Skrevet av Emne: Bakgårdskatt  (Lest 1507 ganger)

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 220
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Bakgårdskatt
« på: 20 Mars 2008, 13:22:04 »
FOD Trondheim og prosjekt Bakgårdskatt har skilt lag.  Før var Bakgårdskatt underlagt FOD, men har nå blitt en egen forening.  De driver nå og lager egen hjemmeside.  Den er ikke ferdig, men jeg synes det er verdt å ta en titt.  (Der er Sirill.....)

http://www.bakgardskatt.com/?side=hjem

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
SV: Bakgårdskatt
« Svar #1 på: 20 Mars 2008, 13:30:19 »
Hmm, Heg fjerneadopterte netteopp RA fra FOD trheim.. Vinterkatt het vell det prosjektet..

Spennende prosjekt dette bakgårdskatt :)  Var inne å kika :) Liker slike prsojekter :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #2 på: 20 Mars 2008, 13:36:26 »
Aha, de er en "selvstendig" enhet nå.
Det er så dumt at du ikke kan være med på katteprattreffet i Trondheim
tante.   :catsad:

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20 Mars 2008, 13:38:01 »
Ra er en nydelig katt!  Han er jo med i den redde gjengen, de som holder seg oppunder taket.  Men et par ganger jeg har vært der har jeg faktisk fått lov å stryke ham litt.  Han har en veldig forsiktig framgang, og kanskje han en dag kan bli så uredd at noen tar sjansen på å ta ham hjem.  Jeg tror absolutt det skulle være mulig å få ham sofa-tam.  Snill og vakker er han!  Vinterkatt er FOD, ja.  Pengene der går rett til kattene.

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20 Mars 2008, 13:38:54 »
Aha, de er en "selvstendig" enhet nå.
Det er så dumt at du ikke kan være med på katteprattreffet i Trondheim
tante.   :catsad:

Ja, det irriterer meg grenseløst!   :icon_cry:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20 Mars 2008, 13:43:57 »
Ra er en nydelig katt!  Han er jo med i den redde gjengen, de som holder seg oppunder taket.  Men et par ganger jeg har vært der har jeg faktisk fått lov å stryke ham litt.  Han har en veldig forsiktig framgang, og kanskje han en dag kan bli så uredd at noen tar sjansen på å ta ham hjem.  Jeg tror absolutt det skulle være mulig å få ham sofa-tam.  Snill og vakker er han!  Vinterkatt er FOD, ja.  Pengene der går rett til kattene.

Å, så koselig å høre at du vet om RA da :) Ja, det er godt å høre at pengene går rett til kattene. Håper han kan få seg ett hjem..

Å, jeg vurderer mer og mer å komme på katteprat treffet!!! Har så løst, da kan jeg jo treffe ra også jo.. jeg må jo nesten være med jo...  :klø seg:

PS: gi RA en ekstra god klem når du ser ham :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #6 på: 20 Mars 2008, 13:52:45 »
Ja tenk om du kunne komme sammen med oss Miss    :jippi[1]:
Du må bare fortsette å vurdere det enda mer.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Mars 2008, 14:20:51 »
Ja tenk om du kunne komme sammen med oss Miss    :jippi[1]:
Du må bare fortsette å vurdere det enda mer.

Ja, jeg gjør det altså :=) *tenker masse *

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20 Mars 2008, 18:34:08 »
Men hva vil den konkrete forskjellen mellom FOD og Bakgårdskatt være nå i forhold til før? Kjempeflott tiltak bakgårdskatt også, , men det var en ting jeg kom til å lure på. Hvorfor betegner de kattene som villkatter, og ikke forvillede katter? Det er vel en viss forskjell, spesielt siden vi i norge ikke har villkatter?  :winky: Jeg bare spør av ren nysgjerrighet altså.  :mellow: Dette minner meg også om at jeg må overføre noen kroner igjen til FOD-gården.  :mellow:

En ting til, disse to prosjektene har ingen felles pott de nå da, eller? Jeg ønsker jo å støtte begge, da må jeg sikkert bruke deres eget kontonr da tenker jeg....

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20 Mars 2008, 18:53:04 »
Bakgårdskatt har i alle år hatt eget regnskap og vært en forening inni foreninga.  Blir nok enklere nå da de er delt. 

Jeg regner med at begrepet villkatt blir brukt for å nå fram til "vanlige" folk som regner en forvillet katt for en tam katt uten hjem. 

Når det gjelder støtte til bakgårdskatt har de alltid hatt egen konto.  Hvis man setter inn penger der og oppgir navn og adresse får man et koselig brev derfra med litt opplysninger om hva de har drevet med siste tiden osv. 

Hvis du er støttemedlem i FOD får man årsmelding, det er koselig lesning det.  Masse fine historier og bilder. 

Jeg støtter begge, det er ingen stor investering.  150 kr pr år til hver.  Og hvis jeg har igjen litt på kontoen når regningene er betalt setter jeg inn et lite beløp på vinterkatt.  Mange bekker små....   

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Mars 2008, 21:31:14 »
Takk, Tante. Da forstår jeg bittelitt mer.  :icon_smile: Nå skjønner jeg hvorfor de har operert med forskjellige navn og kontonr.   :icon_neutral:  :hihi[1]:

Da får jeg sannelig se til å begynne å støtte dette bakgårdsprosjektet også, det har aldri slått meg før å tenke på at dette selvsagt var noe annet, men det er nok bare fordi at jeg noen ganger er litt treig i oppfattelsen.  :icon_lol: Jeg er jo støttemedlem til FOD via fjernadopsjon og har vært det noen år nå, men jeg tror ikke jeg får noen årsmelding, jeg får bare info om adopsjonspusen ca 2 ganger i året.

Nå skal jeg spørre bittelitt dumt til, de pengene som går til fjernadopsjon, de går til alle pusene ikke sant? Ikke bare den man fjernadopterer? Jada, dagen for ugjennomtenkte spørsmål.  :fnis[1]:

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20 Mars 2008, 21:50:26 »
For å få årsrapport må man være medlem, altså betale 150 kr pr år for medlemskap.  Da har man også rett til å være med på årsmøte osv. 

Penger fra fjernadoptering går i en fellespott for kattene.  Veterinær, mat og medisiner. 

Bare spør i vei.  Det er mye jeg ikke vet, men det jeg vet skal jeg forklare så godt jeg kan. 

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 Mars 2008, 17:52:54 »
Ahh, I see.  :icon_smile: Da er jeg ikke direkte medlem, men mer en "fadder" da skjønner jeg. Jeg betaler jo inn et varierende beløp ca hver mnd, men det gjør jo ingenting om jeg står som medlem eller ikke så lenge de mottar støtte.  :icon_smile:

Jeg visste jo i grunn innerst inn at pengene for fjernadpsjon går til alle pusene, men tenkte jeg skulle spørre i samme slengen.  :fnis[1]:

Skal følge mer på Bakgårdsprosjektet også nå fremover i allefall.  :mellow: