Jeg har Lillegrå, fra før. Hun kom til oss fra dyrebeskyttelsen, ca 1 1/2 år gammel tror jeg. Det er nå ivertfall 7 år siden. Så vi sier hun er 8 da. Holder seg godt.

Hun er en rolig katt. Beveger seg aldri langt fra huset. Og er vi ute samtidig med henne, så følger hun etter oss overalt. Veldig koselig. Når hun er inne, liker hun å bli klappet, men hater å bli bært på. Liker å sove alene. Kan hende hun kan ligge på oss hvis vi sovner på sofaen eller, noe. Men bare på hennes premisser.

Vi fikk en katt til for et par år siden. Det var da en kattunge ( hann ) . Lillegrå sloss ikke med den eller noe, men bar holdt seg unna ham.
Den nye hannen, var i motsetning til henne, utroooolig sosial. Nesten litt som en hund. Tullet og tøyset rundt. Tok med seg overnattingsgjester hjem (

- litt stress å finne han og kompiser i senga våres om morgenen. )
Så jeg tror Lillegrå ble sjalu. Vi prøvde å gi henne ekstra mye oppmerksomhet, og tid for henne alene med oss også.
Men hun bare trakk seg unna, og var mer og mer ute. Kom bare inn for å spise og sove om natten. Ellers holdt hun seg unna. Dette var jo veldig trist.
Men kattungen ble desverre ikke hos oss så lenge, han ble syk og måtte desverre avlives.

Så jeg vet jo egentlig ikke om dette med Lillegrå ville gått over? Mulig hun synes han var en masete guttunge, og ville blitt vandt til ham etterhvert? - men som sagt var kattungen her kun 1 mnd tid, tenker jeg, så jeg vet jo ikke.
Nå tenker jeg litt på å skaffe en til igjen. Har forelsket meg totalt i en på sidene til dyrebeskyttelsen her i kristiansand.
Ref. id: 777
Dato: 10.10.2008
Gutt ca 3 måneder. Hun ble født ute, men ble tidlig tatt hånd om og er snill og tam
Står det.
Men jeg vil ikke at Lillegrå skal mistrives heller. Har søkt på mange emner her inne, og lest litt. Men fant ikke så mye om akkurat dette. Noen som har noen tips?