Skrevet av Emne: OPPFORDRING til alle her på foraet.  (Lest 5463 ganger)

Utlogget RagDoll

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: OPPFORDRING til alle her på foraet.
« Svar #25 på: 15 Mars 2009, 23:34:36 »
Ser at det står "et valgfritt beløp 2 ganger i året" på informasjon om adoptivkatt. Jeg kunne heller tenke meg å betale 50kr hver mnd., for ellers må jeg spare opp penger til et større beløp 2 ganger i året... og da tar det jo litt tid før jeg har "råd" til den første innbetalingen... men jeg regner med at de ikke har noe i mot 50kr i mnd. heller, eller? :hmmmm:

Hunder kommer når man roper på dem. Katter noterer seg det man sier og kommer eventuelt tilbake til saken.

Utlogget Tera

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 9
    • Vis profil
« Svar #26 på: 16 Mars 2009, 07:39:56 »
Hei, så bra at du vil være fadder  :jippi:

Som fadder så kan du betale så mye som du vil når du vil, det som er MEGET viktig er at du skriver fadder og det navnet som "fadderskapet" (tidlig på mårran, mangler litt ord enda  :icon_neutral:) står på. Vi sitter manuelt å fører inn på kort hvem som betaler hva så det er viktig å merke godt...

Ellers så kan du sende en pm til Link, hun er den som lager fadderbrevene hos F.O.D. Trondheim

Lykke til og takk for at du vil hjelpe  :neie:

Utlogget RagDoll

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #27 på: 18 Mars 2009, 15:11:30 »
Da har jeg fått meg fadder-pus!  :jippi: :jippi:

Koxy fra FOD-Trondheim :love:

Litt om Koxy:
Koxy sitter på Høgheim og har vært der siden sommeren 2008. Hun kom dit sammen med sine 3 bittesmå kattunger, som døde rett etterpå av sykdom. Da hun kom til Høgheim var hun pjuskete i pelsen og var preget av dårlig stell. Koxy har nok hatt lite og dårlig erfaring med mennesker tidligere. Hun er beskjeden og litt engstelig av seg, og har sine faste liggeplasser på Høgheim. Om man ikke kommer for brått på er det mulig å stryke henne litt på pannen og nesen.

Krysser fingrene for at noen snart får øynene opp for denne nydelige frøkna sånn at hun kan få et trygt og godt hjem  :x-fingre: :x-fingre:

Hunder kommer når man roper på dem. Katter noterer seg det man sier og kommer eventuelt tilbake til saken.

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #28 på: 18 Mars 2009, 15:41:21 »
Hadde det ikke vært fullt her skulle jeg hentet henne med øyeblikkelig virkning! 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget RagDoll

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #29 på: 18 Mars 2009, 15:52:12 »
Ja, jeg falt for henne med en gang jeg så hun! Håper hun snart får det livet hun fortjener  :klemmer:

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #30 på: 18 Mars 2009, 17:20:57 »
Skal ikke være lett å fjernadoptere katt, altså. Har sendt mail 3 ganger til DOOA og ikke fått et eneste svar ... :klø seg: Har mest lyst til å fjernadoptere fra et senter i nærheten. Ser jo nå at katten jeg sendte mail om før jul er borte fra sidene, så håper det betyr at han fikk seg et fint hjem, men det er jo flere katter der ...

C+

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #31 på: 18 Mars 2009, 18:00:30 »
Skal ikke være lett å fjernadoptere katt, altså. Har sendt mail 3 ganger til DOOA og ikke fått et eneste svar ... :klø seg: Har mest lyst til å fjernadoptere fra et senter i nærheten. Ser jo nå at katten jeg sendte mail om før jul er borte fra sidene, så håper det betyr at han fikk seg et fint hjem, men det er jo flere katter der ...

C+

Sånt er ikke holdbart!   :icon_mad:  Ville prøvd et annet sted ja.....   For det er massevis av puser der ute som trenger hjelp!   :icon_smile:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Susannblue

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09 Juli 2009, 17:03:21 »
Da har jeg også sendt avgårde en mail om at jeg vil fjernadoptere en katt :) Gleder meg til tilbakemelding fra dem :) Har alt ordna plass på kjøleskapet til bilder av adoptivbroren/søstra vår :)
~Blessed Be~

Utlogget sæterkatta

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 7
  • det er for få Europê og Singapura i Norge
    • Vis profil
« Svar #33 på: 10 Juli 2009, 16:03:08 »
 :skjelveleppe: får dårlig samvittighet her. jeg har fjernadoptert fra FOD, men siden jeg brått skifta jobb blir det ikke lønn før i august, og feriepengene går med til skyhøge mobilregninger som tenåringen produserte for to måneder siden. samt skatteoppgjør, studielån, reguleringstannlege, og fanden og hans familie som står og skraper på veggene til bankens hvelv. MEN FOD! have patience with me, I shall be back når finansene går opp. før vinteren i hvertfall. har bare betalt inn 200 i mars, og skulle betale 500 nå.... livet er uforutsigbart...

Innlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 112
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #34 på: 10 Juli 2009, 16:10:56 »
Jeg har ikke hatt fjernadoptivkatt i år, og er litt i tenkeboksen men hvor jeg skal adoptere.
Det blir nok en snart.

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #35 på: 10 Juli 2009, 16:46:05 »
Jeg ser at det kan være en riktig fin og god ting å fjernadoptere katter. Jeg har selv fjern adoptert en del katter.

Nå har min mann og jeg valgt at vi gjerne vil være med til å støtte dyreorganisasjoner, men vil ikke fjern adoptere.

Grunnen er at da vi fjernadopterte fikk vi flere ganger sendt bilde av vår fjern adopterte katt som i våre øyne ikke hadde et verdig og godt nok liv. Det var bla katter som resten av livet var avhengig av medisin og sprøyter hver dag.

Jeg mener at det finnes så mange katter å redde, og dessverre er det ikke nok ressurser til å redde alle. Dessverre må vi prioritere liv. Jeg mener at vi må bruke ressursene på de friske kattene. Jeg synes human avlivning burde anvendes oftere.

Men jeg ser absolutt det positive med å fjern adoptere, men om man velger å bare støtte, er det vel så fintn :catgrins: