Skrevet av Emne: hva er din dyreste regning?  (Lest 5829 ganger)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
Sv: hva er din dyreste regning?
« Svar #50 på: 19 Januar 2010, 15:46:08 »
Vi har brukt titalstusen på kattene våre. og langt over.

Det tror jeg nok nok de fleste som har 2 eller flere katter har alle gjort opp gjennom åra, men her var det vel snakk om enkeltstående tilfeller.
Og selv om Tussimor ikke har skrevet noe om det , tipper jeg hun topper prislisten, da hennes katt ble skadet ute for 1 år eller 2 siden.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Ozzy

• Gjest
« Svar #51 på: 20 Januar 2010, 23:36:46 »
12.500 på rappen da hunden min røsket løs albuleddet sitt når han skulle ut av bilen og måtte opperere dagen etter..
I løpet av 2 mnd har vi brukt over 18.000, og han er enda ikke frisk.
Da ble det forhøynet.
Bikkja trenger enda en opperasjon, så mandag runder vi 21.000  :jippi: :icon_neutral:

Utlogget Tigeruz

• Bengal frelst
  • Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
  • NO*Ancient Royals
    • Vis profil
    • NO*Ancient Royals
« Svar #52 på: 21 Januar 2010, 16:00:44 »
uff da..

Jeg skal si at jeg er glad jeg har forskring på kattene mine..
Tror jeg hadde blitt skikkelig blakk hvis ikke..

Håper den operasjonen ikke er alvorlig da Ozzy

Ozzy

• Gjest
« Svar #53 på: 21 Januar 2010, 17:51:05 »
uff da..

Nei, han hadde en skrue i beinet etter forje operasjon, og den har bøyd seg. Så de skal ta ut skruen, og putte i ståltråd istedet. Han røsket løs albuleddet for 2 mnd siden, og jeg var forberedt på at han kunne få av gips nå. Men den gang ei.

Utlogget Mayapus

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
  • Verdens vakreste Maya
    • Vis profil
« Svar #54 på: 24 Januar 2010, 22:56:45 »
heldigvis ikke annet enn småpjusk på katter til veterinær, men hesten har passert 10,000 to ganger i forbindelse med sykdom (inkl veterinær og medisiner daglig i lang tid). En fatal kastrering og en gang når det satt fast en kanylel inni tungerota hans som ikke ble funnet før etter over 2 mnd...
Da var det kjipt å ikke ha forsikring, gitt....
Mari og den lille vanvittige Maya :D

Utlogget Tigeruz

• Bengal frelst
  • Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • NO*Ancient Royals
    • Vis profil
    • NO*Ancient Royals
« Svar #55 på: 07 Februar 2010, 07:37:00 »
uff da..

Nei, han hadde en skrue i beinet etter forje operasjon, og den har bøyd seg. Så de skal ta ut skruen, og putte i ståltråd istedet. Han røsket løs albuleddet for 2 mnd siden, og jeg var forberedt på at han kunne få av gips nå. Men den gang ei.

Det hørtes SKIKKELIG vondt ut.. :S

Utlogget saphire

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 22
    • Vis profil
« Svar #56 på: 07 Februar 2010, 08:05:46 »
Da Marcel knakk lårbeinet havnet vi på 17.500 kr første dagen. Deretter var det iallefall 4 kontroller, to ganger med røngten, + penciling og smertestillende mange uker. Så tipper hele "gleden" havnet på 20 tusen ca. Og før noen spør, JA vi er/var forsikret..TAKK og lov!!!!! Ellers havnet forsåvidt keisersnittet til Vinnie(på en søndag) på 13. tusen..

Utlogget louisefa

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #57 på: 19 Februar 2010, 14:46:31 »
Min regning blir på 1600kr til neste fredag, for da skal jenta mi steiliseres!Og det har jeg egentlig ikke råd til, siden jeg bare er 19 og bor alene og har skole. Men det er fordi jeg ikke vil gi henne p-piller, da det kan gies kreft på henne.
Kommer nok til å la hun få noen vaksiner som er viktige for henne, må gjøre alt for min lille Mitchie!

Noen som vet cirka hvor mye en vaksine koster?
Mitchie er også inne katt da, siden jeg bor i en boretslag..

:)

Innlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 19
  • Et liv uten dyr er et tomt liv
    • Vis profil
« Svar #58 på: 19 Februar 2010, 22:11:33 »
Her har vi sluppet store utgifter hos veterinær. Det dyreste vi har gjort var å ta biopsi av storpuddeljenta vår da hun var elleve måneder. Da betalte vi 2900,-. Kreften hennes kunne ikke veterinær gjøre noe med, så det ble i stedet alternativ behandling med kostskifte og jevnlig akupunktur hoa Are Thoresen. De neste to årene hennes ble derfor dyre pga mange besøk og lang reiseveg, men enkeltvis ble det ikke så mye.

Ozzy

• Gjest
« Svar #59 på: 09 Juli 2010, 22:32:57 »
12.500 på rappen da hunden min røsket løs albuleddet sitt når han skulle ut av bilen og måtte opperere dagen etter..
I løpet av 2 mnd har vi brukt over 18.000, og han er enda ikke frisk.
Da ble det forhøynet.
Bikkja trenger enda en opperasjon, så mandag runder vi 21.000  :jippi: :icon_neutral:
45.000..  :jippi:

Han er snart frisk ihvertfall.

Innlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 9
    • Vis profil
« Svar #60 på: 09 Juli 2010, 23:10:36 »
På pusejentene er det foreløpig 3000 kr for kastrering det dyreste hittil  :nod:

Men på første hunden, som bare ble fem måneder, brukte vi vel bortimot 10000 kroner kun i veterinærutgifter...

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Innlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 19
  • Et liv uten dyr er et tomt liv
    • Vis profil
« Svar #61 på: 10 Juli 2010, 21:46:33 »
Ja,da klarte vi å blåse ut noe ekstra til veterinær :Sukker:
1.juli kollapsa ene italienske mynden her; han hylte til, falt om bevisstløs og sirkulasjonen hans gikk i stå. Skikkelig fælt å se. Tannkjøttet ble hvitt som papir i løpet av et par minutter, labber, ører og snute ble veldig kalde og temperaturen hans raste :angst:
Vår veterinær hadde ferie, så totalt i panikk ringte jeg Kristiansand Dyreklinikk (3 timers kjøring). Vi hadde små forhåpninger om å nå frem med han i live, men etterhvert våknet han noe og jeg fikk i ham noe vann.
Hos veterinæren falt han sammen igjen, og ble lagt inn der. Etter å ha undersøkt ham for alt mulig og tilført mengder av intravenøst + smertestillende fikk vi beskjed om at bukmuskelen var sprukket og dette hadde ført til at lungene kollapset. 3 veterinærer måtte jobbe lørdag for å operere ham.
Da de åpnet buken, oppdaget de en blødning fra brysthulen, men bukmuskelen var helt ok. De tappet 1,5 dl blod fra brysthulen og lappet ham sammen igjen.
Tirsdag fikk vi hente ham hjem sammen med antibiotika og smertestillende og et lynkurs hvordan stingene skal tas.
Heldigvis har vi ham forsikret i Gjensidige, så vi betalte vår del på 20 % av de 34700 oppholdet kostet. Det vil si at vi slapp unna med 6940 kroner, men det er han absolutt verdt! Må forresten skryte av Gjensidige; i går fikk vi brev om at de har betalt sin del direkte til klinikken allerede!
Ingen av kattene vi har hatt har hatt noen dyre besøk hos veterinæren heldigvis!

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #62 på: 13 Juli 2010, 02:12:12 »
sist gang kom det på rundt 900 kr, men når jeg skal sterilisere Bamse, må jeg ut med 1700 (!)
Så må vi kanskje chippe henne også.
Det ble på 2000 kr (4000 til sammen for Bamse og Sassy), men om noen uker skal vi ut med 3300 kroner.
Da skal kaninene kastreres! (Jentekaniner)

Utlogget Ainae

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • dyrene har en spesiell plass i mitt hjerte.
    • Vis profil
« Svar #63 på: 18 Juli 2010, 03:11:49 »
tilsammen på mine 3 hester,fordelt på 9 år, har vi rundet 150.000 kr. TAKK til Agria ...  :icon_frown:
Første hesten brakk beinet etter spark fra en annen hest, den andre falt i paddocken å rev av muskler i rygg å kryss, den tredje å nåværende falt under trening å pådro seg nerveskade.

På hunden min r vi oppe i nesten 30.00 da har for 14 dager siden ble trampet ned av hesten min (som har nerveskaden). Han er og forsikret å vi har vært ute med omlag 5-6.00 i egenandel.

Kattene vi har hatt har heldigvis sluppet unna dr.dyrego foreløpig ;)

Utlogget crucify

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #64 på: 20 August 2010, 21:37:23 »
Litt over kr. 7 000,- i forbindelse med Tarzan's sykdom og avlivning (for bare en uke siden).  :rip:
Ikke på en gang, men fordelt over 7 besøk på 3 uker, hvorav han de siste 3 dagene var "innlagt" og fikk væskebehandling og antibiotika intravenøst.

Er noe av det tristeste jeg har opplevd, særlig det å måtte ta valget å avlive min beste venn gjennom nesten 11,5 år.

Utlogget lillemjau

• Katteelsker og katteslave!
  • Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 7
  • :)
    • Vis profil
« Svar #65 på: 13 Februar 2011, 20:21:40 »
Høyeste enkeltregning er litt over 8.000, da Balder ble livstruende syk på langfredag i påska i fjor og måtte være på dyreklinikken i 2 døgn før vi fikk han med hjem igjen. Fryktelig billig med helgeopphold i høytiden, gitt! ;) Til sammen har jeg brukt minst 17-20.000 på den katten mtp. sykdom og skader. Spøker med at han minst må være gullforgyldt snart, for han er faktisk det dyreste jeg eier ;) Takk og pris for at jeg ordnet forsikring underveis, etter å ha lært på den harde måten...

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 34
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #66 på: 13 Februar 2011, 20:34:15 »
Rundt 30000 med Ellas fot, da Petter ble veldig syk i påsken 2 år siden ble det ca 13000, den dyreste uten forsikring var det infiserte bittet i baken på Kurnau, katten med gullbaken, 6000kr.
Forsikring må til!

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #67 på: 19 Februar 2011, 08:11:36 »
Vi har brukt titalstusen på kattene våre. og langt over.

Det tror jeg nok nok de fleste som har 2 eller flere katter har alle gjort opp gjennom åra, men her var det vel snakk om enkeltstående tilfeller.
Og selv om Tussimor ikke har skrevet noe om det , tipper jeg hun topper prislisten, da hennes katt ble skadet ute for 1 år eller 2 siden.

:hihi2: Du husker den ja.. 40 000kr kom den vel på, men heldigvis tok forsikringen 30 000kr av den!

Utlogget Gr

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #68 på: 19 Februar 2011, 10:59:55 »
Det dyreste vi har betalt er vel da kaninen min måtte opereres for svulst, og det ble faktisk ikke mer enn 200`kr  :klø seg:  + utgifter for beroligende/smertestillende

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #69 på: 10 Mars 2011, 17:26:24 »
1150,- kastrering, chip og grunnvaksine for Mikkel rett før jul, om jeg hadde tatt de hver for seg og ikke i den pakken hadde det kostet veldig mye mer, men dette var da mamma sin julegave til Mikkel da, men må vel ut med samme beløpet for Nimbus selv da :)

Utlogget KeepSmiling

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #70 på: 10 Mars 2011, 19:15:26 »
Det meste vi har brukt er 700,- på kastrering av hannkatten vår. Han har ikke fått chip enda, men det skal ordnes så snart så mulig :)  B

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 34
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10 Mars 2011, 19:18:27 »
Forsikre pusene :icon_smile:, om dere ikke tror på meg, les trådet en gang til :gikkoppetlys:

Utlogget crucify

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #72 på: 11 Mars 2011, 00:01:22 »
Vi forsikret Bamze i Agria. Det var overhodet ikke dyrt for en vanlig huskatt i alle fall! Tror det kom på rundt 600,- i året.    :)

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #73 på: 14 April 2011, 16:33:45 »
Høyeste regningen jeg har fått for et enkelt dyr er nesten 2500. På den ene rotten min. Han hadde revet opp øret helt ned i hodet og måtte i narkose for å sys.. :skjelveleppe:
For noen dager siden kom regningen på ca 1000 kr + 600 til nytt bur.. Rotter er dyre dyr, men hva gjør man ikke for dyrene sine :D

Kattene er det 5200. Men det var vaksiner, chip og kastrering av alle fire :winky:

Innlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 43
    • Vis profil
« Svar #74 på: 14 April 2011, 16:38:17 »
Kr 3246,- For undersøkelse og avlivning av Gizmo.