Skrevet av Emne: Doffen ( gitt bort )  (Lest 2510 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« på: 05 Mai 2005, 18:32:57 »
Fant en innlegg..Doffen trenger fortsatt et hjem..

Se her
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Doffen ( gitt bort )
« Svar #1 på: 05 Mai 2005, 18:38:56 »
Kan du ikke legge inn info her i forumet og legge ved bilde av Doffen? Får ikke sett bilde av pusen når man ikke er medlem der.

Sitat
Legger ved litt info her:

Vi har fått det mest sørgelige resultat.  
Caroline er veldig allergisk mot katter, hun klør og fått utslett.
Og vi må omplassere våre 2 katter.

Noen som kan hjelpe oss?

Litt info om kattene:

Doffen er en kastrert hannkatt på 2 år, han er mix mellom skogkatt og perser, fargen er blå m/hvitt, langhåret. Han er vaksinert, kastrert, chipet og registrert i NRR. Er vant til å være ute og inne
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #2 på: 05 Mai 2005, 18:59:43 »
Sitat fra: liten
Kan du ikke legge inn info her i forumet og legge ved bilde av Doffen? Får ikke sett bilde av pusen når man ikke er medlem der.

Sitat
Legger ved litt info her:

Vi har fått det mest sørgelige resultat.  
Caroline er veldig allergisk mot katter, hun klør og fått utslett.
Og vi må omplassere våre 2 katter.

Noen som kan hjelpe oss?

Litt info om kattene:

Doffen er en kastrert hannkatt på 2 år, han er mix mellom skogkatt og perser, fargen er blå m/hvitt, langhåret. Han er vaksinert, kastrert, chipet og registrert i NRR. Er vant til å være ute og inne

Får man ikke?Trodde det jeg.. :hæh:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #3 på: 05 Mai 2005, 19:02:09 »
Nei sant det!Må be hun dama legge det inn skikkelig!

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #4 på: 05 Mai 2005, 19:08:52 »
.....................

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Doffen ( gitt bort )
« Svar #5 på: 05 Mai 2005, 20:57:57 »
Snill du er Darkness :thumbsup: men hjelper å ha bilde med, regner med hvis noen vil ha kontakt med eieren så trår du til og sier fra? til eieren av katten altså :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #6 på: 06 Mai 2005, 18:52:39 »
Jeg kunne tattn på flekken.....men å få pus ned her må være umulig...uten at det skulle blitt rå-dyrt :katt3:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Doffen ( gitt bort )
« Svar #7 på: 06 Mai 2005, 19:01:10 »
Skal ikke si det Stressless, er mange som er villige til å kjøre langt for å få gitt vekk en pus til et godt hjem, så hvis du mener det så bør du kontakte dem som har katten :thumbsup:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #8 på: 06 Mai 2005, 19:08:12 »
Snill du er Darkness :thumbsup: men hjelper å ha bilde med, regner med hvis noen vil ha kontakt med eieren så trår du til og sier fra? til eieren av katten altså :love:
Jepp det gjør jeg :) Tenkte jeg skulle gjøre noe nytte for meg  :cool:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #9 på: 06 Mai 2005, 19:09:23 »
Sitat fra: stressless
Jeg kunne tattn på flekken.....men å få pus ned her må være umulig...uten at det skulle blitt rå-dyrt :katt3:

spørs hvor du bor det..
Kostet oss 800 kr å få katten vår hit midt landet fra helt oppe i landet(fly).. Ikke såååå ille. :thumbsup:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #10 på: 06 Mai 2005, 19:11:20 »
Skal ikke si det Stressless, er mange som er villige til å kjøre langt for å få gitt vekk en pus til et godt hjem, så hvis du mener det så bør du kontakte dem som har katten :thumbsup:

Ja han er jo veldig fin!
Bildet vises der inne for de som er registrert asså..Men folk higer jo etter kattunger vettu  :cry:

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Doffen ( gitt bort )
« Svar #12 på: 06 Mai 2005, 19:21:15 »
Skjønner ikke at alle skal ha kattunger jeg :hæh: da vi skulle ha katt hos Dyrebeskyttelse så ønsket vi en voksen katt, men den eldste var faktisk bare 5 mnd gammel :roll: Men Tammy falt vi pladask for og hun går veldig godt sammen med Garfield selv om det er 8 år mellom dem.

