Skrevet av Emne: Pusi skal ha kattunger - men når?!  (Lest 560 ganger)

Utlogget anetteaas

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Pusi skal ha kattunger - men når?!
« på: 17 Mai 2008, 23:11:03 »

Tror dere det er lenge til Pusi skal føde? Er ikke sikker på hvor lenge det er siden ho parra seg.....(?)
Pattene har oxo blitt større og mer rosa/hvite..
Første kullet hennes.

Utlogget anetteaas

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
SV: Pusi skal ha kattunger - men når?!
« Svar #1 på: 17 Mai 2008, 23:39:43 »
Ingen som vet?
Greit å være litt forberdet på når ting skal skje osv.... Helt umulig nå, vet jo ikke hvor mange uker ho er på vei....

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
  • Takket: 107
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 17 Mai 2008, 23:55:37 »
Det er helt umulig å vite når man ikke vet når parringen skjedde. Inntil det bare er ca 4 dager igjen, da skal man kunne finne det ut ved å kjenne det på katten. Forklaringen på hvordan du kan kjenne det ligger et sted her på forumet, skrevet av Wikrita. Jeg skal se om keg kan finne forklaringen. (bare gi meg litt tid)

Du kan også dra til en veterinær for ultralyd, det kan gi en viss pekepinn. De siste 1-2 ukene av drektigheten vil også fostrene kunne synes på rønktenbilder, så det kan jo også være en indikasjon.  :icon_wink:

Pattene blir rosa allerede etter ca 20 dager, og drektigheten varer fra ca 63-67 dager.

Jeg har selv en katt som er ca 6 uker på veg, og etter bildet ditt så virker det som din katt er lenger ut i drektigheten. Men det er jo også avhengig av antall kattunger osv. Vill og ukvalifisert tipping kan være fra 7 uker +++++. Drektigheten varer 9 uker.

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 18 Mai 2008, 00:14:38 »
Her er et utklipp fra en annen tråd, dette er skrevet av Wikrita:

Legg handa di på magen hennes, og la fingrene peke mot åpningen. Handa di skal altså ligge løst oppå magen, og der bulingen av magen slutter ved kjønnsåpningen, legger du fingertuppene. Ta den andre handa og mål med fingrene der hvor mange fingre du får plass til fram mot åpningen. 3 fingre betyr at det er 3 dager igjen, 2 fingre 2 dager, 1 finger - vær klar for fødsel.

Utlogget anetteaas

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 Mai 2008, 01:45:10 »
Hmm.... Det der skjønte jeg ikke helt.......  :klø seg:

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #5 på: 18 Mai 2008, 02:28:40 »
Det som står i kursiv gjelder når det kun er få dager igjen til nedkomsten. Om katten føder innen 3-4 dager.