Jeg bor nå i borettslag, på landet, og her synes folk det er koselig. Dyrene får godbiter av de gamle, dyrene får kos her og der. Og vi har to naboer, formann på ene siden som elsker dyr, og astmatiker allergisk på andre siden, som liker dyr, men ikke kan ta på dem eller ha dem inn. Ingen av dem lager problemer for oss eller dyrene...
Jeg har 1 hund og 3 katter og det går kjempe bra! Datteren til astmatikeren kommer i hagen å leker med hunden noen ganger, og kommer for å kose pusene om vinteren.
Gid alle borettslag var sånn!
MEN! Mange borettslag som har vært åpne for dyrehold har sluttet med det fordi dyreeier ikke tar ansvar for sine dyr! Så vi som vil ha dyrene inn i borettslag må gå frem som et godt eksempel! Ikke ha dyr som plager naboer, driter i trapper og ganger, hunder som bjeffer hele dagen osv.
(regner med at alle oss her inne tar ansvar) Det er de få uansvarlige som ødelegger for resten av dyreglade mennesker, trist, men sant!
Jeg trengte ikke skrive noe søknad, men jeg sa i fra om at vi hadde dyr da vi la inn bud, ingen som har protestert, verken før eller siden.
Det er i byene det er vanskeligst, har jeg inntrykk av!