Skrevet av Emne: Mimzy, en Tyrkisk Van trenger et godt hjem! MIMSY BLIR HJEMME LIKEVEL  (Lest 1912 ganger)

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Vi blir nødt å omplassere Mimzy, da han ikke går overrens med ene katten i huset.
Han går godt overrens med hundene og hannkatten.
Han elsker å kose, ligge på fanget, bæres på, børstes og tur i sele.
Han liker ikke å kjøre bil.
Mimzy blir 2 år om en mnd. Pratsom og inteligent katt og en morsom type som er lett å bli glad i.
Han har gjort det bra på utstilling, er kastrert og chippet.
Han er leken, uredd, frisk og fin.
Han har bodd 6 mnd hos oss, og tok overgangen veldig lett.

Det er med veldig tungt hjerte jeg velger å omplassere "babyen" min.
Men pus som kom først skal også trives i sitt eget hjem!

Mail meg på tibavenn@start.no

Utlogget RagDoll

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 26
    • Vis profil
Sv: Mimzy, en Tyrkisk Van trenger et godt hjem!
« Svar #1 på: 30 Januar 2009, 21:15:50 »
Uff, så leit at det var slik det måtte ende  :skjelveleppe: og jeg vet at det ikke har vært noen lett avgjørelse for deg heller  :klemmer: Håper Mimzy får et trygt og godt hjem hvor han kan leve lykkelig resten av livet :love: Og en stor trøsteklem til deg som må omplassere "babyen" din :klemmer:

Hunder kommer når man roper på dem. Katter noterer seg det man sier og kommer eventuelt tilbake til saken.

Utlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 166
  • Surrehodet
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 Januar 2009, 21:18:08 »
Det var trist det skulle bli slik  :icon_sad:
Men det må taes hensyn til de andre dyrene også.
En stor klem til deg  :klemmer:

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 121
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 Januar 2009, 21:26:12 »
Uff, så trist  :skjelveleppe:

Det må være en tung avgjørelse å ta.

Håper dere finner et nytt og godt hjem til han.

Stor trøsteklem til deg  :klemmer:

Utlogget Tobben

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 18
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 Januar 2009, 21:29:50 »
Det var leit å høre  :skjelveleppe:

Stor trøsteklem  :klemmer:
Én katt forvandler det å komme hjem til et tomt hus til det å komme hjem. V. Martin

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 Januar 2009, 21:47:22 »
SÅ trist da, det må ha vært en tung avgjørelse. Men man må alltid ta hensyn til de som var der først. Han er en flott katt, er sikker at du finner ett godt hjem til ham.

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 329
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
« Svar #6 på: 31 Januar 2009, 11:40:07 »
 :icon_sad: jeg kan skrive under på at det ikke er en lett avgjørelse med omplassering, men vi vil jo bare det beste for pusene våre.... :icon_frown:

Håper virkelig Mimzy får seg ett hjem hvor han trives 100%....sender deg en kjempeklem jeg Bemyself.... :klemmer:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 126
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31 Januar 2009, 14:14:05 »
uhf ja det høres tungt ut,lykke til,han er meget vakker.

Utlogget Linda_83

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 7
  • Nytt år, nye muligheter :)
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31 Januar 2009, 14:19:56 »
Så utrolig trist å høre. Det er en tung avgjørelse å ta  :klemmer:
Håper Mimzy får et flott nytt hjem, og får være den sjefen han ønsker å være  :love:

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31 Januar 2009, 14:24:30 »
 :skjelveleppe: :skjelveleppe: :skjelveleppe:
Nei nå ble jeg lei meg.  Det var jo ikke sånn det skulle ende da.  Prøver å forestille meg å omplassere Simba (han er veldig lik Mimzy), men det hadde aldri funka for meg nei.  Det hadde jeg bare ikke klart.  Stooooooor trøsteklem til dere  :bigarmhug:

Utlogget Bemyself

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 31 Januar 2009, 14:37:18 »
Nei nå ble jeg lei meg.  Det var jo ikke sånn det skulle ende da.  Prøver å forestille meg å omplassere Simba (han er veldig lik Mimzy), men det hadde aldri funka for meg nei.  Det hadde jeg bare ikke klart.  Stooooooor trøsteklem til dere  :bigarmhug:

Dette er ikke 100% enda, bare leter mens jeg venter på at han skal forbedre seg. Venter på mail fra dyretolken, først og fremst. Men dukker det opp noen snille mennesker som Mimzy kan trives hos, er det en fin nødløsning, OM han ikke forbedrer seg! Han er så supergod, så det er utrolig kjedelig Men slik Meeko har det nå, så er det ikke holdbart, dyretolken skal snakke med henne også.

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #11 på: 31 Januar 2009, 14:53:08 »
Mimzy, detta må du klare å få til!  Alle her blir veldig lei seg om du må omplasseres.  Jeg klarte å blir snill og go, så det klarer du og! 

Simba - kosepus delux (til og med snill med de andre  :morsomt:)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #12 på: 31 Januar 2009, 23:14:52 »

Dette er ikke 100% enda, bare leter mens jeg venter på at han skal forbedre seg. Venter på mail fra dyretolken, først og fremst. Men dukker det opp noen snille mennesker som Mimzy kan trives hos, er det en fin nødløsning, OM han ikke forbedrer seg! Han er så supergod, så det er utrolig kjedelig Men slik Meeko har det nå, så er det ikke holdbart, dyretolken skal snakke med henne også.
Du gjør alt du for at det skal funke  :bigarmhug: Gir deg en takk for det jeg :) Er Mimzy gammel nå? Er han fast utekatt blitt nå eller mest inne slik hun var da du fikk hun? Tenker bare ting som evnt kan gjøre at Mimzy forbedrer seg. Er han direkte slem med Meeko eller? Jeg plages en del med Leon, at han er ekkel med Isis til tider, må passe på dem hele tiden, men han blir bedre og bedre for hver uke :)

Utlogget Bemyself

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01 Februar 2009, 10:53:52 »

Du gjør alt du for at det skal funke  :bigarmhug: Gir deg en takk for det jeg :) Er Mimzy gammel nå? Er han fast utekatt blitt nå eller mest inne slik hun var da du fikk hun? Tenker bare ting som evnt kan gjøre at Mimzy forbedrer seg. Er han direkte slem med Meeko eller? Jeg plages en del med Leon, at han er ekkel med Isis til tider, må passe på dem hele tiden, men han blir bedre og bedre for hver uke :)

Mimzy er ikke fast utekatt, slipper jeg han ut sitter han pal på putekassa elller på naboens trapp, hender han går rundt huset.
Så om han blir utekatt eller står i band, noe han skal til våren. (snøen holder han jo også nært huset, samt passer på at fremmede hunder/katter ikke nærmer seg) det spiller neppe store rollen.
Mimzy blir 2 år om 3 uker.
Ja, han er direkte slem mot Meeko og det forverrer seg for hver dag, blir ikke bedre... Enda vi prøver.
Vi har prøvd å kose de hver for seg, prøvd å sprute vann når han holder på, roser når han snur seg unna. Vi har prøvd med flere doer, flere matstasjoner. Vi har skilt dem men da blir han vist bare verre. Han og Meeko går bare ikke sammen...

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01 Februar 2009, 11:40:20 »
Du får komme hit på ferie du Mimzy.  Så får vi lære deg litt folkeskikk!! :rules:  For her nytter det altså ikke å være en bølle, bare så du vet det.  Her blir du fort satt på plass av diverse. :morsomt:

Utlogget Bemyself

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 02 Februar 2009, 11:05:03 »
Du får komme hit på ferie du Mimzy.  Så får vi lære deg litt folkeskikk!! :rules:  For her nytter det altså ikke å være en bølle, bare så du vet det.  Her blir du fort satt på plass av diverse. :morsomt:

Kanskje jeg tar deg på ordet, hehe!

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #16 på: 02 Februar 2009, 11:40:18 »
Bare kom du.  Om vi kan hjelpe så du med tida kan hjem til matmor igjen, så er det plenty plass til deg her ja  :jippi: :jippi:  Du trenger ikke koffert med  :geipe:

Utlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Surrehodet
    • Vis profil
« Svar #17 på: 02 Februar 2009, 12:19:29 »
Jeg har dessverre ikke noe tro på at Mimzy vil lære folkeskikk av andre katter. Det eneste som vil
skje, er at Mimzy enten vinner eller taper en slosskamp. Vinner han, så er han sjefen og like dominant.
Taper han, så vil han enten hele tiden prøve å vinne, i og med at han er veldig dominant, eller han
vil til slutt resignere overfor den seirende katten. Men han vil fortsette å sloss med de han kan dominere
over. Dette for å hindre at han kommer nederst på rangstigen. Man kna også risikere da at han
begynner å sloss med de som er mye mindre.

Om så skulle skje, at han fikk sånn juling som han aldri før har fått, kan han ende opp som en katt som
omtrent er redd for sin egen skygge. Og det er vel heller ikke meningen.

Utlogget Bemyself

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #18 på: 02 Februar 2009, 15:38:32 »
Subrosa, du har et poeng.
Nei, vold er neppe løsningen. Da hadde han vel underordnet seg hundene for lenge siden, vil jeg tro, men nei da, han styrer dem å.
Enda de er mye større, men de er så full av selvtillitt at de bryr seg ikke om hårballen vår.

Men nå skal ikke mimzy noen steder nå, han skal bli her til samtalene med dyretolk er over, og vi prøver å finne en fungerende løsning.
Går ikke det, er målet å finne noen som ønsker seg en supersosial kosegris, men som ikke har pus i hjemmet  fra før.

Jeg vil ikke risikere at Mimzy blir redd eller forverret atferdsproblem.

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #19 på: 02 Februar 2009, 15:53:38 »
Jeg har dessverre ikke noe tro på at Mimzy vil lære folkeskikk av andre katter. Det eneste som vil
skje, er at Mimzy enten vinner eller taper en slosskamp. Vinner han, så er han sjefen og like dominant.
Taper han, så vil han enten hele tiden prøve å vinne, i og med at han er veldig dominant, eller han
vil til slutt resignere overfor den seirende katten. Men han vil fortsette å sloss med de han kan dominere
over. Dette for å hindre at han kommer nederst på rangstigen. Man kna også risikere da at han

Om så skulle skje, at han fikk sånn juling som han aldri før har fått, kan han ende opp som en katt som

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke detta, men velger å ikke ta det personlig.  Har hatt flere puser her i pensjon, og har aldri hatt problem som er av betydning.  Er jo godt klar over at Mimzy er en bestemt type pus.  Men likevel.  Har aldri levert en katt fra meg som er blitt enda mer nervøs enn da den kom hit.  Tvert imot.  Alle katter jeg har hatt her og som er blitt omplassert, er blitt trygge, rolige og harmoniske katter.  Uansett hvordan de var da jeg fikk dem hit.  Og det er jeg fa.... så stolt av.  En pus som ikke har det greit av en eller anna årsak, er det ikke bare bare å ta seg av og få på rett kjøl igjen.  Det var dagens utlufting.

Men ønsker jo mest av alt at Mimzy finner ut av detta sammen med dyretolken og familien hans.  Ingen ting er jo bedre enn det.  Det var kun et tilbud så Bemyself kanskje kunne fortsette å bli eid av bl.a. Mimzy.  Og for at Meeko skulle få et pusterom.

Utlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Surrehodet
    • Vis profil
« Svar #20 på: 02 Februar 2009, 16:07:02 »
Jeg ble lei meg over å se at du tok det personlig. Det var aldri intensjonen min,
og jeg beklager virkelig om det kunne oppfattes slikt.  :klemmer:

Det jeg mente, er at hvis ikke Bemyself klarer å få Mimzy "på rett kjøl", tror
jeg ikke at det hjelper han å komme til en annen plass som har katter. Hvis
han først skal omplasseres, tror jeg han bør komme til et hjem der han kan være alenekatt.
Og det er nettopp fordi han er så dominant.

Utlogget Marit

• Rasekatt - moderator
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #21 på: 02 Februar 2009, 16:20:16 »

Jeg er fullstendig enig med Subrosa. Den beste løsningen for Mimzy er å komme til et hjem der han kan være enekatt. Det finnes noen katter som har det best alene, eller med en hundevenn.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02 Februar 2009, 16:23:19 »
Jeg ble lei meg over å se at du tok det personlig. Det var aldri intensjonen min,
og jeg beklager virkelig om det kunne oppfattes slikt.  :klemmer:

Det jeg mente, er at hvis ikke Bemyself klarer å få Mimzy "på rett kjøl", tror
jeg ikke at det hjelper han å komme til en annen plass som har katter. Hvis
han først skal omplasseres, tror jeg han bør komme til et hjem der han kan være alenekatt.
Og det er nettopp fordi han er så dominant.

Tok det ikke personlig, nja kanskje pitte litt da men IKKE mye.  :c066:  Tenkte heller ikke du mente det sånn da, men måtte bare blåse ut litt (for å være sikker på at alle vet hva jeg står for).    Ellers er vi ganske så enig.  Syns bare Bemyself skulle ha enda et alternativ (selv om ho ikke hadde tatt imot).  Det kan mange ganger lysne litt på situasjonen å vite at man har flere valg, selv om man ikke skulle trenge det.

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02 Februar 2009, 16:26:15 »

Jeg er fullstendig enig med Subrosa. Den beste løsningen for Mimzy er å komme til et hjem der han kan være enekatt. Det finnes noen katter som har det best alene, eller med en hundevenn.

Ikke tvil om at noen dyr har det aller best alene.  Har hatt noen av dem her jeg.

Utlogget Bemyself

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02 Februar 2009, 16:29:59 »
Tok det ikke personlig, nja kanskje pitte litt da men IKKE mye.  :c066:  Tenkte heller ikke du mente det sånn da, men måtte bare blåse ut litt (for å være sikker på at alle vet hva jeg står for).    Ellers er vi ganske så enig.  Syns bare Bemyself skulle ha enda et alternativ (selv om ho ikke hadde tatt imot).  Det kan mange ganger lysne litt på situasjonen å vite at man har flere valg, selv om man ikke skulle trenge det.

Jeg er kjempe glad for alternativet, dyrehuset. Men sånn saken ser ut nå, så takker jeg nei, i alle fall intil vi har testet ut denne dyretolken.

Det som også er vanskelig å kjøre han til deg, det er lang vei og han er bilsyk.
Samtidig vil jeg ikke flytte på han mer enn nødvendig, da han har bodd to steder før her allerede.
Så om han skal omplasseres, blir det til mennesker som ikke har katt, men hund tror jeg ikke er noen hindring.