Skrevet av Emne: matskål  (Lest 728 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
matskål
« på: 21 September 2005, 01:39:13 »
mangen kanskje dumme spørsmål frå meg  :idea: :
men matskål: inntil no har pusen fått mat ut ifrå ein heilt vanleg skål som me hadde i kjøkkenet. er det viktig at han får mat frå ein skikkeleg katteskål? Eg har agronomutdanning og veit at vinkelen til fôrbrettet er veldig viktig. Er det det same med katter?
heike

Utlogget Lenea

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Re: matskål
« Svar #1 på: 21 September 2005, 11:39:39 »
Sitat fra: Kater&ich
mangen kanskje dumme spørsmål frå meg  :idea: :
men matskål: inntil no har pusen fått mat ut ifrå ein heilt vanleg skål som me hadde i kjøkkenet. er det viktig at han får mat frå ein skikkeleg katteskål? Eg har agronomutdanning og veit at vinkelen til fôrbrettet er veldig viktig. Er det det same med katter?
heike

Det kan jeg aldri tenke meg! I naturen vil de jo spise byttet sitt "hvorsomhelst", i bakkker,på steiner,i trær, osv...

Jeg har hatt katt siden jeg var liten og har aldri merket noe negativt fordi jeg har brukt de skålene jeg synest er fine (   :idea:   ) til kattene. Altså helt vanlige skåler og fat! :)
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Bytigern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
matskål
« Svar #2 på: 21 September 2005, 12:15:03 »
Nei, jeg tror også dette går helt greit, så lenge de ikke ser ut til å ha noen problemer med å spise av skålene du bruker.

Har imidlertid hørt at de fleste katter foretrekker flatere skåler enn hunder, altså ikke så dype at man må stikke hodet nedi. (Selv bruker vi litt forskjellige varianter og her ser det ikke ut til å være noen problem med noen av dem.) :sjokolade:

Utlogget Lenea

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
matskål
« Svar #3 på: 21 September 2005, 13:48:00 »
Sitat fra: Bytigern

Har imidlertid hørt at de fleste katter foretrekker flatere skåler enn hunder, altså ikke så dype at man må stikke hodet nedi. (Selv bruker vi litt forskjellige varianter og her ser det ikke ut til å være noen problem med noen av dem.) :sjokolade:

Ja,mange katter liker ikke at værhårene deres kommer borti kantene på skålen..
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
matskål
« Svar #4 på: 05 Oktober 2005, 19:20:51 »
Hmmm.. jeg har jo slike hundeskåler(medium str) i metall på stativ til shakira, tror dere hun har problemer med å spise av de? har ikke registrert noe selv da.. tror ikke hun er så fisefin på det. Hun spiser utav der selv om det bare er et par knorter igjen... :flau: