Skrevet av Emne: Info om vann og plassering av vannskål  (Lest 8662 ganger)

Utlogget Kristin.v

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: Info om vann og plassering av vannskål
« Svar #75 på: 15 Juli 2011, 23:13:42 »
ojj! det kan forklare koffor katta vår ikkje drikker på kjøkkenet uten at han er nødt =P
han begynte med bare å ville drikke fra vasken på badet, og no.. vell.. no er det sånn at han bare drikke av drikkeflaska vår... vi må stå å helle vatn ut av ei flaske for at han skal drikke!

Utlogget sisselis

• Nytt medlem
  • Ragdoll Dante & Collie Brage
    • Vis profil
    • (N) Amasing Star`s Dante of Donatello & N UCH Privat`s Epos Bragger
« Svar #76 på: 01 Mars 2012, 22:45:30 »

Var ikke klar over dette med plasseringen av vannskålen. Jeg har 2 stk dobbeltskåler (mat og vann ved siden av hverandre), men pusen har ALDRI drukket vann fra egne vannskåler...
Fra han kom i hus har han forsynt seg av hundevannskålen(e), selv da han var så liten at han "klatret opp" til denne :fnis:
Jeg har prøvd å skifte vann ofte, da jeg har hørt at katter er mer sære på friskt vann enn hunder, i katteskålen uten at det har hjulpet.
Har bare konkludert med at "hundevann smaker bedre enn kattevann"  :morsomt:
Har ikke prøvd å sette "kattevannet" lengre unna matskålen da jeg fortsatt synes han er så søt med hundeskålen og det ikke er noe problem i. f.t. denne praksisen her i huset.
Uansett et veldig nyttig tips og info!!!!!

Dante, Brage & Sissel

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #77 på: 02 Mars 2012, 09:19:03 »
Så herlig bilde, Siselis  :flirt:      :morsomt:

Utlogget marirari

• Kattepratpuser
  • Kattunge
    • Vis profil
    • MariZoo
« Svar #78 på: 10 Mars 2012, 02:35:13 »
Jeg leste denne tråden for litt siden og prøvde ut dette med å sette vannskålen noen meter i fra matskålene. Jeg må fylle på skålen to ganger i løpet av dagen, de har aldri drukket så mye vann før. Nå drikker både mine to og huseier sin katt fra skålen på sin nye plass. Før drakk Mandel alltid fra badevasken og Miley fisket vann ut av en vannkanne jeg pleier å ha stående med vann oppi.

Moro at instinktet er så sterkt  :)

Bloggen min - www.marinordvik.com

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #79 på: 10 Mars 2012, 09:50:04 »
Jeg leste denne tråden for litt siden og prøvde ut dette med å sette vannskålen noen meter i fra matskålene. Jeg må fylle på skålen to ganger i løpet av dagen, de har aldri drukket så mye vann før. Nå drikker både mine to og huseier sin katt fra skålen på sin nye plass. Før drakk Mandel alltid fra badevasken og Miley fisket vann ut av en vannkanne jeg pleier å ha stående med vann oppi.

Moro at instinktet er så sterkt  :)

Så bra  :icon_smile:  Min pus har faktisk flere vannskåler rundt omkring, og tar seg gjerne noen slurker her og der  :happy:

Utlogget Ylaron

• Nytt medlem
  • Abbath, Mozart & Gandalf
    • Vis profil
« Svar #80 på: 26 Mars 2012, 02:08:11 »
Jeg har plassert vann flere steder i huset; en ved siden av maten. Denne drikker de ok av, me favoritten er vår gedigne innedørs vannfontene som tar 20 L vann. Denne er populær til bade drikking og leking  :Ohyeah:
Utenom det drikker Abbath fra badekaret... merkelig nok. Det ska være varmt og godt. *nam nam*
(Men han er jo litt rar, han ELSKER appelsin juice og appelsin-is, yoghurt med jordbær eller bringebær og syltetøy.... )
De to andre er litt mer "normale".
Abbath: 14.03.10
Mozart: 30.04.10
Gandalf: 11.10.10