Skrevet av Emne: Kattepass i Bergen  (Lest 5265 ganger)

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hapzen.com
Kattepass i Bergen
« på: 25 Mars 2008, 16:22:07 »
Tenkte at den gode ideen om passe-ring var noe jeg kunne tenkt meg å arrangere her i Bergen.

Jeg har nemlig ingenting imot å passe katt for andre  :biggrin:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
SV: Kattepass i Bergen
« Svar #1 på: 25 Mars 2008, 16:30:48 »
det er genialt, hapzen!

eg er med, eg og! inntil no har eg alltid fått ordne pass til beistet og pøbel, men i fjor haust var det plutseleg krise. krisen ordnet seg i siste liten, men men.

eg har ein liten kåk, men det skulle vel gå bra å vere kattepass for ein kort periode! siden eg snart også er stolt eiger av noko motorisert, så vil eg også kunne stikke innom katter i bergen og mate dei, dersom det skulle bli aktuelt for nokon.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #2 på: 30 Mai 2008, 10:59:40 »
Supert, Hapzen.

Eg e me eg og! Kan ikke ha katter boende hos meg, men jeg drar gjerne for å mate og kose med andre katter i ferietiden.

Jeg bor på Søreide.  :catgrins:

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #3 på: 31 Mai 2008, 00:22:20 »
jeg er også mobilisert og har mulighet til å stikke innom steder. Eneste jeg er litt i tvil er om jeg kan ha katter HOS meg, da Nemi er en liten hissigpropp  :fnis[1]: Jeg må ta å prøve med en katt en gang.

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 11
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Juli 2008, 15:03:56 »
Enda en Bergenser her=)

Ser det er en litt eldre tråd, men ble det noe mer ut av dette?

Har ny katt i huset, og ingen av mine plantevannere er særlig interessert i å rense kattedoen. Trenger ikke noe umiddelbar kattepass, men hadde vært greit å ha kontakt med andre i området (bor i fjellsiden) i tilfelle fremtidige krisesituasjoner.

Jeg er usikker på hvordan Hera reagerer på andre katter, men hun kommer fra dyrebeskyttelsen og er ikke redd for noe. Jeg er litt redd for at hun kjeder seg for mye om hun skal være her alene, med besøk kun en gang om dagen... Mulig kattepensjonat passer for en så selvsikker katt? Kanskje det bare vil være en spennende ferie?

Synes dette med å reise bort var det værste med å skaffe katt. Får jo dårlig samvittighet bare jeg er på jobb en dag. :catsad: Samtidig er vi så glad i å gå på fjellet, ta weekend turer og så videre.. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med henne neste gang vi skal avgårde, om hun har best av å bo hjemme med tilsyn, bo hos andre, være med eller kattepensjonat...

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #5 på: 07 Juli 2008, 22:46:57 »
Hei Herapus

Det er ingen som har meldt sitt behov for kattepass til meg enda, men tilbudet er der. Du er velkommen til å kontakte meg.

Hvis din katt bare er inne, så ville jeg tro at hun kunne ha det best på et kattepensjonat mens dere er på ferie. Da ville jeg tro at hun ikke ville føle seg så alene som hjemme hvor det for det meste er stille og tomt.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10 Juli 2008, 20:28:08 »
eg og bur i fjellsiden, så om du vil kan eg stikke innom og renske kattedoen. Kor lenge skal du vere vekke?

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 Juli 2008, 09:03:38 »
Hei,

Trengte ikke kattepass umiddelbart. Hørte kun om det var blitt noe mer av passering i Bergen :biggrin:

Så artig at du bor i fjellsiden, da kjenner jeg kanskje pusen din om den/de er av den mer sosiale typen.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 Juli 2008, 17:16:33 »

Så artig at du bor i fjellsiden, da kjenner jeg kanskje pusen din om den/de er av den mer sosiale typen.

ja, og kanskje kjenner eg pusen din! om du ser her (http://bergenbilder.org/main.php?g2_itemId=20) så kan du finne ut om du har sett mine. hadde jo vore kjempe artig om du kjennte til kattene mine! :icon_wink:

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13 Juli 2008, 16:17:15 »
Nydelige pusekatter, men kjenner dem ikke igjen. Har sikkert hilst på dem da, beveger meg over store deler av fjellsiden i løpet av en uke, og hilser alltid pent på de som kommer bort til meg frivillig. Er egentlig litt usikker på om dette er så lurt, er litt redd jeg er med på å lære katten at fremmede betyd kos...

Har to store favoritter; En sort/hvit kastrert han øverst i forskjønnelsen, han kommer alltid traskende for litt kos. Og en mindre sort katt som bor ved starefossen, som pleier å følge meg når jeg trener oppover knatten.

Lille Hera er bare 17 uker, så skal ikke ut på en stund ennå.

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28 Juli 2008, 17:30:58 »

ja, og kanskje kjenner eg pusen din! om du ser her (http://bergenbilder.org/main.php?g2_itemId=20) så kan du finne ut om du har sett mine. hadde jo vore kjempe artig om du kjennte til kattene mine! :icon_wink:

Trur jeg traff Pøbel i skivebakken her om dagen. Den flekken ved nesa er ganske karakteristisk, men han er en del større enn på bildene  :mellow: Imponerende størrelse og pels. Han stod bare helt stille når jeg gikk forbi, og var ganske likegyldig til litt kos.

Utlogget belinda L

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
Sv: Kattepass i Bergen
« Svar #11 på: 24 September 2008, 02:24:10 »
fant denne siden etter å ha leitet litt. har en 3 år gammel han katt(kasterert) som kunne trenge en som kunne gi han litt kos og matpå fyll kommede lørdag og evt andre helger.
Vi bor i loddejord.Katte pusen heter Eddi og eg trur det hadde vært ensomt for han å være aleine i to dager.
neon som e r inntriserte ,da hadde vi og pusen blitt veldig glade.

Mvh Belinda

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #12 på: 24 September 2008, 06:20:48 »
fant denne siden etter å ha leitet litt. har en 3 år gammel han katt(kasterert) som kunne trenge en som kunne gi han litt kos og matpå fyll kommede lørdag og evt andre helger.
Vi bor i loddejord.Katte pusen heter Eddi og eg trur det hadde vært ensomt for han å være aleine i to dager.
neon som e r inntriserte ,da hadde vi og pusen blitt veldig glade.

Mvh Belinda

Jeg kan dessverre ikke de kommende 3 helger, men deretter vil jeg gjerne komme å gi kos og litt matpåfyll til katten din hvis du vil  :catgrins:

Mvh Betine

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24 September 2008, 19:50:17 »
Beklager -  Jeg skal ha eksamen på mandag og det blir motsatt side av byen fra der jeg er, så det blir litt for tidskrevende.

Håper du finner hjelp  :catgrins:

lily

• Gjest
« Svar #14 på: 24 September 2008, 20:58:54 »
Jeg kan forsåvidt og gjerne være behjelpelig med kattepass, men jeg har ikke bil, så kan kun passe katter for folk som bor i sentrum/Gyldenpris/Danmarksplass-området. Kunne gjerne tenke meg å passe katt hjemme hos meg, men i og med at vi for tiden har tre katter, så kan det bli litt vanskelig å få alle til å gå overens.. :icon_rolleyes:

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #15 på: 24 September 2008, 21:39:12 »
Hei Belinda... jeg kan gjene gi deg litt hjelp. Disponerer egen bil etter jobb på lørdag så det går fint. Jobber btw på coop obs sartor, så det er jo bare rett borti.... sender deg PM med telfon nummeret mitt.

lily

• Gjest
« Svar #16 på: 24 September 2008, 23:50:24 »
Så snill du er Hapzen :)

Utlogget TrineS

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #17 på: 16 Desember 2008, 05:25:09 »
Jeg "graver" opp denne tråden litt. Noen som har passemulighet i jula? 23-27, å stikke innom hos oss, så si gjerne ifra :D Passer gjerne pusen/pusene dine i gjengjeld en annen gang, eller betaler.

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #18 på: 16 Desember 2008, 07:26:50 »
hadde vært fint om folk skrev hvor i Bergen det gjelder når de ønsker pass :didndoit:

Utlogget TrineS

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 16 Desember 2008, 07:36:29 »
hadde vært fint om folk skrev hvor i Bergen det gjelder når de ønsker pass :didndoit:

Nå ser jeg at du så den andre tråden min, men selvfølgelig, Bergen er GANSKE så stort  :fnis: Pass hos oss ville vært på Laksevåg  :nod:

lily

• Gjest
« Svar #20 på: 16 Desember 2008, 13:14:06 »
Hadde det ikke vært for at jeg skal vekk i julen (ikke så langt vekk da, men ut fra sentrum i nesten helt motsatt retning av Laksevåg), så skulle jeg gjerne sett etter de for deg.. Håper du finner noen som kan hjelpe deg!  :x-fingre:

Utlogget TrineS

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 17 Desember 2008, 05:11:12 »
Hadde det ikke vært for at jeg skal vekk i julen (ikke så langt vekk da, men ut fra sentrum i nesten helt motsatt retning av Laksevåg), så skulle jeg gjerne sett etter de for deg.. Håper du finner noen som kan hjelpe deg!  :x-fingre:

Takk lily  :julenisse:
Har en sendt endel meldinger rundt omkring for å prøve å få tak i noen, men ikke noe hell hittil. Veldig synd hun som skulle passe dem ikke kunne alikevel, siden det er en av de få jeg kjenner i Bergensområdet. Vi har jo mange naboer, men de naboene jeg kjenner her er fra østlandet og alle skal hjemover akkurat sånn som oss  :nod:

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 79
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #22 på: 06 Mai 2009, 22:11:30 »
Gammel tråd, men dog interessant!

Flytter fra Drammen til Bergen i løpet av sommeren og mine søte små innepuser kan komme til å ønske seg tilsyn en gang om dagen innimellom ved ferier/helger. Ved Minde/Fana eller i nærheten (husjakt på gang). Og hadde bare vært intr å sett om det fortsatt var en passe-ring her, da jeg aller helst vil slippe pensjonat da de er sky og ikke er så glad i andre katter/dyr.  :catgrins:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #23 på: 06 Mai 2009, 22:19:39 »
Jeg stiller opp hvis det passer  :catgrins: Bor i Fana.

Utlogget TrineS

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 06 Mai 2009, 22:53:11 »
Jeg stiller gjerne opp når jeg har mulighet, bare å si ifra :)