Litt gammelt emne, men jeg prøver meg igjen, likevel.
Jeg hadde utelukkende hørt positive ting om Tønsberg Dyreklinikk (travbanen) men etter operasjonen til Bonzay kommer jeg ikke til å dra dit mer.
Joda, de gjorde en god jobb, og arret hans er så vakkert som det kunne få blitt. Men jeg kommer aldri til å glemme måten jeg ble behandlet der...
Først da vi hadde Bonzay inne for sjekk, hvor de BARE så på han, og ikke brukte noe utstyr e.l så betalte jeg over 500 kr... Operasjonen i segselv var vel... rundt 3.000,- kr et sted, det synes jeg var helt greit. MEN, da vi skulle på oppfølgingstime (ta ut kompress av øyet osv) så betalte vi... 190 kr? og da hadde de brukt narkose på han pluss oppvåkningssprøyte etterpå...
Jeg synes 500 kr er dyrt for en time uten utstyr, sammenlignet med 190 kr med utstyr... Da vi var på den oppfølgingstimen fikk vi også forklart at Bonzay hadde fått en sprøyte for å hindre infeksjon i såret, virkningen skulle vare 14 dager. Denne sprøyten fikk han den dagen han ble operert. Det er jo flott det. Men, det var ikke jeg klar over før jeg kom på oppfølgingstimen en uke etter operasjonen... Det sier endel om hvor mye informasjon jeg fikk da vi hentet han på operasjonsdagen. Jeg vil gjerne vite hva som har skjedd/hva som er blitt gitt til katten min.....
Da vi hentet han måtte jeg dra all informasjon ut av hun sure kjerringa som jobba der. Hun sa ingenting om operasjonen utenom det jeg selv spurte om. Hun sa ikke engang om operasjonen hadde gått bra/var vellykket... Hun sa heller ingenting om at han ikke skulle ha mat (pga. kvelningsfare etter narkose etc) heldigvis skjønte jeg dette selv, og satt bort maten hans. Men hva om jeg ikke hadde visst det? Og gitt Bonzay mat? Det kunne endt ille...
Jeg kommer som sagt ikke til å dra dit igjen, de behandlet Bonzay bra, men, når man er veterinær skal man også kunne ta vare på menneskene. Jeg synes i alle fall jeg kunne fått et lite smil...
Oppdretteren min, som var med meg flere ganger, reagerte også veldig på den ufølsomme og kalde måten vi ble behandlet på. Skjønner jo at de har masse å gjøre, men ærlig talt...
Når Bonzay skal kastreres skal vi dra til
http://www.horten.dyreklinikk.no/ 
Bare et steinkast fra der vi bor. Har vært der å kjøpt Feliway tidligere (de selger noe utstyr i tillegg til å være vetrinærer) og de var veldig hyggelige og imøtekommende mennesker. Ryddig og fint lokale