Skrevet av Emne: Litt om oss  (Lest 1249 ganger)

Utlogget Saracecili

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
Litt om oss
« på: 28 April 2005, 12:20:11 »
Dyr kan ha det bedre enn de har det nå! For hver av oss dør titalls dyr for alt fra klær, mat, underholdning, forskning, og mye mer. Uten smertestillere, uten hensyn til dyrenes behov og instinkt, og i grusomme forhold! Det er på tide å snakke ut og å si ifra at vi tåler ikke det lenger!         

DBOs oppgave er å forebygge og bekjempe dyremishandling og uforsvarlig bruk av dyr. Vi arbeider for at alle dyr skal kunne leve i pakt med sin natur. DBO arbeider med dyrevernsaker, og for dyrs rettigheter, over hele landet. Vi er også engasjert i internasjonale kampanjer og enkeltsaker.

:zhello:  :zhello:

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • *
  • Takket: 1
  • Her er Mira
    • Vis profil
SV: Litt om oss
« Svar #1 på: 19 Februar 2006, 12:00:47 »

Har et spørsmål som jeg ikke er sikker på hvor jeg skal legge inn ,derfor prøver jeg her.Dette går på mating av katter,eller utsetting av matstasjoner.Kan noen gå inn ved private hus å sette ut mat uten at de som bor der er informert?Dette har skjedd hos noen jeg kjenner og de er helt rystet forde de har absolutt ikke behov for noen matstasjon.De har hatt katt for en tid tilbake som de mista og da de endelig fant den var den levert til dyrebesk,merka ,kastrert og de ble krevd en regn på 2000 kr.Hva som skjedde etter det vet jeg ikke,men nå har de fått en ny katt og den er også forsvunnet.De setter det i sammen heng med matstasjonen som er rett utafor inngangsdøra deres og er redd denne katta også er levert inn til dyrebesk.Er det slik matingen skal fungere,er ikke dette for katter som ikke har eiere?Jeg er helt for at alle dyr skal ha det godt og få det stellet de trenger,men jeg ville ha sagt fra om noen begynte å gi katta mi mat utafor min egen inngang.Har det rett til å si fra om de er så heldig å finne katta?
glad i katter

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
SV: Litt om oss
« Svar #2 på: 19 Februar 2006, 15:29:54 »
Om ikke annet ville jeg hatt halsbånd med navn og tlf nummer på kattene, og i tillegg hatt de øremerket eller chippet. Men skjønner godt problemet ditt, katter som har et hjem blir også tiltrukket av matstasjoner.

Håper noen som driver med matstasjoner kan svare deg på dette  :icon_wink:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net