Skrevet av Emne: KIWI, mitt nye liv!  (Lest 19271 ganger)

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • Kjønn: Kvinne
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
Sv: KIWI, mitt nye liv!
« Svar #50 på: 25 Januar 2009, 18:23:31 »
Å kose mage er bare så godt!    :flirt:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AA :hihi2:

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 40
    • Vis profil
« Svar #51 på: 27 Januar 2009, 21:36:50 »
Fantastisk tråd dette her, jeg er så utrolig imponert over hva dere får til. Gjengen virker så harmonisk.... :flirt:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #52 på: 01 Februar 2009, 18:03:55 »
Søndag igjen.  :biggrin:  Hvorfor går en uke så fort  :icon_frown: Må jo stresse rundt for å får med alle de opplevelsene jeg kan  :kardio:  Mandag:  Bamse og meg fant ut at vi skulle herje litt nokså sent på kvelden.  Men da hylte mammaen at det er sengetid!! :icon_neutral:  Og så vi som hadde det såååå gøy. Gledesdreper er det ho mammaen er asså  :sadcry:  Tirsdag ville jeg slett ikke oprate med ho!  Så da fortsatte ho å rydde (jeg kaller nå det å rote  :geipe:) mens jeg bare la meg til å sove.  Onsdag var jeg ute hele dagen  :happy: Om kvelden da jeg endelig fikk ho mammaen til å legge seg, hva tror dere ho gjør da?  Joda, finner fram en bok og legger seg til å lese!!  :hjelphvaharjeggjort: Sett sånn!!  Men jeg hadde jobba hardt med å få ho seng, og da er da det minste jeg kan forlange: KOOOOOOOS!!  Eneste måten å få det til på var å lempe boka på gulvet  :geipe: :geipe:  Torsdag var jeg og ute hele dagen.  På kvelden annonserte ho mammaen at ho bare ville slappe av og se på tv hele kvelden.  Jippi, tenkte jeg.  Da er det en mulighet.  Så jeg klaska meg like godt ned på fanget, la meg på ryggen og forlangte masse KOOOOOOOS  :geipe: :geipe: :geipe:  Og tenk, ho klarte faktisk å sitte der en hel time og klø meg på magan  :jippi: :jippi: :jippi:  Men da var det slutt, ho fikk makk i fua og måtte opp og farte rundt slik ho vanligvis gjør  :hmmmm:  Fredag og lørdag har jeg for det meste vært inne.  Har herja med Bamse og Bagheera.  Måtte jo hjelpe ham med den der kassa han bestemte seg for å partere  :le:.  Mammaen trua med å kaste den, men neida, den er her enda den  :icon_smile: :icon_smile: Og rommet til mammaen ser ut som en bombe har eksplodert der som ho sier   :icon_lol: :icon_lol:  Idag har meg og Rocky bare fått kjeft.  Ho mammaen bare sitter der med noe morsomt.  Noe trådgreier og noen pinner.  Men tror dere vi får lov å være med på den leken!!  Det er det jeg sier:  Ho er blitt en gledesdreper!!!  :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:  Nå vil jeg ha noe kveldsmat, og så vil jeg finne en herlig stol å slappe av i.  Skal kanskje låne mammaen sin  :whistling: :whistling:
Back next sunday!!  Ha en gooooooode uke folkens   :bigarmhug: :bigarmhug:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08 Februar 2009, 20:50:11 »
SØNDAG!!!!!  Og her er jeg igjen asså  :jippi:

