Skrevet av Emne: Vi trenger litt hjelp..  (Lest 1207 ganger)

Utlogget cicca

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 16
  • Kjønn: Kvinne
  • -ceclie
    • Vis profil
Vi trenger litt hjelp..
« på: 22 September 2007, 08:19:14 »
Jeg prøver her og, og håper noen har muighet til å hjelpe oss litt..

Vi har fått her tre nyydelige puser som er blitt 12 uker gamle!
Planen vår var i grunn å beholde alle tre, da det var meningen at vi skulle få overtatt gården nå!
Men dessverre tar det lenger tid før vi får flyttet ut, dessverre..

Ettersom situasjonen nå er blitt slik, har vi snakket mye om hva vi skal gjøre.  Vi har endelig blitt enige, og håper noen vil hjelpe oss!

Er det noen der ute som ønsker å ta vare på en, eller begge, (Siste vesla har allerede fått en avtale :) ) med en avtale på om noe skulle oppstå slik at dere ikke kan lenger, så skal vi ha førsterett på ungen tilbake igjen?
Eventuelt "passe" de, til alt med gården er klart?

Pusene det er snakk om er vår rampejente Sila:

Og bedagelige, og fantastisk nydelige Bahi:

Jjeg håper at om noen er interessert i å hjelpe oss, så kan vi få til en grei avtale :)

Hør fra deg om du er intressert da :)

Cecilie og Kalle

Utlogget cicca

• Koseklumpen
  • **
  • -ceclie
    • Vis profil
SV: Vi trenger litt hjelp..
« Svar #1 på: 23 September 2007, 00:39:14 »
Jeg ser jo det er forholdsvis mange som har kikket innom her og mitt andre innlegg, er det ingen som har mulighet for å hjelpe oss med pass?

Eventuelt har et tips eller råd og komme med? Noen jeg kan kontakte som passer dyr midlertidig?
Har prøvd å kontakte Eidsmo for å høre med de, men ikke fått noe svar.. Har prøvd DB om de har mulighet til å hjelpe, men heller ikke fått noe svar...

Blir litt oppgitt over at ingen av de skriver tilbake  :icon_question:

Så da vet vi ikke helt hvem vi eventuelt kan kontakte som kan hjelpe til med pass inntill videre?!

Jeg ville blitt kjempeglad for litt støtte her og kanskje noen som har et godt tips!?

Utlogget SiriJ

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #2 på: 23 September 2007, 00:45:21 »
Det er nok en vanskelig situasjon, men hvor lenge er det snakk om for de som evt skal
passe kattene??
Og kansje du kan opplyse om hvor i Norge du bor?? :biggrin:

Håper da det er noen som kan hjelpe til  :x-fingre[1]:
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23 September 2007, 00:49:11 »
De er jo nydelige begge to. Jeg tenker slik at jeg kunne sikkert hatt dem i losji en stund, men jeg bor jo ganske langt unna Sarpsborg. Tipper de fleste andre som ikke har svart tenker på samme måte. Og siden du ønsker kattepasser, hadde det sikkert vært greit å nevne hva slags tidsperspektiv dere snakker om.

-V

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget cicca

• Koseklumpen
  • **
  • -ceclie
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23 September 2007, 01:22:51 »
Takker så mye for svar :)

Ja, uff, har nok lagt ut litt lite informasjon  :rødmeja: 

Det som er problemet er at vi ikke vet sikkert hvor lang tid det tar! Det er en gårdsbarnehage vi skal overta, og hvor lang tid planleggingen tar er litt usikkert, og nåverende eier er ikke den raskeste karen jeg har møtt, så eksakt tid vet vi ikke, dessverre.
Alt fra noen uker/ måneder til over jul/ nyttår! vi håper jo som sagt det er klart før det, men det er vanskelig å si da det ikke er opp til oss, for vi er klare for å overta nå.

Vi bor som sagt i Sarpsborg, så alt innen Østfold og til Oslo hadde vært hjelpsomt! Vi kjører de gjerne til Oslo om det er noen vi føler vi får god kontakt med, men som sagt, jo nærmere jo bedre for oss :)

Vi har ikke helt klart tenkt ut hvordan vi skal gjøre det, så hadde vært fint å kommet i kontakt med noen som har mulighet så vi kunne diskutert og blit enige :)

Jeg har ikke gjort dette før, så er ikke helt vant med hvordan slike fòravtaler vanligvis foregår. 

Vi ser vel forholdsvis etter noen som har plass, tid og kjærlighet til å ta på seg ansvaret for ungene inntill videre! Dette da kanskje noen som har tenkt på å skaffe seg katt, eller fler katter, og som ønsker å kjenne på det  å ha pus (er)  i hus! Det kan da være en grei måte å finne ut om det passer for dere?

Vi håper helst at begge to kan komme til samme sted, men blir det umulig får vi gjøre det beste ut av det.

Er det noe dere vil vite så bare spør, så kan vi gjerne ta en prat :)

Jeg håper dette hjalp litt mer, igjen, takk for svar :)

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 23 September 2007, 02:35:40 »
Hvis det er pass må du iallefall betale for alt av utstyr, dyrlegeutgifter, fõr, kattesand og det som er. Den som passer katten(e) bør jo ikke stå for de utgiftene, så lenge det fortsatt er dine katter :icon_wink: Dette er jo noe dere må avtale og diskutere på forhånd :)

Utlogget cicca

• Koseklumpen
  • **
  • -ceclie
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23 September 2007, 10:25:12 »
Heisann, Nova :)  Det er meningen, vettu :) Men fint du sa i fra her, det har vi jo selvfølgelig glemt å si i fra  :rødmeja:
Uff, bare spør eller si i fra om det er noe mer jeg ikke har fått frem!