Jeg har søkt en del, ja. Hadde en kattunge i forrige kull (sommer -07) som i sommer ble diagnostisert med FIC, etter å ha vært plaget i mange mnd.
Jeg spurte da flere vet. om dette var arvelig, men det var det ikke. Så jeg tok kombinasjonen en gang til, og endte også i kullet fra sommer- 08 opp med en kattunge med akkurat det samme....
Så enten er det maks uflaks, eller så er det noe i kombinasjonen som trigger det. Ingen av foreldre, søsken, halvsøsken, tanter, onkler eller besteforeldre osv har dette, og det var helt ukjent for meg fram til i høst. Jeg tar ikke den kombinasjonen igjen, samme hvor mye vet. forsikrer om at det bare opptrer helt vilkårlig.
Forøvrig virker det som de er mildt rammet. Den i første kullet slet en del, men etter at det ble diagnostisert, og han ble kastrert og behandlet med steroider i en uke så har han ikke hatt tilbakefall ( siden mai-08). Han jeg fortsatt har her hjemme har kun hatt ett anfall (med urinstopp og innlagt i fire dager), men etter kastrering og mer væske i maten ser det ut som også han kanskje er anfallsfri.(siden oktober-08)