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #13 på: 06 Mai 2005, 19:39:07 »
Skjønner ikke at alle skal ha kattunger jeg :hæh: da vi skulle ha katt hos Dyrebeskyttelse så ønsket vi en voksen katt, men den eldste var faktisk bare 5 mnd gammel :roll: Men Tammy falt vi pladask for og hun går veldig godt sammen med Garfield selv om det er 8 år mellom dem.

Var den elste du skaffet deg 5 mnd?Det er jo kattunge det.. :hæh:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Doffen ( gitt bort )
« Svar #14 på: 06 Mai 2005, 19:48:01 »
Stemmer, de hadde ikke eldre katter inne, ville ha en på minst 2 år jeg egentlig..:hæh: De fleste katten som dyrebeskyttelsen i Kristiansand har er faktisk rundt 5-6 mnd..

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 8
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #15 på: 06 Mai 2005, 20:12:10 »
Lurer på hvordan han kan være registrert i NRR? Er dette en ekte mix. Altså en feiltagelse i oppdrettet og kattemoren får blandingsunger? Eller mener hun at katten er registrert i katteklubb, og katteklubben er registrert i NRR?

Utlogget Evy

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #16 på: 06 Mai 2005, 20:23:14 »
Sitat fra: Katie
Lurer på hvordan han kan være registrert i NRR? Er dette en ekte mix. Altså en feiltagelse i oppdrettet og kattemoren får blandingsunger? Eller mener hun at katten er registrert i katteklubb, og katteklubben er registrert i NRR?

Hei

Det er jeg som må omplassere Doffen.
Huskatter kan også registrers i NRR, på utstilling stilles alle mix katter som huskatter.
Vi er med i katteklubben Midt-Norge siden vi har hatt vår andre katt på utstilling, men valgte å registrer begge to.

Når man stiller ut en huskatt er ikke fargene så viktige, men katten sin helhet.

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #17 på: 06 Mai 2005, 20:31:23 »
Sitat fra: Evy

Hei

Det er jeg som må omplassere Doffen.
Huskatter kan også registrers i NRR, på utstilling stilles alle mix katter som huskatter.
Vi er med i katteklubben Midt-Norge siden vi har hatt vår andre katt på utstilling, men valgte å registrer begge to.

Når man stiller ut en huskatt er ikke fargene så viktige, men katten sin helhet.

Det er jeg klar over. Bare lurte på om du hadde papirer på katten. (noe du ofte får hvis en oppdretter har en kattemor som har stukket av parret seg, blitt drektig og fått kattunger. Han er altså registrert katteklubben midt-norge som vidre er registrert i NRR. Får å få flere særiøse kjøpere kan du jo legge til dette:
pris: 200 kr. eller kan diskuteres.(for flere særiøse kjøpere er dette ganske viktig.)

Registrert i katteklubb og NRR.

Har han noen gang hvert på utstilling? Kanskje du kan nevne dette også?

Utlogget Evy

• Nytt medlem
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #18 på: 06 Mai 2005, 21:22:51 »
Doffen er både registrert i katteklubben og i NRR. Vi meldte oss inn i katteklubben og var medlem i et års tid før vi registrerte han i NRR. Skjemaet sendes til klubben som man er medlem i for godkjennelse og vidre til NRR for ny godkjennelse.
Man får ikke automatisk registrering i NRR når man har huskatt.
Han har ikke blitt stillt ut pga han var ikke i sin beste pels da utstillingen var, men han var med som tilskuer og sov i buret.

Grunnen til at jeg ikke tar betaling for han er at vi betalte ikke noe for han. Og han må omplasseres, ikke selges.
Jeg har vetrinær attest og registrerings attest fra NRR på han.

Får han et flott hjem med masse kjærlighet så er det betaling nok for oss.

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #19 på: 06 Mai 2005, 21:40:03 »
Du høres svært særiøs ut og det er bra. Det begynner å bli noen år siden jeg har hatt huskatt ja. Faktisk 5 år siden. Han var meget pen og jeg kunne godt tenke meg ham. Men jeg har planlagt oppdrett snart og alle utgiftene det medfører tror jeg ikke jeg har råd til en katt til foreløbig. Jeg er jo bare student så økonomien er ikke på topp.

Rasekatter meldes automatisk inn i NRR(eller sverak osv..) pga. at de får stammtavle derfra. Med huskatter er det ikke det samme pga. at de ikke får stammtavle.

Utlogget Evy

• Nytt medlem
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #20 på: 06 Mai 2005, 21:45:36 »
Du høres svært særiøs ut og det er bra. Det begynner å bli noen år siden jeg har hatt huskatt ja. Faktisk 5 år siden. Han var meget pen og jeg kunne godt tenke meg ham. Men jeg har planlagt oppdrett snart og alle utgiftene det medfører tror jeg ikke jeg har råd til en katt til foreløbig. Jeg er jo bare student så økonomien er ikke på topp.

Rasekatter meldes automatisk inn i NRR(eller sverak osv..) pga. at de får stammtavle derfra. Med huskatter er det ikke det samme pga. at de ikke får stammtavle.

Takk, jeg vil det beste for mine katter.
Blir veldig trist å skilles fra Doffen, han er min "baby", men jeg må sette helsen til min datter forran kattene desverre.

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #21 på: 06 Mai 2005, 22:33:38 »
Har reklamert litt jeg også. Her er linken: http://www.kattesnakk.com/phpBB2/viewtopic.php?p=17199#17199

Utlogget Evy

• Nytt medlem
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #22 på: 07 Mai 2005, 01:38:11 »
Har reklamert litt jeg også. Her er linken: http://www.kattesnakk.com/phpBB2/viewtopic.php?p=17199#17199

Tusen takk.
Det varmer godt å lese om noen som bryr seg og vil hjelpe til.
Klem

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #23 på: 07 Mai 2005, 14:50:23 »
Sitat fra: Evy

Tusen takk.
Det varmer godt å lese om noen som bryr seg og vil hjelpe til.
Klem

Hei Evy :hilse:

Har du noen mulighet til å få Doffen til Østlandet??
Kan sef. betale litt for frakt....!!
Bor ikke langt fra Oslo.....inærheten av Tønsberg.
Vi er en dyrekjær familie, med en sterilisert kattefrøken på 6år, en liten hund på 3år og en ponni på 7år(ponnien bor på en stall rett inærheten da!)

Vi er to voksne med et jente barn på 5år....snill rolig familie.
Er opptatt av at dyrene skal leve mest mulig naturlige liv....så de får være så mye ute de vil....eller inne :katt9:

Om dette skulle være av intresse...så får du si ifra....her/pm...eller så kan jeg nåes på mail: elizedik(a)online.no eller på tlf: 33078959...mest hjemme på kvelden.

Eliza :zbye:

Edit for å legge til: vi har jo 2kaniner også....som vi tok til oss for noen mnd siden....
Vi kastrerte gutten, slik at de kunne gå sammen.....(vet gutt og jente blir fort mange søte små...hehe)

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
Doffen ( gitt bort )
« Svar #24 på: 07 Mai 2005, 14:54:49 »
Må bare legge til...at vi har hatt alle våre dyr fra fødselen av...så det er ikke no bruk og "kast" her.

Og vi vil helst ha en voksen katt som er trygg nok til å sette både Misse-missen og hunden på plass...om det skulle trengs....en liten baby-pus blir fort "overkjørt" av eldre og rare skapninger :kattmus: