Skrevet av Emne: Det kan ikke være sant???  (Lest 1308 ganger)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
Det kan ikke være sant???
« Svar #1 på: 04 November 2005, 13:43:24 »
Det er nok sant dessverre, mattilsynet gjør en dårlig jobb, men jeg synes utrolig synd på pusekattene opp i alt dette... :leiseg:  Opp i luften i den brakken flere ganger og bli flyttet på. De må jo være helt forvirret..
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
« Svar #2 på: 04 November 2005, 20:08:04 »
Jeg har faktisk full forståelse for han som "dumpet" brakken forran mattilsynet. Han har prøvd å hjelpe henne og vært i kontakt med mattilsynet /dyrehelsetilsynet  i lang tid, men ingen er villig til å gjøre noe...

Her synes jeg faktisk at store deler av kattebestanden bør avlives (tviler på de vil klare å omplasere dem, men de kan jo selvsagt forsøke) Ingen av kattene er kastrerte, og de vil derfor bli fler og fler og fler... Det er ikke holdbart at kattene skal leve slik, 50 katter på 15 kvadratmeter gir hver katt ca en tredels kvadratmeter. Det går ikke! Tenk hvor lett sykdommer sprer seg i en sånn tett bestand.

Hun kan gjerne beholde 3-5 KASTRERTE katter, men 50 ukastrerte (+ 2 hunder) kan ikke være lov. Dette må være en samler?

Sissel

• Gjest
« Svar #3 på: 04 November 2005, 20:10:10 »
Sitat fra: Alice
Jeg har faktisk full forståelse for han som "dumpet" brakken forran mattilsynet. Han har prøvd å hjelpe henne og vært i kontakt med mattilsynet /dyrehelsetilsynet  i lang tid, men ingen er villig til å gjøre noe...

Her synes jeg faktisk at store deler av kattebestanden bør avlives (tviler på de vil klare å omplasere dem, men de kan jo selvsagt forsøke) Ingen av kattene er kastrerte, og de vil derfor bli fler og fler og fler... Det er ikke holdbart at kattene skal leve slik, 50 katter på 15 kvadratmeter gir hver katt ca en tredels kvadratmeter. Det går ikke! Tenk hvor lett sykdommer sprer seg i en sånn tett bestand.

Hun kan gjerne beholde 3-5 KASTRERTE katter, men 50 ukastrerte (+ 2 hunder) kan ikke være lov. Dette må være en samler?

Helt enig!  :thumbsup:

Sissel

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #4 på: 04 November 2005, 23:40:51 »
Er enig i dette jeg også, men å frakte kattene sånn er dårlig gjort :cool:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 November 2005, 01:22:04 »
Hjelpe og trøste! denne dama er ikke vel bevart! Dyreplageri på det høyeste!! makan.. håper de finner en løsning som er til det beste for kattene.. og setter forbud for dama mot å ha dyr..