Kjedelig uke.  :skjelveleppe:  Mammaen har vært mye hjemme denna uka, men ho bare sover jo  :icon_mad: :icon_mad: Kjedelig kjerring asså.  Han Steinar sier mammaen ikke er no go, så da er det kanskje like bra at ho har sovet  :klø seg: for når ho har vært våken har det likavel ikke vært no fart i ho.  Bare sitter der med de der pinne-greiene og den morsomme leketråden vi ikke får lov å låne.  Og nå lager ho visst no til han der som er i Gypten på den der båten, hva nå det er da.  Og bare vi nærmer oss truer ho med  :kjevlesinna: og det som verre er om vi er borti det.  :icon_smile_pray:  Tror jeg skal snakke med han der i Gypten jeg  :icon_mad:
Ute går det ikke an å være nå.  Hva er Kong Vinter??  Det er han som har overtatt der ute sier mammaen.  Er det det der hvite som er der i stooooore mengder så det ikke går får normale puser å gå?  Men ut går vi nå likavel.  Og så kommer vi inn med svære hvite klumper under magan og på halen, og mammaen må løpe rundt og tørke opp vanndammer etter oss.  :icon_lol: :icon_lol:  "Kan dere ikke heller bare bli inne" sier ho  :icon_smile_pray: :icon_smile_pray:  Nei du mammaen, gå du heller og legg deg, da kjefter du i alle fall ikke når vi har det moro. Har ellers en stor jobb foran meg: må finne ut hvordan jeg kommer opp på det der taket der ute.  Det er kjempe masse pip-pipper der  :jippi: Tror ikke mammaen har skjønt det er det jeg ligger og pønsker på.

Det henger no rart og dingler fra det der huset på toppen av den der stolpen.  Lurer på om det er mat.  Og da er vel pip-pippen så opptatt med å spise at det går an å snike seg innpå.  :hihi2:  Må bare finne ut en grei måte å komme opp på  :klø seg: :klø seg:
Og så er meg og Tigris blitt venner.  Ho ligger i senga sammen med meg og mammaen nå.  Og ho vasker meg  :ad: (men det tør jeg ikke si til ho)  Men fy som ho bråker!!  :hjelphvaharjeggjort: Det går asså ikke an å få sove med den der malinga. :icon_smile_pray:  Verre enn alle bila nede på veien  :icon_mad:  Så tror jeg får lære ho å enten holde kjeft, eller så må ho male litt lavere.  :klø seg:

Legger ved et par bilder til jeg før jeg slutter av for denna gang. Det ene viser meg og Swedee som ligger og sover sammen.  Sover ofte sånn sammen med ham jeg.  Han er snill han.

Nå får dere ha en riktig god uke alle sammen.  Så skal jeg finne ut av der der med de pip-pippene.  Og få mammaen min blid igjen!  :geipe:

BACK NEXT SUNDAY  :bigarmhug: :bigarmhug:

Utlogget Tobben

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 18
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08 Februar 2009, 21:45:37 »
Det er så koselig å lese om Kiwi og det gode livet han har fått. Jeg har tårer i øynene her jeg sitter  ...
Én katt forvandler det å komme hjem til et tomt hus til det å komme hjem. V. Martin

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #55 på: 08 Februar 2009, 21:56:00 »
Mammaen min sier jeg er noe av det beste som har hendt ho selv om jeg er blitt kjempe-flink å prate hull i hue å ho  :geipe:  Men lurer på om ho bare sier det for at jeg skal bli fortere snill  :klø seg:  Men det er jeg jo blitt alt.  Jeg biter jo ikke lenger  :biggrin:  Maler gjør jeg, og vasker mammaen min på hånda gjør jeg og.  Mer snill kan man vel ikke bli  :hmmmm:

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 121
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08 Februar 2009, 22:11:45 »

Dette er ukas høydepunkt  :jippi:

Det er så koselig å følge Kiwi og se hvor godt han har det nå  :flirt:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #57 på: 08 Februar 2009, 22:21:02 »
Neste uke skal dere få se bilde av beinen min (om mammaen kan stable seg på bena og finne fram det derre som lager blinklys  :savle:)  Ho sier jeg er blitt så sexy nå  :klø seg:

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 121
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08 Februar 2009, 22:25:02 »

Bilde av et sexy mannebein ser vi fram til ja  :winky:

