Skrevet av Emne: Matkaos?  (Lest 352 ganger)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykkelig eier av vakker huspus!
    • Vis profil
Matkaos?
« på: 15 Februar 2009, 22:28:08 »
Når katten er gravid og ammer, så bruker jeg Queen-foret til Royal Canin. Ellers bruker jeg Siameser-foret deres. Og når kattungene vokser til skal de ha kattungeforet...Så mamsen skal ha Queen, papsen skal spise Siameser-for og barna skal spise kattunge-foret...hahaha, særlig! Ser ikke for meg at alle går pent og veloppdragent til sin egen matskål og spiser, akkurat...

Hvordan i ALLE DAGER gjør dere DET??? :hmmmm: Kan mamsen og barna spise kattungeforet (for jeg regner med at det er bedre for dem enn Queens-foret)? Gjør det noe om papsen forsyner seg av kattungeforet...vil han bli tykk/feilernært av det, nei? Eller? Han er en ellers slank og aktiv siameser-herremann...Tips og erfaringer mottas med takk...

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
Sv: Matkaos?
« Svar #1 på: 16 Februar 2009, 11:35:57 »
Ingen? :icon_question:

Kanskje lage en liten kasse med små hull, hvor bare kattungene kommer seg inn, til kattungematen, og sette mamma-maten høøøyt opp, så bare mamma får tak i den...? Men tilbake til pappa-pusen: Går det bra at han eter av mammaen sitt fôr?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #2 på: 16 Februar 2009, 14:45:21 »
Men er det ikke slik at kattemoren også skal spise kattungemat den første tiden etter fødselen?
Mener å ha lest det flere ganger.   :hmmmm:

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 Februar 2009, 14:54:17 »
Så lenge kattemor ammer skal ho ha kattungefòr ja.  Det er for å gi henne det extra ho trenger i forbinnelse med amminga ja.

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Februar 2009, 16:46:30 »
Så lenge kattemor ammer skal ho ha kattungefòr ja.  Det er for å gi henne det extra ho trenger i forbinnelse med amminga ja.
Jammen nå har jeg et gavekort på 10 kg av Queens -foret :skjelveleppe:  Det er jo ment for damer som er gravide og som ammer...jeg må jo nesten bruke foret, synes jeg...så det ikke går ut på dato(det ville jo vært kjipt).  :icon_idea:

Tilabek til pappa-pusen...tror dere det er ok at han forsyner seg av denne maten?

Utlogget dyrehuset

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16 Februar 2009, 17:39:22 »
Da kan du sikkert bruke det.  Men jeg ville være fordiktig med pappaen.  Han trenger jo ikke de tilleggene sånn fòr er tilsatt.  Da tror jeg du vil få en pus meget godt i holda  :morsomt:  om du skjønner.

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16 Februar 2009, 22:28:26 »
 :morsomt: Ja det var det jeg lurte litt på, skjønner du...Ehm...hm...Vi får muligens prøve oss litt fram her... :icon_idea: