp kattunger,uansett huskattunger eller rasekatter,så er 200kr lommerusk i forhold.

NYDELIGE kattunger :dobbellove:

Utlogget waterbunny

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
SV: Re: 200kr
« Svar #11 på: 07 Februar 2006, 16:29:29 »
Sitat fra: monne_800

Monica

Det er vi som har regler om at kattene skal selges for minst 200,- her på forumet  :hilse: Les reglene så skjønner du litt mer, dette er for at katter ikke skal bli slangemat, eller gis bort til personer som egentlig ikke bryr seg så mye om katter, men som tar mot en pga "den var jo gratis"...

Oppfølging må skje uansett om man velger å ta betalt for katten eller ikke. Det vi anbefaler er at katten blir solgt ferdig vaksinert og med ormekur gjennomført  :thumbsup:

Tjene og tjene penger de skal jo ha mat, de skal ha ormkur, de skal h avaksiner før de levers jeg vet ikke om det blir å tjene penger jeg da.. man går vel heller i tap.
jeg hadde heller kjøpt en kattunge til 200 kr og visst at alt dette var gjort, i stedet for å få en kattunge... hadde ikke du

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: 200kr
« Svar #12 på: 21 April 2006, 10:06:05 »

Monica

Du er ikke redd for at de kattungene du ga bort skal bli en bruk og kast katt da?

Attack`s

• Gjest
SV: Kattunger selges 200,-pr stykk
« Svar #13 på: 21 April 2006, 11:48:30 »
Dere som har nyfødte huspus unger her på forumet,for noen av dere har sikkert det.
Ta nå minus i stamtavlen da,men ta å sett opp et regnestykke fra og med den dagen kattungene bruker dokassen sin og begynner å spise fast føde.
Nei start med fødselen av.
Mammapusen som gjerne vil ha ekstra god mat i die perioden sin,underslag som må skiftes,egen kattesand og kattedo.
Så er det de små da,som dem vokser til så ikke bare trenger dem sand,kattedo og mat,dem trenger leker,klatrestativer (ikke må ha men kjekt å ha)
Ormerkurer,vaksiner,helseattest og Id merking.
Ha kattungene så klart til dem er minst 12 uker (hos meg er dem gjerne til dem er 16 uker)

I alle de ukene så kommer bruker utgiftene opp i en riktig så pen sum,mye mer enn 200-400 kr :icon_rolleyes:

(rasekatt oppdrett kan ha andre tilleggs utgifter ,så sammenligner ikke med det)

Tør gjerne  gjette på 2000kr minst jeg... PR KATTUNGE,så dem som gir bort kattene sine/selger dem for under den prisen tjener ikke på det uansett.
Og det handler ikke om å tjene penger heller.
Den som tror det,får lese dette en ekstra  gang eller to  :icon_wink:

(keisersnitt,sykdommer og skader kan oppstå hos huskattfødsler også,er ikke katten forsikret så blir det dyyyyyrt)

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #14 på: 21 April 2006, 11:50:54 »
Mitt forrgie kull endte jeg med å gå 4500 kr i minus når alt var trukket i fra.

Nova

• Gjest
« Svar #15 på: 21 April 2006, 12:41:26 »
Jeg betalte 200 kroner for Shango hos Dyrebeskyttelsen, men hadde gladelig betalt 2000... Jeg har jo uansett brukt 3-4000 kr på ham siden jeg fikk han forrige måned, bare på luksus og stell :hihi[1]: :fnis[1]:

Nei, jeg mener å gi bort huskatter er helt forkastelig, som om de er mindre verdt, liksom?Jeg hadde tatt 500,- pr stykk... De som mener at da er det vanskelig å "bli kvitt" hele kullet, skulle kanskje ha tenkt på det før , og kastrert katten?

Jeg synes det er supert at du tar 200 kr for de vakre pusene dine :love:

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #16 på: 21 April 2006, 13:32:52 »
Ja, oppdrettere er som oftest ikke oppdrettere for å tjene penger......

Linda

• Gjest
« Svar #17 på: 21 April 2006, 13:40:06 »
Ja jeg er mange tusen i minus allerede, og jeg har ikke hatt en eneste kattunge enda... Skulle jeg ha dekket inn det tapet jeg har + utgifter med kull måtte jeg nok ha tatt femsifret beløp for kattungene, og det er uaktuelt på min rase. Så de som tror at det er noe å tjene på å drive oppdrett må bare tro om igjen...