Utlogget Lillegrå

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 18
    • Vis profil
    • Mine hagesider
« Svar #59 på: 08 Februar 2009, 22:45:38 »
Å så godt han ser ut. Og sammen med vofsen og greier.
 :flirt: :flirt: :flirt:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Rasekatt - moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 134
  • RIP Frøya,Diesel, Snoopy og Rampus!! Savner dere!
    • Vis profil
    • swimzys katteblogg
« Svar #60 på: 09 Februar 2009, 18:00:09 »
så flott å høre at det går så bra med kiwi!!! :jippi: :jippi: han er jo såå nydelig :flirt: :flirt:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #61 på: 15 Februar 2009, 19:45:58 »
Søndag og ikke min dag  :ad:  Ho der mammaen er kjørr asså  :ulla: :ulla:  Jeg vil prate og kose, men nei da  :icon_mad:  Ho bare sitter der med de der pinnene og trådleken.  Går jo mest ikke an å ligge på fanget heller når ho holder på med det der, for da slår ho til meg hele tida med de der pinnan  :icon_mad: :icon_mad:  Fatter ikke åssen Rocky får det der til uten å bli slått med pinnan  :klø seg: :klø seg:
Og ikke har jeg funnet ut hvordan jeg skal komme opp på det der taket hvor alle pip pippene er  :icon_cry: :icon_cry:  Om jeg forsøker kommer jeg vel til å drukne i det der hvite greiene som ligger over alt der ute.  For dere må da ikke tro at noen her tenker på oss og all den moroa vi kunne hatt der  :sadno: :hrmpf: :mersinna;  Tror jeg må ha en prat med mammaen min  :rules: :rules: :rules:  Vil ho ikke høre, så fortsetter jeg bare å rive ned ting (men da må ho først få rydda alt jeg allerede har revet ned  :whistling: :whistling:).  Kanskje jeg skal hjelpe ho litt med de der pinnegreiene  :klø seg: :klø seg:  Da blir ho fortere ferdig og har mer tid til meg  :geipe: :geipe:   :hmmmm: :hmmmm:  Må vel gjøre det mens ho er på jobb, ellers blir det vel bare  :catfight: å få  :icon_idea:
Og så har vi fått et nytt familiemedlem  :jippi: Hva var det nå  :hmmmm: :hmmmm: Jo det var det ja, Lillepus kaller mammaen ho.  Men Lillepus er inne på et rom for seg selv.  Ho er redd sier mammaen.  Kanskje ho får komme ut til oss andre om et par dager.  Gleder meg jeg  :jippi:  Bagheera og Bamse har vært på besøk, men jeg vet ikke riktig om jeg tør.  Tenk om ho er en sånn sinna-pus  :ad:  Mammaen sier jeg får lov hvis jeg vil, må bare si ifra.  Som om ho har tid å høre  :skjelveleppe:
Og så er jeg blitt skikkelig kompis med Bagheera jeg  :geipe:  Om noen skal lære å være snill, så er det bare å komme hit til ham noen dager.  Når vi har lagt oss for natta, så vasker han meg  :klemmer:  Jeg blir så rein og fin atte  :geipe:  Etterpå sover vi i armkroken til mammaen.
Og så har jeg hatt besøk av Christine idag, men ville ikke hilse på ho.  Ikke vits, for ho er som mammaen: har`kke tid  :skjelveleppe:  Ho bare går igjen.  Mammaen sier det bare er tull på meg, gjester kommer, blir en stund og så går de igjen.  :klø seg: :klø seg:  Hva er vitsen med å komme da?  :klø seg: :klø seg:  Må tenke litt på det der.  :hmmmm:  Så kanskje jeg vil kose neste gang ho kommer og skal gå igjen.

HA EN GOD UKE FOLKENS      SEE YOU NEXT SUNDAY

Beinen min ja, lovte jo bilde!!!!    MAMMA, HAR DU TATT BILDE AV BEINEN MIN?  LOVTE DEM HER DET

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #62 på: 15 Februar 2009, 19:53:17 »
Jada masa, jeg har tatt bilder  :biggrin:  De skal også få se hvordan kjøkkenbordet ser ut når du og de andre har spist!!  Noen griser er dere!!

Du glemte å skryte av det nye banneret til deg og Lillepus!!

Ha en god uke folkens!! :bigarmhug:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #63 på: 15 Februar 2009, 19:55:21 »
Ser du koser deg med maten Kiwi  :fnis: Fikk hils bittelitt på deg mens jeg var der, men ikke slik som før  :icon_frown: Beklager at jeg hadde så dårlig tid til deg i dag  :bigarmhug:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #64 på: 15 Februar 2009, 20:20:49 »
Dæven, var just utenfor og redda Kiwi fra den største katten jeg noen gang har sett!!!  Hørte en helsikes spetakkel ute på trappa, og der var de.  Har aldri sett den katten før.  Men ingen fare med <kiwi  :biggrin:  Han kom med en gang jeg åpna døra.  Og etterpå sto resten av gjengen i kø og ville ut  :icon_neutral:  Da hadde den andre katten ikke hatt en sjans nei, så de fikk beskjed om å være inne  :morsomt:  Noe rart jeg kaller dem Volleberg Bandittene?  :geipe:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #65 på: 15 Februar 2009, 20:56:01 »
Hei Kiwi.
Var det en svær katt ute?   :shockeed:
Var det gaupe?

Vi så en hvit sak i dag, matmor sa den heter Røyskatt   :icon_rolleyes:
Vi så nå vel at det ikke var noe katt.

Er det fisk du griver og gumler i deg?    :savle:

- Ulla og Ulrik

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #66 på: 15 Februar 2009, 21:03:19 »
Hei Ulla og Ulrik.
Gaupe, hva er det?  Mammaen sier den katta sikkert hadde fått gjøssel for å bli så stor  :fnis:
Røyskatt  :hmmmm:  Det har æ vært  :geipe:  Det var da jeg bodde i røysa bak huset den gangen jeg ikke tørde komma inn  :biggrin:  Skal aldri være røyskatt mer jeg.  Det var ikke gøy det
Jeg får fisk hver dag jeg  :icon_smile:  Mammaen koker i kjempediger gryte og legger i den der kjempekalde boksen i garasjen.  Den boksen er full av fisk den  :jippi:

Utlogget Busta

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 270
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #67 på: 15 Februar 2009, 23:27:32 »
Dæven, har du vært røyskatt Kiwi??  :shockeed:

Og dæven, får du fisk HVER dag??
Jeg har fått laks idag, matmor delte middagen sin med meg...  :savle:

Buster

Utlogget miss88

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #68 på: 15 Februar 2009, 23:43:57 »
du er så søt  :love:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #69 på: 16 Februar 2009, 10:13:26 »
Dæven, har du vært røyskatt Kiwi??  :shockeed:

Og dæven, får du fisk HVER dag??
Jeg har fått laks idag, matmor delte middagen sin med meg...  :savle:

Buster

Ja, jeg var røyskatt en hel uke, og det var ikke moro det nei.  Så ikke prøv de du Buster.  Det er kaldt , og så får man ingen fisk og ingen kos!

Klart jeg får fisk hver dag.  Bor jo på hotell.  :geipe:  Gjør ikke du det?

