Skrevet av Emne: Veterinær med jobbvennlig åpningstid i Oslo?  (Lest 1150 ganger)

Utlogget Kirikiri

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Veterinær med jobbvennlig åpningstid i Oslo?
« på: 14 September 2008, 18:03:43 »
Hei
Er det noen som kjenner til, og kan anbefale en dyreklinikk med åpningstid etter "kontortid"? Ikke alltid like lett å ta med pusen til veterinæren, når dagene er fyllt med møter og sånt. Det er ingen krise for pusen akkurat nå, men greit å sjekke. Til nå har vi vært på Veterinærhøgskolen, men vil gjerne sjekke andre alternativer.

Kirikiri
\\\"Mamma\\\" til Pus, vår ca 20 år gamle hvite hankatt.

Utlogget Tobben

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 18
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: Veterinær med jobbvennlig åpningstid i Oslo?
« Svar #1 på: 14 September 2008, 18:29:41 »
Vi brukte PetVet i Ekebergveien da vi hadde hund, og var godt fornøyd med behandlingen som hunden vår fikk her. De har også åpent på lørdager.
Jeg har ennå ikke hatt katten der - har hatt pus i bare et halvt års tid. Regner med at vi bruker samme vet til Tobben, også.
Én katt forvandler det å komme hjem til et tomt hus til det å komme hjem. V. Martin

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 September 2008, 18:43:16 »
Tror Oslo Dyreklinikk har ganske bra åpningstider. Det er ihvertfall akuttvakt der, så det er alltid folk på jobb der.

Utlogget hurrahanne

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15 September 2008, 12:49:39 »
Har også brukt PetVet på Ekeberg! No har dem heldigvis kommet til Grünerløkka også!!   :happy:

Utlogget Kirikiri

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15 September 2008, 18:17:30 »
Ah, takk for tips om PetVet på Grünerløkka. Har sett skilt, vi bor omtrent 400 meter unna. (Borte ved Kubaparken.) Glimrende med ganske lang åpningstid + lørdagsåpent. :)

Utlogget Kirikiri

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23 April 2010, 14:17:54 »
Vil bare skrive en liten oppdatering på denne tråden.

PetVet Grünerløkka har fungert veldig bra for oss, i hvertfall så lenge det ikke var så store ting.
Har fått time der på dagen på en lørdag, og de har pleid å ha kort ventetid. I tillegg har de åpent til kl. 18 på hverdager (tror jeg).

Vi måtte også bruke PettVett Ekeberg noen ganger, og det har også gått greit. Ikke like enkelt å få til i forhold til jobb, siden de ble en lenger kjøretur, men de er veldig, veldig flinke! Da gamlekatten (i avataren) ble syk før påske, ga de oss kjempegod behandling, og fulgte opp med resultater på prøver etc.

Kommer til å fortsette å bruke PettVett, med å ta de "små" tingene på Grünerløkka og de store på Ekeberg.

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #6 på: 23 April 2010, 14:34:22 »
Ellers kom det i fjor vinter ny klinikk på Sinsen med fine åpningstider og snillere priser enn Petvett, noen av kattungekjøperne våre er godt fornøyd med Sinsen.

Vi bruker selv Petvett Ekeberg til mer kompliserte ting, men til vaksiner, helseattester, chip og slikt er det mange små klinikker som slår dem på pris.

Innlogget ane

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 46
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23 April 2010, 14:50:32 »
Jeg er også veldig fornøyd med PetVett Ekeberg.
Syns det er betryggende at de ved operasjoner beholder katten til den har våknet av narkosen :nod:

Utlogget Sentrum Pass

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
    • Sentrum Pass
« Svar #8 på: 18 November 2010, 14:23:50 »
Vil gjerne vekke denne tråden til live igjen for å gjøre oppmerksom på hjemmedyrlegen.

Personlig har vi pleid å bruke Norberg Dyrklinikk til den ene katten vår og er godt fornøyd med dem, men den andre katten vår kan ikke fordra å kjøre bil og derfor har vi hatt hjemmeveterinær Heidi Nøstvig hos oss et par ganger og hun er fantastisk flink! Hun er trygg og rolig, har veldig fleksible åpningstider og kan svært mye om katter, så hun kan absolutt anbefales  :winky:

nettsiden hennes er www.hjemmedyrlegen.no
Les om oss og se bilder av de fine pusene vi passer på http://www.sentrumpass.no

Utlogget lilleninni

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 November 2010, 15:38:22 »
smådyrsklinikken på Bjerke Dyrehospital har også ganske jobbvennlige åpningstider:)
http://www.bjerkedyrehospital.no/Om-Dyrehospitalet/Bjerke-Smadyr--tlf-22-95-60-13/

Utlogget Wonka

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 Januar 2011, 15:48:58 »
Jeg bruker også PetVett Grünerløkka, men vi ble henvist til Ekeberg for videre utredning (virker som de er flink til å bruke hverandres kompetanse på de ulike klinikkene).
Bare vær obs på at etter kl 16.30 (tror jeg det er) så tar de kveldstillegg, de har åpent til kl 18.00 og lørdagsåpent.

Jeg har bedre inntrykk av Gr.løkka avdelingen enn hva jeg har hat før. Føler at hun(veterinær) kansje ikke har vært så god på katter, men i går fikk jeg mer tillit. Hun pakker i hvertfall ikke ting inn, og det synes jeg er deilig.

Innlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #11 på: 05 Januar 2011, 16:39:02 »
Ser at mange anbefaler PetVett Grunerløkka/Ekeberg, er det andre veterinærer dere kan abefale også? Med god greie på katter. Skal hjelpe søsteren min å finne veterinær i Oslo, så jeg undersøker litt hvilke klinikker som er bra.

Har selv bare erfaring med PetVett Bergen, og den avdelingen var i alle fall bra.

Innlogget ane

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 46
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05 Januar 2011, 18:19:17 »
Oslo Dyreklinikk, de har døgnåpent for akutt tilfeller. Jeg bruker ikke de, men FOD gjør det,
og er veldig fornøyd med de :nod:

Utlogget lilleninni

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06 Januar 2011, 07:53:35 »
Ser at mange anbefaler PetVett Grunerløkka/Ekeberg, er det andre veterinærer dere kan abefale også? Med god greie på katter. Skal hjelpe søsteren min å finne veterinær i Oslo, så jeg undersøker litt hvilke klinikker som er bra.

Har selv bare erfaring med PetVett Bergen, og den avdelingen var i alle fall bra.

Jeg (egentlig mest min mamma) har vært mye på Bjerke Smådyrklinikk med den gamle dachsen vår, og var veldig fornøyd med servicen der. Veldig greie folk som ikke etter vårt inntrykk satte i gang med for dyre råd og undersøkelser som en annen vi har brukt før. Vi opplevde at vi fikk god hjelp og god behandling, selv om det siste besøket endte med at gammeldachsen (på 14,5 år...) måtte sovne inn, da det etter all sannsynlighet var kreft i buken med spredning rundtom og bl.a. til hjernen ut fra symptomene.

Jeg har også vært der med en venninne og katten hennes (7-8 år), hun mistenkte jurkreft, men etter beroligende undersøkelse og biopsi av kulene ble det klart at det kun var oppsvulmede kjertler, sannsynligvis ifht løpetid som dukket opp noen dager etter. (De anbefalte selvsagt å få pusen kastrert, som jeg har nevnt noen ganger til venninnen min jeg også, hun har to jente-innepuser i blokkleilighet uten noen utemulighet, så de er hverken kastrert eller chippet. Hun skulle visst muligens ønske seg det til jul, men jeg vil ikke mase så mye på henne, vet hun ikke har supergod råd...)

Alt i alt synes jeg Bjerke Smådyr er veldig bra, de har også greie åpningstider, til 19 tror jeg det var, flere ganger i uken.  Link i et par innlegg lenger opp.