Skrevet av Emne: Vil ha folk til å angi kattedumpere  (Lest 1236 ganger)

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Damrongs

• Gjest
SV: Vil ha folk til å angi kattedumpere
« Svar #1 på: 28 September 2007, 20:46:01 »
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article517611.ece
Ja dette er forferdeligt da.
Men det er også en anne ting som opptar meg.Det er de som kommer på ferie og lar ungen få en nyyyyyyyydelig kattunge på hytta i ferien og hva blir disse små  hend når ferie er over når de reise hjem. Jo de blir overlatt til seg selv og blir om ikke noen tar de til seg vilkatter.
Har til nå tatt inn 4 stk ca 4 mnd katt unger å levert på dyrebeskyelsen , som jeg har gjort siden jeg flyttet til Tvedestrand.
Brit

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #2 på: 28 September 2007, 20:46:20 »
Sivil rettssak ja. Skulle vært kjørt flere saker den veien når det gjelder dyrnevernssaker og henleggelser.

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #3 på: 28 September 2007, 20:57:20 »
Kom på noe nå, som jeg skulle gjort for en stund siden.
Snakket med Arnfrid for ca en uke siden da vi leverte kattemat til DB der, hun ville at vi skulle starte underskriftstskampanje angående å skille dyrevern fra mattilsynet, hun vet allerede om den underskriftskampanjen med dyrepoliti, men ville gjerne ha en ting rettet mot mattilsynet.

Er dere med på dette?
Å starte kampanje, og spre det på diverse nettsider, maillister osv? Jeg har aldri gjort noe slik, men kan vel ikke være så vanskeli vil jeg tro  :icon_frown:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Damrongs

• Gjest
« Svar #4 på: 28 September 2007, 21:19:49 »
Kom på noe nå, som jeg skulle gjort for en stund siden.
Snakket med Arnfrid for ca en uke siden da vi leverte kattemat til DB der, hun ville at vi skulle starte underskriftstskampanje angående å skille dyrevern fra mattilsynet, hun vet allerede om den underskriftskampanjen med dyrepoliti, men ville gjerne ha en ting rettet mot mattilsynet.

Er dere med på dette?
Å starte kampanje, og spre det på diverse nettsider, maillister osv? Jeg har aldri gjort noe slik, men kan vel ikke være så vanskeli vil jeg tro  :icon_frown:

Ja jeg er gjerne med på dette,da det her i Tvedestrand og omeiet er et stort problem på henstatte katter etter ferien. Men vi vet jo ikke hvor de kommer i fra da. her kan det være folk som bor på øyene rundt for bi eller på fastlandet  men alle har jo et ansvar da.Kunne satt inn en artikkel i lokalavisen om de er med på dette. Om at ikke gi kattunger til feriefolk ,men det er vel også dikriminerende  da alle har rett til dyr i Norge.
Huff meget vanskelig dette temaet men vi kan jo prøve .

Brit

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #5 på: 28 September 2007, 21:48:55 »
Jeg hørte en uttalelse fra en kattedame på TV angående dyrnevernet som er blitt underlagt mattilsynet.
Hun mente at dyrevernet var blitt mye mer sbekket nå som det lå under mattilsynet, og at dyrevernet måtte
ut av mattilsynet.
Personlig så tror jeg nok at dyrnevernet er blitt mer usynlig enn det var før, og at mattilsynet er blitt pålagt enda en oppgave
i en ellers så travel hverdag.

Damrongs

• Gjest
« Svar #6 på: 28 September 2007, 21:56:13 »
Jeg hørte en uttalelse fra en kattedame på TV angående dyrnevernet som er blitt underlagt mattilsynet.
Hun mente at dyrevernet var blitt mye mer sbekket nå som det lå under mattilsynet, og at dyrevernet måtte
ut av mattilsynet.
Personlig så tror jeg nok at dyrnevernet er blitt mer usynlig enn det var før, og at mattilsynet er blitt pålagt enda en oppgave
i en ellers så travel hverdag.

Ser jo at mattilsynet ikke gjør sin jobb der de skulle og da må de slippe løs det andre til noen som kan gjøre alt for dyr.Tror nok vi kan sette et press på de med henhold til dyrehold rundt forbi da.men Hva ka vi stile i evt økonomi til hjelp for dette da,for da må alle som er på diverse lister spøre om økonomisk støte til dette formål.Da kan vi mulig komme noe lenger en bare å skrive og svare , er åpen for dete da men hvor mange med meg er spørmålet.

Brit

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #7 på: 28 September 2007, 23:18:54 »
Har opprettet konto på underskrift.no Noen som har tips til tekst jeg kunne hatt der? Ser dere har skrevet mye allerede, noe som er flott, men hva kan få folk til å engasjere seg. Økonimisk kan ikke vi bidra noe dessverre, men det viktigste må jo være å skille matilsynet og dyrevernet slik som det var før, og at dyrevern må være en offentlig oppgave det også, evnt at de betaler alle som driver med omplassering av dyr osv mye mye mer enn det de gjør i dag. det er jo en skam at mange ikke mottar økonmisk støtte i dete hele tatt, og at det offentlig likevel dytter ansvaret over på dem om de kommer over katter som er hjemløse osv.

Jeg er ikke så flink til å formulere meg saklig og slikt så hadde satt stor pris på hjelp til en tekst jeg kunne hatt på underskrift .no  :bigarmhug:

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29 September 2007, 08:16:37 »
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article517611.ece
Ja dette er forferdeligt da.
Men det er også en anne ting som opptar meg.Det er de som kommer på ferie og lar ungen få en nyyyyyyyydelig kattunge på hytta i ferien og hva blir disse små  hend når ferie er over når de reise hjem. Jo de blir overlatt til seg selv og blir om ikke noen tar de til seg vilkatter.
Har til nå tatt inn 4 stk ca 4 mnd katt unger å levert på dyrebeskyelsen , som jeg har gjort siden jeg flyttet til Tvedestrand.
Brit

Akkurat sånn er det i Kragerø også Brit, bare at her blir kattene forlatt på øyene.
Vi har en dyrlege som hver høst reiser ut og kastrerer de friske, og avliver de syke.
Vi er en venninnegjeng som var litt stygge for et par år siden... Vi hang opp en lapp på rema1000 ved brygga i byen, om at folk med kattunger burde velge eiere for de små med omhu, pga alle "villkattene" vi plutselig har fått rundt om i skjærgården...

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29 September 2007, 14:15:34 »
Jeg er ikke så flink til å formulere meg saklig og slikt så hadde satt stor pris på hjelp til en tekst jeg kunne hatt på underskrift .no  :bigarmhug:

Dette vet jeg ikke nok om til at jeg kan argumentere hverken for eller imot. Hvorfor fungerer ikke dagens ordning, og hva mener vi at man kan oppnå ved å splitte ansvaret? Hvilken myndighet skal dyrevernet ha? Skal de for eksempel ha påtalemyndighet? Hvilke kompetanseområder må de besitte? Slike ting...

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Trixie

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 11
  • -det er bedre med litt skitt en ett rent helvete-
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29 September 2007, 17:35:07 »
Sitat
flott ide!

man kan starte  sin egen underskriftskampanje på www.underskrift.no , tror det er gratis. hvis ikke, kan jeg gdt legge inn lit penger assa.

klemzz
Cat me if you can!

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #11 på: 29 September 2007, 19:03:14 »
Det er gratis ja, og jeg har allerede en konto der, mangler bare teksten som kan fenge nok folk til å skrive under  :bigarmhug: