En liten historie om Tyson som måtte til veterinæren :hihi[1]:
Jeg fant Tyson ute i hagen med en stor og feit orm viklende rundt forbeina, og ble jo ganske hysterisk!
Fikk jaga vekk ormen, men fikk ikke sett ordentlig hva for slag det var! Men jeg visste vi hadde fått hoggorm hi i nærheten, og var derfor ganske sikker på at Tyson hadde fått tak på en av disse..
Så la jeg merke til at Tyson var hovnet opp rundt nesen og munnen, og fant to "hull," merke etter bitt ved nesen hans!
Jeg kastet meg over telefonen til veterinæren, som sa at hvis det var hoggormbitt måtte jeg komme meg fort som svint ned, da det kan være dødelig for vår lille pus

Så vi fikk Tyson inn i buret sitt og kjørte ned. Da vi skulle gå ut av bilen og gå de 50 metrene bort til veterinæren, klarte Tyson på et vis å komme seg ut av reiseburet, og plutselig skjedde alt veldig fort!
Borti veien sto en eldre mann med en svær hund og så alt, og idet jeg bøyde meg ned for å ta opp Tyson, la Tyson merke til bikkja som satte i å gneldre, og før jeg visste ordet av det pilte Tyson rett inn i skauen bak veterinæren!

Jeg og kjæresten satte etter, o det er en ganske svær skau som er gjennomgrodd av svære brenneslebusker!
Jeg grina og ropte på Tyson om hverandre, og dert var rett og slett et helvete! Jeg var sikker på jeg hadde mistet han, da kjæresten ropte på meg!
Tyson satt og ula under en busk, og med masse småprating og listing klarte jeg faktisk å få tak i pusen min som var vettskremt!
Men da vi skulle putte han inn i reiseburet igjen, strittet han i mot og kjørte klørne i meg, mens han fresa og vred seg ut av hende mine, og nok en gang var han vekk

Stakkar kjæresten min fikk gjennomgå, jeg var jo så fortvilet og lot det gå ut over han! Han gjorde jo alt han kunne for å hjelpe meg!
Vi rota rundt inni skauen i nesten 40 minutter vel! Myggen var hissig som bare det, vi ble oppkloret av kvist og kvast, og jeg gikk med kort t shorte og ble jo virkelig utsatt for brennesla!
Heldigvis svarte Tyson hver gang jeg ropte på han, men han var så redd stakkar, jeg hadde så vondt a han!
Vi fant han igjen under ei diger brenneslebusk, men akkurat da var jeg så fortvilet, så jeg gav blanke og kastet meg opp i buska og grep tak i Tyson så han ikke skulle stikke av igjen!
Det var en skikkelig slosskamp, jeg niholdt på Tyson som satte tennene i meg, og fordi som har blitt orntli bitt før, så vet de at det er ikke godt å kjenne tenne presse seg hardere og hardere inn i huden

Jeg ropte på Samboerren som kom løpende med buret, og til slutt fikk vi pusen min inn.
Da kune vi endelig komme oss til veterinæren!
Vi kom inn på venteværelset, røde, svette og forferdelige, med sår og skraper overalt, kvister i håret, opphovna myggestikk, og jeg, som hadde rulla meg i brennesa hadde store blemmer oppover begge armene, på ryggen og magen og annsiktet! Det var virkelig VONDT!

Så det endte med at den som ble behandlet hos veterinæren, det var meg!

Jeg ble tatt inn sammen med Tyson, som viste seg at det ikke var hoggormbitt, met et bitt fra stålorm antagelig, og dermed ikke farlig

Veterinæren smørte på bedøvelse på armene og ryggen min for å dempe smertene, og jeg fikk renset de styggeste sårene!
Og bedøvelse er jo ikke billig....!
Men som om ikke det var nok så begynte hånden min hvor Tyson hadde bitt meg å hovne skikkelig, og jeg fikk fryktelig vondt og vanskelig for å lee noen av fingrene!
Jeg ringte hun jeg hadde fått han av som hadde sagt han var vaksinert, men som måtte innrømme at det var han ikke

Så fra veterinæren gikk det rett til legevakta, hvor je fikk stivkrampesprøyter og to salver som jeg måtte smøre på i et par uker framover. Hånden min så ut som en vannballong full av verk, og det gjore så vont! Attpå til gjorde jo blemmene etter brennesla sykt vondt, og jeg trur jeg aldri har følt så mye smerte på en gang før! Det var virkelig forferdelig!
Jeg husker ikke hvor mye denne dyrlegeturen kostet, men billig ble det ikke..!
Det komiske i alt er jo at Tyson ikke var bitt av hoggorm, og ble helt fin igjen etter at hvelsen var gått ned!
Men han fikk seg litt av en tur han og, dakar pusen min! Han var så redd, og så pjuskte, og satt i buret og pesa hos veterinæren! Aldri sett han sann før, men de sa at det gikk bra med han, hadde bare fått seg et trøkk!
Han var veldig glad da han kom hjem, og fikk masse kos og litt ekstra godt

Dette var vår mest minnerike, og dyreste veterinær tur hittils :hihi[1]: