Skrevet av Emne: Omplasseringsgebyr?  (Lest 3386 ganger)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: Omplasseringsgebyr?
« Svar #50 på: 11 Mars 2007, 23:59:18 »
Joda, noen vil jo bare betale minsteprisen, men tror også mange vile lagt i noen hundrelapper ekstra også...  :icon_idea:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #51 på: 12 Mars 2007, 00:01:38 »
Det er lov å håpe  :x-fingre[1]: Selv hadde eg betalt ka som helst!!
Jens og familien hans derimot, vil helst ha kattene gratis (Mest Jens og faren da  :icon_idea: )
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #52 på: 12 Mars 2007, 00:06:49 »
Vil tro DB kjører med minstepriser allerede mange plasser, særlig for de kastrerte kattene, men er en bra ide at de som har mulighet til det betaler mer for pusene. Men snu litt på flisa, hvor mye hadde dere vært villig til å betale for en blandingshund f. eks?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #53 på: 12 Mars 2007, 00:13:12 »
Veninna mi betalte 9000,- for sin blandingshund!!  :icon_eek: Ikke sånn blanding mellom to renrasede hunder, men "ekte blanding", altså mellom to blandngshunder..  :hjelphvaharjeggjort:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #54 på: 12 Mars 2007, 00:14:16 »
9000  :o Det var mye. Er det ikke det man betaler for rene raser  :icon_idea: Var det sånn miniatyrhund?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #55 på: 12 Mars 2007, 00:17:44 »
Tvert imot..  :fnis[1]:

Sessan 1 år!

Blanding av Grand Danois, Richensnauser, Collie og Schæfer!

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #56 på: 12 Mars 2007, 00:19:36 »
Veldig fin hund, men dyr hund  :icon_frown: Noen grunn til at de tok så mye for ham?

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #57 på: 12 Mars 2007, 00:25:09 »
Ikke så vidt jeg vet..

Grunnen til at hun kjøpte henne var at hun hadde lett ganske lenge etter passende valp, og var blitt temmelig utålmodig.  :icon_neutral:

Mener å huske at valpen til søstra mi, Marco, også kostet 9000,-. (Iallefall ikke mer!)
Men han er jo renraset Silky Terrier, av skikkelig "kvalitet"!

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #58 på: 12 Mars 2007, 14:16:22 »
Med tanke på at man går i dyrebutikken, og betaler for en fisk, eller en mus, synes jeg det er rett å sette en pris på katter også.
Rett og slett for å heve standaren på huskatten, og dens eier. Det finnes så alt for mange dårlige katteeiere, og jeg mener dette kunne blitt bedre, hvis man måtte betale en symbolsk sum for katten.
På DB i Horten, tror jeg de tar 500 kr for en kastrert hannkatt, og 700 for en kastrert hunnkatt.
Jeg trooor (husker ikke helt) at kattungene gis bort, mot signering av en kontrakt, som tilsier at katteeier SKAL ha kastrert katten, innen den er 10 måneder gammel.
Etter kastrasjon, må du snakke med de fra DB, sånn at de får bekreftet at katten er kastrert og merket.

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #59 på: 14 Mai 2007, 14:04:00 »
Syntes at staten kunne ha sponset alle de herlige menneskesjelene som tar vare på katter og har omplassering. At de kunne betalt for kastrering og sterilisering av kattene for de som har slike omplasserings hjem. Så hadde man kanskje fått bukt med "katteproblemet" på sikt. Men politikere flest bryr seg kun om det som kan regne tilbake på dem selv.  For en veterinær så tar det ikke SÅ lang tid å kastrere en hannkatt. Hunnkatter vet jeg ikke hvor lang tid tar siden jeg ikke har hatt en selv. Men det hadde da ikke kostet staten så ***** mye å punge ut. De bruker da flere milioner i året på tull uansett (les: mullah krekar, kake på Stortinget, svære bånd og glassflasker som de knuser i sjøen +++++++) Menmen, så er det det med prioriteringer da:(

Syntes 500, 600, 700 er greit for en "ferdig" katt. Problemet er jo som andre har sagt, blir det for dyrt skaffer folk seg en gratis katt og driter i å kastrere/sterilisere den. Sier det igjen; staten burde punge ut..  :ad[1]:
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**