Jeg er heller ikke så veldig for sånne opprop, for jeg tror dessverre ikke det har noe særlig for seg.
Jeg fikk ikke sett programmet, men i god TV 2 stil regner jeg jo med at de har filmet det værste av det værste og vinklet det slik at det skulle skape mest mulig røre og
sensasjon, og høye seertall, for det er DET det går på.
Nå kjenner vi en som har drevet revefarm i mange år, og han tar veldig godt vare på dyrene.
Avlshannene virker det som han har et helt spesielt forhold til. Men han kommer nok til å gi seg, fordi dette ikke går i hop, sier han.
Glemmer ikke da vi møtte dem med to rever i bånd som de var ute og gikk tur med

Likevel, en rev har ikke noe godt liv i et lite bur, uansett hvor god jobb driveren gjør, så pelsdyrfarm er ikke noe særlig.
Og når " kulturarrangementer" rangerer som viktigere enn revene hos de som styrer i kommunen, blir det ikke bedre.
Under et årvisst kulturarrangement hadde de satt høytalerne slik at det ble altfor høy musikk bort til revefarmen.
Dette var i yngletiden, og de fleste tispene bet ihjel ungene sine i panikk.
Han klagde jo selvfølgelig på dette, og ble vel møtt med en temmelig uforsonlig tone fra både arrangementsansvarlig og kommunen.
Hva man kan gjøre konkret?
Ikke så mye, med mindre man har mulighet for å drive en utstrakt lobbyvirksomhet, og det har vel ikke mange resurser til å gjennomføre.
Skulle jeg hatt en pels, måtte den være gjort av viltskinn, hvor jeg kunne være rimelig sikker på at dyrene hadde levd et fritt og godt liv til den dagen de gikk i fella.
Men jeg foretrekker i grunnen andre materialer.