Skrevet av Emne: Annonser fra f.eks. Finn.no  (Lest 3920 ganger)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Annonser fra f.eks. Finn.no
« på: 27 Mai 2008, 15:15:27 »
Vil minne alle på Katteprats regler, og nå for tiden spesielt denne:

Sitat
2. Annonser fra andre plasser (f. eks finn.no ) skal IKKE legges ut eller diskuteres på dette forumet.

Denne regelen ble laget i 2006 hvor vi hadde en slags "kampanje" mot å gi fra seg kattunger for tidlig, og sendte mailer til personer som hadde satt inn annonnser.
Det førte til masse styr og leven, og katteprat ble truet med både nedleggelse og anmeldelse.
Man står selvsagt fritt til maile de som legger ut annonnser man ikke er enig i om man vil det, men Katteprat skal på ingen måte holdes ansvarlig!

En annen side av saken er at man ikke bør diskutere en person/en persons kattehold når personen sannsynligvis ikke er medlem på forumet og ikke kan forsvare seg eller forklare seg på noen måte.

Linker til annonnser vil bli slettet av en an moderatorene, og tråder hvor slikt blir diskutert vil bli stengt.

Ellers vil jeg tipse alle til å lese gjennom reglene en gang innimellom, det hender det dukker opp noe nytt der.  :juhuuu:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Rasekatt - moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 134
  • RIP Frøya,Diesel, Snoopy og Rampus!! Savner dere!
    • Vis profil
    • swimzys katteblogg
SV: Annonser fra f.eks. Finn.no
« Svar #1 på: 27 Mai 2008, 15:38:02 »
vet du hendviser til meg her og jeg beklager så mye det.....ble bare såf orbannet....men det skal aldri skje igjen!!

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 Mai 2008, 16:40:14 »
Faktisk ikke, Swimzy.

Men det er fryktelig mange annonser for kattunger om dagen. Vi har hatt en diskusjon om det på "bakrommet", og fant ut at det var nødvendig å forklare hvorfor vi har denne regelen.

-V

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Innlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 Mai 2008, 16:51:57 »
Jeg tar selvkritikk, jeg ba om den linken. Sorry, glemte meg. Flott dere opplyser om det på nytt  :klemmer:

Utlogget Angelina

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Mai 2008, 17:06:28 »
Det er nok jeg som er det "sorte" fåret her, siden jeg la det ut i utgangspunktet. Det var i ren indignasjon. Og jeg tenkte ikke på at det ikke var lov, så lenge ingen navn eller personopplysninger ble gitt.

Samtidig vil jeg påpeke at en annonsør må være ansvarlig for hva vedkommende gjør i full offentlighet. Og hvis ingen reagerer, hva da med katten? Hvem forsvarer den, og ivaretar dens behov?

Utlogget Angelina

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Mai 2008, 17:08:10 »
Et lite PS: Det kan jo ikke være Katteprat som blir ansvarlig, men meg som la ut tråden, vel?

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #6 på: 27 Mai 2008, 17:11:15 »
Som jeg skrev tidligere så er ingen skade skjedd, og vi er ikke på jakt etter "skyldige".

Men siden dette har skjedd flere ganger i det siste så kan det være greit med en påminnelse.   :icon_wink:

Finner man en annonse på feks Finn så er den jo ikke så vanskelig å finne igjen for de som er interessert. Og vi har jo ingen oversikt over hva som blir sendt på PM av linker el.  :winky:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #7 på: 27 Mai 2008, 18:30:37 »
Vi er ikke ute etter å "ta" noen, det er ment som en påminnelse og forklaring på hvorfor moteratorer stenger slike tråde og sletter linker!

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #8 på: 28 Mai 2008, 09:56:26 »
Jeg skjønner at man ikke skal legge ut linker i slike sammenhenger. MEN dersom man linker til en annonse fordi det er noe men vurderer å kjøpe (nå tenker jeg ikke bare på katter) så burde ikke det være et veldig stort problem?

Jeg ville nok ha endret den til :

2. Annonser fra andre plasser (f. eks finn.no ) skal IKKE legges ut for å kritiseres eller skape en negativ diskusjon.

eller lignende  :geipe:

Utlogget SpOtS

• Sjefskatt
  • Takket: 10
    • Vis profil
Sv: Annonser fra f.eks. Finn.no
« Svar #9 på: 13 Mars 2009, 13:04:17 »
Vil minne alle på Katteprats regler, og nå for tiden spesielt denne:

Sitat
2. Annonser fra andre plasser (f. eks finn.no ) skal IKKE legges ut eller diskuteres på dette forumet.

Denne regelen ble laget i 2006 hvor vi hadde en slags "kampanje" mot å gi fra seg kattunger for tidlig, og sendte mailer til personer som hadde satt inn annonnser.
Det førte til masse styr og leven, og katteprat ble truet med både nedleggelse og anmeldelse.
Man står selvsagt fritt til maile de som legger ut annonnser man ikke er enig i om man vil det, men Katteprat skal på ingen måte holdes ansvarlig!

En annen side av saken er at man ikke bør diskutere en person/en persons kattehold når personen sannsynligvis ikke er medlem på forumet og ikke kan forsvare seg eller forklare seg på noen måte.

Linker til annonnser vil bli slettet av en an moderatorene, og tråder hvor slikt blir diskutert vil bli stengt.

Ellers vil jeg tipse alle til å lese gjennom reglene en gang innimellom, det hender det dukker opp noe nytt der.  :juhuuu:

vil bare legge til at slik som jeg har forstått så på de aller fleste plasser nå så får du ikke legge ut annonnsene en gang om katten er under 3 mnd, faktisk. å det er kjempebra synes nå jeg. men er jo også litt dumt for dem som ønsker å legge ut annonsen i god tid. er ikke helt sikker på om det fortsatt er slik, men var det for en stund siden, mange som var irritert over at de ikke fikk legge ut annonse om katter som var under 3 mnd...