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 221
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #70 på: 16 Februar 2009, 12:23:11 »
Fy flate Kiwi, du er jammen heldig.  Vi får ikke fisk mer enn 2 ganger i uka, vi.....    :Sukker:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #71 på: 16 Februar 2009, 12:38:04 »
Hadde klaga på hotellverten jeg :rules: :rules: :rules: og trua med å flytte til bedre hotell  :icon_mad:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #72 på: 22 Februar 2009, 21:35:48 »
Her er jeg igjen  :jippi: :jippi:
Denna uka er jeg blitt arbeidskar.  Vet ikke helt om jeg liker det jeg asså.  Det er såååå slitsomt.  Det hele starta med den derre nye pusen mammaen kom hjem med sist helg.  Lillepus kaller de ho.  Egentlig ei ganske ok jente, men fy for ei pingle ho er  :ad: :ad:  Redd for ALT.  Åffor det da??  :klø seg:  Det er jo ikke no her å være redd for.  Har prøvd å si det te ho, men ho hører jo selvfølgelig ikke på meg  :icon_mad:  Jenter  :ad: :ad:  Mammaen ba meg gå og hente ho den ene dagen og ta ho med inn i stua.  Jeg gjorde det, men hva gjør så den pingla.  Joda, snur i døra til stua og springer tilbake på rommet  :icon_mad: :icon_mad:  Så det gidder jeg ikke mer.  Mammaen har spurt meg mange ganger, men ho kan jaggu gå selv.  :savle:
Og så har jeg vært i slåsskamp   :crazyII: :crazyII:  Da var jeg tøff da.  :zzdance: I alle fall ei lita stund.  Men fant ut det ikke var så greit likavel.  For jeg blødde litt, og da torde jeg ikke gå inn til mammaen.  :sadcry: Kanskje ho ble sint på meg?  Hadde vært greit å gå inn, for det var så blaut der ute, og det kom masse sånne våte greier ned fra himmelen.  Så da måtte jeg være i hundehuset på baksida.  :skjelveleppe: :skjelveleppe:  Mammaen og pappaen prøvde i flere timer å få meg til å komme, men nei, var nok best jeg ble ute ja.  :skjelveleppe:  De skjønte jo at noe var galt, for de sa de hadde funnet blod og pelsdotter utafor huset.  Takk f... for det, jeg banka han jo skikkelig  :geipe: :geipe:  De har enda ikke funnet ut hvem det er jeg har banka, men det gjør ikke meg no.  JEG VANT og det er alt jeg bryr meg om asså  :kroppsbygger:  Men utpå kvelden satte mammaen seg i døra og prata leeeeenge med meg.  Og ho var visst ikke sint på meg.  Bare lei seg og redd for at jeg hadde stooooore skader.  Så da gikk jeg hen til ho.  Og gjett om det var godt å bli løfta opp, få masse koooooos og bli stelt. :kyss2: :kyss2:  Mammaen min er ikke så verst likavel asså. :bigarmhug:  Ho sa at det ikke var så galt, bare pitte litt hull her og der.  :biggrin:  Ellers har jeg bare gjort det vanlige resten av uka.  Noe extra er det jo blitt p.gr. av ho derre pingla.  Lurer på når mammaen får orden på ho  :hmmmm: :hmmmm:  Døra til vaskerommet får nemlig ikke stå oppe nå, og det er asså såååååå tungvindt.  Kan sitte lenge på trappa før mammaen oppdager meg og slipper meg inn.  :icon_mad: :icon_mad: Steng heller inne ho der pingla så vi andre kan leve et normalt sier nå jeg  :icon_mad:  Men så kommer jeg plutselig til å tenke på at ho mammaen vel egentlig også tok hensyn til meg da jeg var ny her  :klø seg: :klø seg: :klø seg:  Nei ho der må vi se til å få sosialisert.  Så kan ho og med ut, og da er det helt topp for alle her  :jippi: :jippi:
PINGLA (ups, feil) LILLEPUS, KOM HIT DA VEL. SÅ SKAL JEG SOSIALISERE DEG JEG!!!
Ha en goooood uke folkens,  Jeg skal JOBBE  :ad: :ad: :ad:

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 221
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #73 på: 22 Februar 2009, 21:55:22 »
Vet du hva Kiwi, jeg tror du har vært kjempeheldig med mamma'n din, jeg.  Hun må være kjempesnill!    :nod:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #74 på: 22 Februar 2009, 21:59:28 »
Vet jo egentlig det da, men det er asså ikke alltid like lett nei. Vonde minner kommer av og til tilbake, og da blir jeg usikker på mammen og åssen ho vil reagere.  Men har aldri opplevd anna enn :kose: :kyss2: :icon_redface:  uansett hva jeg finner på.