Ja,uff!
Hele turen begynte med at vi kjørte i en time for å møte/hente Lisa.. Stoppet opp og oppdaget at det stinket "bensin" noe voldsomt- det viste seg da at mor(som kjørte) hadde kastet oljelokket til bilen samtidig med de tomme oljeflaskene! (vi fylte olje før vi dro) Og hele motoren var nå full av olje og vi stod 1 time hjemmenifra og fikk streng beskjed om at vi ikke måtte finne på å kjøre en meter til! :shock:
Lettere stresset fikk vi heldigvs hjelp av en mann som fikset ett slags lokk så lenge og vasket motoren for oss!
Og jeg fikk ringt kjæresten min som rotet rundt i søppelkassene( dette krevde en god del overtaling for å få ham til å gjør.. :roll: ) og heldigvis fant han frem til oljelokket og kom kjørende med det til oss.
Alice mente vi burde kjøpe ham en pose bamsemums som takk-og det tror jeg han ble glad for!

Vel,da kom vi oss endelig avgårde.. mer enn 1 time forsinket og 1 time nærmere flyavgang!
Resten av turen gikk forholdsvis greit,med lite problemer-bare litt dogåing innimellom.
Vi rakk flyet og suste nedover..
Kom ned dit og der stod bilen og sjåføren og ventet på oss! Det hadde vi bestillt,heldigvis,for vi hadde nok knølet litt skulle vi ha funnet frem i alle de smugene og trange gatene vi kjørte gjennom. :shock: Men fint var det!
Etter å ha sjekket inn på hotellet ville vi jo ut og spise og shoppe litt.Forventningene var skyhøye..iværtfall for "noen" av oss!
Men de ble fort gjort til skamme! ikke var det spisested som var åpent og ingen butikker heller- vi endte opp på McDonalds!! McDonalds i pasta og pizzaen's hjemland liksom!?
Men vi fant tak i en fin liten pub/kaffibar som serverte oss noen alldeles nydelige kopper med kaffi og sjokkolade,så de trøstet da tross alt litt. (ikke var han så dum å se på den Italienske bartenderen heller!! :idea: )
Det ble tidlig kveld på oss den fredagen! :sove:
Lørdagen startet med 40 minutters venting på bussen som skulle kjøre oss til utstillingshallen! Det var mange trøtte og sinte tryner som stod i lobbyen og ventet.. :mad:
Vel fremme (ja,vi kom frem tilslutt) gikk innsjekkingen fint og det var bare for Alice og Lisa å begynne å lete etter burene sine! Hallen var enoooorm!! Og for meg som var "lempis" for de to andre ble det mang en tung og sliten skulder gjennom virrvarret av mennesker.
Spesielt siden standene gjorde at jeg bare hadde lyst å kaste fra meg alt og miste alle hemninger! Det var som Alice sa utrolig mye stilig å få kjøpt!
Dagen her gikk kjemperaskt og dt var skikkelig mange fine katter å titte på! Spesielt Devon Rex'er! :wink2:
Kvelden kom og Alice hadde meldt seg på Gallamiddagen. Den vet jeg ikke så mye om annet enn at det var skikkelig god mat der.. Parmaskinke husker jeg hun sa-liker det sikkert godt siden hun nevnte den! :cool: Dette kan hun sikkert fortelle om selv åsså..
Mens hun koste seg med god mat og drikke lusket vi tre andre rundt i forblåste gater og lette etter ett krypinn som ville servere oss noe å spise.
Lettere sagt enn gjort,vi ble faktisk kastet ut to plasser! :mad: De kunne ikke ett ord engelsk der nede og det var ikke spesielt spennende for dem å ha utenlandske gjester! :shock:
Tilslutt fant vi en litt stusselig bar,men faktisk hadde de god mat..
Søndag; Paneldag!!
Fant oss en stol og rigget oss til forran scenen i god tid! Desse jentene skulle ikke komme helt til Italia for ikke å få se de nominerte kattene,nei!! :cool:
Det var ett kjempefint show! Med klump i halsen tittet vi på vinnerene på den røde løperen mens "we are the champions" spilte i bakgrunnen.. Flott!
Etter hvert ble det premieutdeling og da fikk vi også se hvem som eigde alle kattene. Og gratulert en del av dem etterhvert.. :thumbsup:
Glad på deres vegne!
Utpå kvelden skulle vi igjen prøve å få oss noe å spise..
Etter å ha ventet på bord i en halvtime fikk vi sette oss på en noenlunde koselig resteurant,med veeeldig serviceinntillte kelnere! Var koselig stemning i den restauranten da.
Men for å gjøre det kort! Maten var grusom!
For det første hadde de ingenting av det første vi bestillte og det vi fikk var ...
Vi bestillte biff,ekstra godt stekt!
Jeg satt ved siden av Alice og hennes biff-vel det så ut som den knapt nok var død,blodet(eller kjøttsaften som Alice kaller det..jeg tror hun prøvde trøste seg selv litt her!!

) bare rant utover og det så helt forferdelig ut! Faktisk var det en liten del av den biffen som ikke var stekt i det hele tatt! :shock:
Det samme med de to andres mat. Jeg hadde sendt min tilbake for mere steking-aldri i livet om jeg hadde spist det der! Men seigheten kom jeg ikke unna..
Tilbehøret var ett fat med chips! Ingen saus,ingenting! Enda retten hette "bearnesian style"??!!
Desserten vi ville ha var de å tom for og når vi endelig fikk noe annet var det feil! :lol:
Hele "herligheten" kostet 800 kr tilsammen,mor holdt på å gå i bakken!
Ellers gikk da alt bra,vi kom oss hjem til Gardermoen,fikk handlet på Taxfree'en og gikk gjennom tollen.
Men vel fremme ved bilen oppdaget mor at ene røyk-kartongen hennes var borte! Krise! Det hele endte i en heller usakelig krangel mellom meg og henne og det var trykket stemning i bilen til Hamar. :roll:
Der oppe stoppet vi nemlig for å få i oss litt skikkelig mat! Biffsnadder med chips og bearniese! Åååå,så godt det var!
Etter det var steminingen god igjen-mat kan gjøre lykken stor!
Dog varte ikke lykken så lenge..det gjorde derimot det dårlige været!! Litt ovenfor Lillehammer begynte tåken.. etterfulgt av tett,tett,tett snøstorm over dovre/Bjorli med 20 cm snø på veien.
Vi kjørte i 30 kmt over fjellet! Og hver gang vi møtte biler ( maaange trailere) måtte vi stoppe opp for da såg vi ingneting fremfor oss! Det tok sånn tid!! :sove:
Da endelig snøen og fjellet var passert tok regnet over! Det regnet jo trollkjerringer den dagen,vet dere( Mandag). Og regnet varte hele veien heim!
Vi brukte 10,5 timer hjem på en tur som normalt tar 7!!
Men altialt sitter jeg igjen med et godt inntryk av turen! :thumbsup:
Og har nå begynt å glede meg til neste års WWShow!! Tjohoo!!
Og Alice,du å skal! Men mamma vil ikke kjøre da! :idea: