Skrevet av Emne: Bannervising??  (Lest 2278 ganger)

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Sv: Bannervising??
« Svar #25 på: 27 November 2011, 11:49:12 »
Miss Heike, hvordan og hvor finner jeg ut hvor bildeknappen eller det som heter IMG opp?

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #26 på: 27 November 2011, 12:38:05 »
Den er over innleggsboksen, den er ikke der når du skal bruke den på profilen din :(

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #27 på: 27 November 2011, 13:00:09 »
Den er over innleggsboksen, den er ikke der når du skal bruke den på profilen din :(

Takk for hjelpen. Ser litt på det senere. Selv om jeg får så god hjelp av deg, så er jeg visst ikke helt med  :bluss: men kanskje hvis jeg tar meg tid nok og får suet meg  :nissewink1:

Men, innleggsboksen er jo her jeg skriver nå, ikke sant? Jeg ser ingen IMG, men er det kanskje den firkanten hvor det står sett inn bilde? Hm, forsøke  :nissewink1:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #28 på: 27 November 2011, 13:03:08 »
Ok, det var den knappen fant jeg ut. Men så skal jeg overføre den i signaturen, hm?

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
« Svar #29 på: 27 November 2011, 13:11:56 »
Da markerer du bare linken i ett innlegg, trykker på sett inn bilde, og så markerer du hele sammensuriet og går på profilen din å limer inn :D  parnisser

Utlogget Cami

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #30 på: 27 November 2011, 14:21:10 »
Hmm detta var vanskelig, tror nok jeg er blondere enn de fleste her da, for jeg ble bare maks forvirra av dette jeg   :nissefull3: Er det ikke noen som kan si sånn trinn for trinn? Jeg har kun bilder på fb sida mi, som jeg kunne tenkt meg her også..  :nisseloco:

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
« Svar #31 på: 27 November 2011, 14:28:45 »
Lag deg en konto på photobucket.com last opp bildene dine dit, å under vært bilde er det mange koder, trykk på IMG koden og voila :)

[ IMG ]http://i768.photobucket.com/albums/xx325/Miss_Almera/SAM_5684.jpg[ /IMG ] (her er mellomrom da)

uten mellomrom:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #32 på: 27 November 2011, 14:31:39 »

Takk for hjelpen. Ser litt på det senere. Selv om jeg får så god hjelp av deg, så er jeg visst ikke helt med  :bluss: men kanskje hvis jeg tar meg tid nok og får suet meg  :nissewink1:

Men, innleggsboksen er jo her jeg skriver nå, ikke sant? Jeg ser ingen IMG, men er det kanskje den firkanten hvor det står sett inn bilde? Hm, forsøke  :nissewink1:

Det var riktig boks Betine, men det var IMG koden som manglet.   gladnisse
Satte den inn.

Utlogget Mellers

• Moderator
  • Administrator
  • Skravlepus
  • Takket: 49
    • Vis profil
« Svar #33 på: 27 November 2011, 14:33:16 »
Trinn for trinn:

Velg profil fra hovedmenyen:

Velg så forum profil i menyen til venstre under: Endre profil

Scroll helt ned til:
"Signatur:
Signaturer vises på bunnen av innlegg og private meldinger. BBC-kode og smilefjes kan brukes i signaturen."

Finn så fram bildet du vil bruke som banner, enten på facebook, photobucket, tinypic etc etc:

Kopier bildeadressen (kopier den gjerne inn i et nytt vindu også, og sjekk at du kommer til riktig bilde), og lim den inn i tekstboksen fra punktet over.

Dersom du ikke har mulighet til å kopiere med IMG-tags (som er et alternativ i for eksempel Photobucket), men kopierer bildeadressen fra adressefeltet, kan du rett og slett bare skrive:

[ IMG ] bildeadresse [ /IMG ]  (uten noen mellomrom)

før og etter bildeadressen du limer inn. Slik at teksten i tekstboksen samsvarer med eksempelbildet.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #34 på: 27 November 2011, 16:51:31 »
Tusen takk  gladnisse

Ulla, så fint at du satte banneret inn for meg. Det er utrolig fint laget, tusen takk parnisser

Mellers, du sier an kan skrive IMG (med klammer) direkte inn. Men jeg formoder du da må også skrive klammerne, og de ser ikke jeg at jeg har på mitt tastatutur?

Når jeg setter inn bilder her jeg skriver, bruker jeg Webshots. Da bare uplauder jeg bildene der, og kopierer inn med 600 pixels.

Jeg har aldri brukt bildeknappen på KP. En gang kopierte jeg inn banneret mitt i signaturen på denne måten, men i stedenfor å bruke 600 pixels, tror jeg det var 200 pixels, og kopierte det som thumballs. Men jeg må jo gjøre noe rart, for noen ganger klarer jeg det ikke  bankenisse

Utlogget Mellers

• Moderator
  • Administrator
  • Skravlepus
    • Vis profil
« Svar #35 på: 27 November 2011, 16:59:49 »

Mellers, du sier an kan skrive IMG (med klammer) direkte inn. Men jeg formoder du da må også skrive klammerne, og de ser ikke jeg at jeg har på mitt tastatutur?

For å få klammer: [ ] i stedet for parantes: ( )  så holder du inne Alt Gr (eller Alt + Shift som merket med rødt på bildet) i stedet for bare Shift, og trykker på 8 og/eller 9

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #36 på: 27 November 2011, 17:09:24 »
Mellers, så snill og tålmodig du er som "mater meg med t skje"  parnisser

Nå finner selv jeg ut av det  :nisselatter1:

Utlogget Mellers

• Moderator
  • Administrator
  • Skravlepus
    • Vis profil
« Svar #37 på: 27 November 2011, 17:15:07 »
Ja, nå er det bare å slå seg løs i testforumet, eller i profilen din. Hvis jeg ser at det blinker jule- og sommerbanner om hverandre hos deg, så vet jeg at du klasker inn klammer og img så det ryker  blinkenisse elgehelge

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #38 på: 27 November 2011, 17:39:09 »
Ja, nå er det bare å slå seg løs i testforumet, eller i profilen din. Hvis jeg ser at det blinker jule- og sommerbanner om hverandre hos deg, så vet jeg at du klasker inn klammer og img så det ryker  blinkenisse elgehelge

latternisse Den er god  :icon_smile:  :nisselatter1: