Skrevet av Emne: Mimzy, en Tyrkisk Van trenger et godt hjem! MIMSY BLIR HJEMME LIKEVEL  (Lest 1912 ganger)

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • Kjønn: Kvinne
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
Sv: Mimzy, en Tyrkisk Van trenger et godt hjem!
« Svar #25 på: 02 Februar 2009, 16:37:16 »
Tok det ikke personlig, nja kanskje pitte litt da men IKKE mye.  :c066:  Tenkte heller ikke du mente det sånn da, men måtte bare blåse ut litt (for å være sikker på at alle vet hva jeg står for).    Ellers er vi ganske så enig.  Syns bare Bemyself skulle ha enda et alternativ (selv om ho ikke hadde tatt imot).  Det kan mange ganger lysne litt på situasjonen å vite at man har flere valg, selv om man ikke skulle trenge det.

Jeg er kjempe glad for alternativet, dyrehuset. Men sånn saken ser ut nå, så takker jeg nei, i alle fall intil vi har testet ut denne dyretolken.

Det som også er vanskelig å kjøre han til deg, det er lang vei og han er bilsyk.
Samtidig vil jeg ikke flytte på han mer enn nødvendig, da han har bodd to steder før her allerede.
Så om han skal omplasseres, blir det til mennesker som ikke har katt, men hund tror jeg ikke er noen hindring.

Helt greit.  Det skjønner jeg veldig godt.  :icon_smile: :klemmer:  Det er en grense for pus og.  Det er den grensen vi alle skal ta hensyn til  :klemmer:

Utlogget Stinamor

• Cand Vimse
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 19
    • Vis profil
    • NO*Curiosa's
Sv: Mimzy, en Tyrkisk Van trenger et godt hjem!
« Svar #26 på: 04 Februar 2009, 19:22:05 »
Slik er aldri en lett avgjørelse - for man vil alles beste, tross alt! *Trøste-trøste-trøste*       :bigarmhug:

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
Jeg har ombestemt meg, klarer ikke la Mimzy reise i fra meg! Og jeg har nå snakket med dyretolk, og det virker som det han trenger er tid og bekreftelse på at han er like mye verdt som de andre her. Han er blitt noe roligere, men vi har litt å jobbe mot enda, men intil videre (minst frem til sommeren) så er det ikke aktuelt å omplassere han likevel!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
 :bigarmhug: Kryyser fingrene for at det går seg til, har litt samme problemet her med isis og leon. leon er skikkelig ramp og vill, og dominant, men jeg håper og tror det skal gå seg til :(

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
Lykke til Bemyself. Håper virkelig at det går bra slik at han får være hos dere. 

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
Jeg har ombestemt meg, klarer ikke la Mimzy reise i fra meg! Og jeg har nå snakket med dyretolk, og det virker som det han trenger er tid og bekreftelse på at han er like mye verdt som de andre her. Han er blitt noe roligere, men vi har litt å jobbe mot enda, men intil videre (minst frem til sommeren) så er det ikke aktuelt å omplassere han likevel!

:jippi: :jippi: :jippi:  Beste infoen jeg har fått på lenge  :icon_smile: :jippi: :jippi:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Åååå..... så kjekt hvis alt ordner seg. Håper virkelig det  :x-fingre: :x-fingre: :x-fingre: Synes alltid du har hatt en så harmonisk gjeng. Fikk inntrykk av en stund at Mimzy også kom fint overens med de andre. Mange bilder tyder på at de har det fint sammen. Jeg vil tro at det blir helt fint :bigarmhug:

Utlogget Marit

• Rasekatt - moderator
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Lykke til, det kommer nok til å gå bra. At slike ting kan ta tid, vet alle som har holdt på med dyr en stund. Det trenger en ikke være dyretolk for å skjønne :catgrins: En må heller ikke forvente at alle blir perlevenner, men at de skal kunne leve under samme tak i fred og fordragelighet. Det blir det samme som med oss tobeinte :winky:
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
Lykke til, det kommer nok til å gå bra. At slike ting kan ta tid, vet alle som har holdt på med dyr en stund. Det trenger en ikke være dyretolk for å skjønne :catgrins: En må heller ikke forvente at alle blir perlevenner, men at de skal kunne leve under samme tak i fred og fordragelighet. Det blir det samme som med oss tobeinte :winky:

Selvsagt må de ikke være perlevenner, men er fint om Mimzy slutter med Meekojakt.
Det går så busta fyker innimellom (4-5 ganger for dagen)
Det gikk så fint lenge, meeko overså Mimzy og han overså henne, men så plutselig snudde det.
Men Mimzy og de andre går fint sammen.
halvt år til så går det seg nok til, vil jeg tro. Meeko er mer fornøyd nå, spiser igjen, det er hva som teller.

Utlogget Stinamor

• Cand Vimse
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 19
    • Vis profil
    • NO*Curiosa's
Krysser fingre og knær for at dette skal ordne seg!!!    :happy: :happy: :happy:

Utlogget Tobben

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 18
    • Vis profil
Jeg skjønner godt at du ikke orker å la Mimzy reise fra deg, man blir jo så uuuutrolig glad i disse dyrene. Krysser fingre, og håper det går bra :x-fingre:

Én katt forvandler det å komme hjem til et tomt hus til det å komme hjem. V. Martin