Skrevet av Emne: Veterinær i Bodø?  (Lest 1237 ganger)

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • ♥ Thorvald & Mathilde ♥
    • Vis profil
    • Vårt lille krypinn:)
Veterinær i Bodø?
« på: 24 Oktober 2007, 10:59:12 »
Hei!  :icon_wink:
Noen som har erfaring med veterinærene i Bodø? er det flere enn Dyreklinikken igrunn? og hvem vil dere isåfall anbefale?
Har sett av trådene her inne at det ser labert ut i bodø, men likevel - må bare spør :fnis[1]:
Thorvald må vel inn å få en skjekk, og vaksiner tror jeg ikke han har fått i det hele tatt.. :hmmmm:
Og veldig interessert i å vite når vi kan kastrere han, er jo altfor tidlig enda, men hadde vært kjekt med en vudering, er redd for at det skal bli for sent ved 6 mnd :icon_question: Mamma har en pus som jeg mistenker ble kastrert for sent, og han er skikkelig sær :fnis[1]:

Vi har forresten kjøpt klorestativ nå, av merket Trixie (kjøpt på tilbud på dyrebutikk) - og det var suksess uten like!! hehe :jippi[1]: nå ligger han på toppen av stativet(138 høyt) og kiker på bilene utenfor :love:.

Utlogget Busta

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 270
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
Mitt råd er veldig enkelt: Hold deg laaangt unna de to privatpraktiserende dyrlegene her i Bodø! Jeg bruker Bodø Dyreklinikk, men den nye som heter Dyrlegene Bodø skal også være bra. (Det er dyrleger fra Dyreklinikken som har trukket seg ut og starta den.)

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
SV: Veterinær i Bodø?
« Svar #2 på: 24 Oktober 2007, 18:58:29 »
Mitt råd er veldig enkelt: Hold deg laaangt unna de to privatpraktiserende dyrlegene her i Bodø! Jeg bruker Bodø Dyreklinikk,

Åkei! tusen takk for tipset :bigarmhug: er så innmari vanskelig liksom, vil jo ikke at pusen skal få skikkelig veterinærskrekk med en gang :hmmmm:
Tenker jeg ringer til noen av de imorgen og hører litt, om jeg får svar da... :fnis[1]:
Bor du i selveste Bodø forresten?

Å ja! Tusen takk til den som flyttet innlegget mitt! :bigarmhug: kjempesnillt gjort!

Utlogget Busta

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #3 på: 24 Oktober 2007, 19:27:02 »
Åkei! tusen takk for tipset :bigarmhug: er så innmari vanskelig liksom, vil jo ikke at pusen skal få skikkelig veterinærskrekk med en gang :hmmmm:
Tenker jeg ringer til noen av de imorgen og hører litt, om jeg får svar da... :fnis[1]:
Bor du i selveste Bodø forresten?

Tror ikke du trenger å frykte noe hvis du velger en av klinikkene, jeg har ihvertfall møtt bare godt kvalifiserte veterinærer der. De henger kanskje litt etter i forhold til veterinærer andre steder i landet (mtp tidligkastrering etc), men er absolutt flinke. Vil du være helt sikker kan du be om å få hun som heter Hanne Myrnes. Hun har vært enestående med Buster alle de gangene han har rota seg bort i trøbbel. :icon_smile:

(Og ja, vi bor midt i byen vi.)

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24 Oktober 2007, 20:25:06 »
tuuuuusen takk for hjelpa!! :bigarmhug:

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01 November 2007, 12:28:00 »
jaja, da var timen bestilt..vaksine og liten helsesjekk på Thorvald..men gruer meg kjempemye!! Spurte hvilken vaksine, og de setter som mange andre har sag, Fel-O-Vax, men de setter den uten klamydia-komponenten, den har de sluttet med. Så dette blir spennende. Men dama i telefonen sa at de ikke ville kastrere han før 7-8 mnd alder?? er ikke det litt sent? hmm..men men..er vel bare å psyke seg opp..neste onsdag - håper sambo har fri på dagen til å passe lilleguller vårt etter vaksina er satt :x-fingre[1]:

Utlogget Busta

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #6 på: 01 November 2007, 12:46:24 »
Buster var og fikk vaksine på tirsdag, av den nye typen. Han var enda urven i morres, og ville bare sove, men ihvertfall har han ikke hatt de skjelvingene og krampene han fikk av den gamle typen.

