Skrevet av Emne: Til maine coon folk her inne..  (Lest 571 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Til maine coon folk her inne..
« på: 12 Desember 2005, 01:48:05 »
Kan dere fortelle meg hva dere bader kattene deres i.Hvilken kammer og børster dere har.Hva slags mat dere gir osv..

Mine bades i sun light,og på halefattet swarfega.Og de får hills fit and skin,innimellom fisk og kylling filet,litt viking melk og egg,og fisk.Børster de med stålbørste.

Men likevel synes jeg halen til den ene coonisen aldri blir bra..Hva gjør jeg feil da..blæ
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Maja

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.mystic-woods.com
« Svar #1 på: 12 Desember 2005, 09:52:45 »
:hilse:

Mine får en blanding av Royal canins Maine coon og kitten, de får våtmat en dag i uka.
Noen ganger erstatts dette av sei og ris ect....

Vanlige hjemmebad tas kun med sun og en kattebalsam etterpå, skal vi på utstilling er det swarfega med shampo og balsam for katter etterpå.

Børstene jeg bruker er først en grov kam for å gre ut pelsen, så karde for å få vekk mest mulig døde hår....og til slutt en naturbørste for at det skal se lit penere ut...men ikke alltid jeg trenger den.

Dette med haler har ikke bare med pelsstell og gjøre tror jeg, to av mine har kjempefine haler, mens blue sin er mer "pistrete" tørr og matt...ikke mye fluffy i den selv om pelsen ellers er det...

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12 Desember 2005, 14:44:38 »
Jeg har ikke maine coon, men 2 huspuser og en Hellig Birma. Hellig Birma har jo en fluffy hale de også, og jeg kjøpte meg en "luse-kam" på dyrebutikken her forleden.. veldig fintanna kam.. med smale mellomrom mellom taggene. Jeg brukte den på halene og på pelsen ellers, og jeg synes det ble bedre enn med karden og vanlig kam/børste.. bruker den over hele hvis det er nødvendig, får bort mye løshår med den. Bruker den også i ansiktet. :thumbsup: