Mon nogen af jer har erfaring de vil dele med mig om dette emne?
Jeg har en dejlig hunkat (avl) hun er fra 2001 og er generelt sund og rask. Men for noget tid siden begyndte hun at plukke sig på bagkroppen. Vi fik hende til dyrlæge, hvor hun blev undersøgt på kryds og tværs, men intet blev fundet. Vi begyndte at holde øje med om det var adfærdsproblemer, men heller ikke her kunne vi sætte fingre på noget.
Ud over at hun plukker sig, trives hunkatten utroligt fint, hun spiser(meget), drikker, sover, leger og smækker de andre een gang om dagen for at vise dem hvor de hører hjemme. Altså en rigtig hunkat med førertendenser :storsmil:
Nå men efter at have forsøgt foderskift, Lakseoliei foderet,silkeolie i pelsen, fugtighedsspray på huden, ja jeg kan snart ikke huske al sammen, så klagede jeg min nød til min dyrlæge igen. Det kunne da ikke være rigtigt vel.
Vi blev enige om at prøve et andet laboratorium denne gang.
Først fuld blodpanel, ikke så meget som et udsving. Alt fuldstændigt normalt, sund og rask kat
Så et biopsi fra huden og ieeeeks katten er allergisk overfor husstøvmider. Der findes en "milliard" forskellige husstøvmider i et hjem, alle af forskellig art og oprindelse. Det er komplet umuligt(nej det er ikke, men uoverskueligt) at finde frem til den specifikke, uden ekstra tests.
Anbefaling fra både lab og dyrlæge, prøv med den gammeldags kur først i en måned, se om den behandling virker, stop behandlingen, hold øje med katten (måske det er det der skal til) opstår problemet igen = nye tests.
Behandlingen er Medrol i 30 dage (og nej jeg er ikke bekymret, binyrebarkhormon virker ikke på katte, som det gør hos mennesker)
Nu er det så jeg kunne tænke mig at vide om nogen af jer skulle have haft et lignende problem og som ville øse lidt erfaring over mit hoved?