Skrevet av Emne: Et par spørsmål om det er noen som jobber i dyrebeskyttelsen  (Lest 1096 ganger)

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 11
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hei,

Da jeg var innom dyrebeskyttelsen for å hente kattunge, ble jeg bare sittende en drøy time å se på alle de fantastiske kattene og kose og leke. Jeg vet de har åpent hus daglig, men lurte på følgende;

Hva synes dere som jobber der om at man kommer innom for å kose og leke litt innimellom?

Er det noe jeg kan ta med til kattene som man trenger?

Lurte også på hvordan det er å eventuelt jobbe litt der frivillig. Jeg har ofte lange dager på jobb, og ingen mulighet for å bidra på dagtid. Det med faste tidspunkt og fleksibilitet er også ofte vanskelig kombinert med min jobb. Kan man hjelpe til om man bare stikker innom?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
SV: Et par spørsmål om det er noen som jobber i dyrebeskyttelsen
« Svar #1 på: 06 August 2008, 01:38:28 »
Jeg jobber i DB og vi blir overlykkelige over folk som kommer innom, om så bare for å sitte der å kose med kattene. Det er kjempe viktig, så å stikke innom feks en kveld i uken (eller mer om du kan) bare for å kose er noe DB nok vil sette pris på uansett avdeling vil jeg tro :)

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 August 2008, 07:38:07 »
Så bra å høre at jeg ikke bare trenger meg på og er i veien   :biggrin:

Da skal jeg nok stikke innom innimellom.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 August 2008, 16:04:27 »
Så bra å høre at jeg ikke bare trenger meg på og er i veien   :biggrin:

Da skal jeg nok stikke innom innimellom.

Du fikk en takk fra meg for det  :mellow:

Utlogget vero9ca

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #4 på: 13 August 2008, 20:01:44 »
Jeg jobber i DB og vi blir overlykkelige over folk som kommer innom, om så bare for å sitte der å kose med kattene. Det er kjempe viktig, så å stikke innom feks en kveld i uken (eller mer om du kan) bare for å kose er noe DB nok vil sette pris på uansett avdeling vil jeg tro :)
Jepp kattene får aldri nok kos, så det er bare å stikke innom. Det setter de nok stor pris på. Eneste er vel at du kanskje bør ringe før du kommer...
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Herapus

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #5 på: 17 August 2008, 11:47:25 »
Jepp kattene får aldri nok kos, så det er bare å stikke innom. Det setter de nok stor pris på. Eneste er vel at du kanskje bør ringe før du kommer...

Bor i stor by, med stor DB. Så de har¨åpent hus noen timer daglig. Da jeg var der og hentet pus, var det flere innom samtidig for å titte på katter. Misstanke om et par av barnefamiliene var der som en ettermiddagsaktivitet, men er vel bare bra for kattene at de blir vant med barn også  :mellow:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 17 August 2008, 12:00:05 »
Jeg VET Dyrebeskyttelsen Hordaland blir glade for folk som vil komme innom for å kose/leke med kattene, da de mangler frivillige og dermed dessverre ikke har så mye tid til dette selv  :skjelveleppe:

Men det er bare å ringe dem på vakttelefonen for å spørre.. det er en koselg gjeng som holder til der *savner dem masse*  :biggrin:

http://www.dyrebeskyttelsenhordaland.org/default.aspx <- her finner du telefonnummeret! ;)
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger