Skrevet av Emne: Film på Katteprat  (Lest 1184 ganger)

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
Film på Katteprat
« på: 26 September 2008, 23:52:32 »
Nå har vi installert et tillegg som gjør at man kan vise film direkte i innleggene. Tillegget støtter en rekke videotjenester. For å legge til en film, trenger man bare lime inn lenken til filmen i innlegget, for eksempel, hvis jeg limer inn denne:

Kode: [Velg]
http://s293.photobucket.com/albums/mm66/vejora/?action=view&current=Noralf.flv
Så blir resultatet slik:

Tillegget støtter disse videotjenestene:

YouTube (Normal|Playlists), Google Video, Dailymotion, BBC Iplayer (UK Only) , Megavideo, MetaCafe, 123video.nl, Aniboom, AOL Uncut, Archive.org, AtomFilms, AtomFilms Uploads, Bebo, Biku, Blip.tv, BoFunk.com, Break.com, BrightCove, CellFish, ClipFish.de, ClipMoon, Clipser.com, Clipshack.com, Coldlink (Anti Video Hotlinkers), CollegeHumor, ComedyCentral/TheDailyShow, Crackle.com, Crunchyroll.com Old, Crunchyroll.com New, Current.com, Dailyhaha.com, Dave.tv, Deezer.com, DipVid.com, DotSub.com, DoubleViking.com, dropshots.com, dv.ouou, EASportsWorld, EbaumsWorld.com, ESPN, FunnyOrDie, Gamespot, Gametrailers, Gametrailers User Movies, Gametube.org, GameVideos, GarageTv.Be, Gloria.tv, GoEar, Glumbert, Godtube, Gofish Videos, Gofish Channels, Grindtv.com, Guba, Hulu.com (US Only), Humour.com, IFilm, IGN, Imageshack.us, Imeem (Music|Playlists|Video), IndyaRocks, Izlesene.com (Turkish), Jamendo.com, Jeux-France.com, Jokeroo.com, Jubii.co.uk, Jujunation.com, JumpCut.com, Kewego.co.uk, Koreus, Leettube.com, Libero.it, LiveLeak, LiveVideo, Machinima.com, MotionBox, MSN Live/Soapbox Video, Mofile, Mp3tube.net, Mtvu, MusOpen, MySoccerMedia, MyShows.cn / SeeHaha.com (Chinese), MySpaceTv, MyVideo, M Thai, Newgrounds.com (Flash Video only), OnSmash, Orb.com, Photobucket, Pikniktube.com, Project Playlist, PutFile, Rawvegas.tv, Redlasso, Revver, Seeqpod, Sevenload, ShareView.us, Sharkle.com, Smotri, Snotr, Space.tv.CCTV.com, Spike.com, Streetfire.net, Stupidvideos.com, Tinypic.com, Tm-tube.com, TrailerAddict.com, TrTube.com, Tu.tv, Tudou, UUME, Veoh, VideoJug.com, videotube.de, videos.sapo.pt, VideoWebTown.com, Vidiac.com, Viddler.com, Vidilife.com, VidMax.com, Vimeo.com, Vidivodo, VSocial.com, WeGame.com, Wipido.com, Yahoo (Except HK), Yahoo HK Only, Yahoo Music, Youku.com, You.Video.Sina.com.cn

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Kjønn: Kvinne
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
Sv: Film på Katteprat
« Svar #1 på: 26 September 2008, 23:55:49 »
Aha, så at det var annerledes nå når det ble linket til You Tube.

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26 September 2008, 23:57:35 »
Ja. Dette kan forsåvidt skape litt problemer med gamle innlegg, men funksjonen er vel verdt det.

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #3 på: 07 Juli 2009, 20:12:06 »
Jeg har noen videosnutter som jeg gjerne vil legge inn i et innlegg. Men når jeg uploader en videosnutt så får jeg melding om at det er for stort.

Noen har sagt at jeg må klippe vekk/gjøre den kortere, men hvordan gjør jeg det? Og hvordan kan jeg velge hva jeg vil klippe vekk, og hva jeg vil beholde  :klø seg:
 :computer:

Blir veldig glad hvis noen kan forklare til en computer treging, tusen takk.

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Juli 2009, 21:31:40 »
Det har ikke noe med Katteprat å gjøre, vil jeg tro. Det er nok nettstedet du prøver å laste det opp til som setter noen begrensninger.

Prøv å redigere ned filmen litt og/eller velg et format som er egnet for web når du renderer den, så tipper jeg problemet er løst.

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #5 på: 07 Juli 2009, 21:43:07 »
Takk for svar. Du har rett.

Det har ingenting med katteprat å gjøre. Jeg har ikke fått til å redigere det tidligere, men jeg skal forsøke igjen.

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07 Juli 2009, 21:46:56 »
Videoredigring blir et litt vel omfattende emne å diskutere her, men det finnes veldig mange fine verktøy som er enkle å bruke.

Photobucket.com har de dessuten et online redigeringsprogram som er ganske bra.

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #7 på: 07 Juli 2009, 22:03:48 »
Tror dette var litt vanskelig for meg nå, men jeg skal nok få det til....... en gang....... :catgrins:

Utlogget Stian

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 Februar 2010, 00:43:12 »
Mener ikke å dra opp en gammel tråd, men denne tjenesten kræsjer nettleseren min.

Nettleser: Mozilla Iceweasel 3.5.6 (en fork(annen variant) av Firefox)
Flash: 10.0 r22
Silverlight: 1.0.30401.0 (Moonlight)

Siden jeg faktisk kjører et såpass sært system som de fleste andre katteelskere ikke gjør så er det antagligvis ikke mye å legge tiden i, men det skader ikke å si fra. :-)

PS: Kan feilsøke mer med logger og lignende om det skulle være av interesse.