Du må bare mase om å få Thorvald kastrert ved 6 mnd. Da jeg ringe for å bestille time til Buster, fikk jeg også høre at jeg måtte vente flere måneder, men jeg tvang det igjennom jeg.  :fnis[1]:

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 November 2007, 00:29:58 »
Oki..jammen bra at Buster ikke ble så dårlig denne gangen da!
Tenkte kanskje å høre innom hos Dyrlegene Bodø om de kastrerer tidligere, og så fortsette å mase på Dyreklinikken etter første helsesjekk.. :fnis[1]:

Utlogget Lisjmora

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07 November 2007, 22:21:14 »
takar lille pusen min :icon_evil:
Nå er han skikkelig slapp og vil bare sove på badet - vaksinen ble satt idagtidlig...han var helt turbo når vi kom hjem fra veterinæren, men når jeg kom hjem fra jobb så var han helt urven og borte. Ser ut som om han bare vil kaste opp når han reiser seg. Er jo normale reaksjoner, men kjenner jeg er litt bekymret og redd for at han skal bli skikkelig dårlig..men vi får bare krysse alle fingrer for at han er bedre iløpet av morgadagen :x-fingre[1]:
Ellers så virket de flinke de på Dyreklinikken, var koselige alle sammen og vi fikk slippe rett inn når vi kom :) men Thorvald likte ikke godbiten han fikk med veterinær-dama, han ville bare ha den han vet jeg har i lomma..hehehe :fnis[1]:

Utlogget Virrus88

• Lettere forvirret
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 8
    • Vis profil
    • Min alt mulig blogg, supermat, helse og kosthold, dyra osv.
Sv: Veterinær i Bodø?
« Svar #9 på: 06 Oktober 2009, 22:12:27 »
Jeg tok med Quatro til Dyrlegene Bodø, når han var 14 uker gammel.
Vaksine og helsesjekk samt en diiigerpose med gratisprøver på kattunge mat :biggrin: Han ble litt slapp og sløv av vaksinen, men ellers helt fin i formen. Jeg fikk veterinær Gøril Hagen(?) og hun virket veldig grei og var kjapp og rolig/snil med Quatro. Fikk beskjed at de kastrerte katter ned i 8 ukers alderen, men 5 mnd alderen var mer vanlig. Litt opp til eieren etter som jeg forstod det. Jeg er iallefall 100% fornøyd med Dyrlegene Bodø, og skal fortsette og bruke dem. Neste tur er det tid for chip, kastrering og øremerking.  :wink:

Fikk også resept på ormekur og beskjed om at jeg bare skulle ringe om jeg trengte en ny resept, så skulle hun ringe inn en resept til apoteket mitt.

Anbefales!

Man får det man ber om, alltid!

Utlogget SpOtS

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 10
    • Vis profil
Sv: Veterinær i Bodø?
« Svar #10 på: 07 Oktober 2009, 08:59:39 »
Hær på fauske steriliserte dem en hokatt for meg 4,5 mnd gammel  :biggrin: tror det at hvis du går inn, viser at du vet det du kan å sier at katten min er kjønnsmoden, kastrer den. Folkene på dyreklinikken med rema1000 i perhelgensensvei er ganske gode, veterinæren som hadde vakt på alstad er jeg ikke fornøyd med han lot oss vente i flere timer ute med pusen når den var alvorlig syk.
Vetrinærer kan desverre ikke vite alt, jeg jobber inenn data å det er så mye å vite at det er nesten unulig å vite alt. Men finn noen du liker med gunstige priser, mener dem skulle ha rundt 600 da jeg spurte om kastrering på smådyrsklinikken i perhelgensensvei.