Skrevet av Emne: GPS for katter!  (Lest 3341 ganger)

Utlogget snøball

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 20
  • Kjønn: Kvinne
  • Tyson min..
    • Vis profil
    • Tysons Friends
GPS for katter!
« på: 21 April 2009, 18:29:14 »
Vet det har vært noen tråder med spørsmål om gps for pusene våre, hvor det er blitt etterlyst! :)

Tenkte bare dele disse med dere, for de som ikke har sett at de har kommet  :icon_smile:

Loc8tor!   og   loCATor!

Hadde vært gøy og testet, om jeg hadde klart å presse noen av kattene mine til å gå med halsbånd  :morsomt:
NY BLOGG!! :)

[url]

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Sv: GPS for katter!
« Svar #1 på: 21 April 2009, 18:49:29 »
Morsomt å se. Men etter hva jeg har forstått så kan man bare se hvor de har vært innen 200 m omkrets, og da finner jo kattene hjem selv.

Utlogget silher

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • (N)Fossegrimen
« Svar #2 på: 21 April 2009, 21:08:23 »
når det kommer en slik som kan sitte i chipen i nakken skal jeg handle!

Innlogget Sommerpiken

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 93
  • Jessheim, 30 år
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 April 2009, 21:13:20 »
Et stort selskap som vi handler av på jobb har nå kommet med GPS til båt, som skal brukes for å finne igjen båten din dersom den klarer å rive seg bort fra fortøyningen eller dersom båten bli stjålet. Jeg spurte selgeren om ikke denne enheten var liten nok til at den passet på katt også, og svaret jeg fikk var at de jobbet veldig hardt for å kunne tilby gps til kjæledyr. Etterspørslen er stor og teknologien er på plass. Men det er litt problemer i forhold til datatilsynet. Man er nok veldig redd for missbruk av denne typen varer. Det blir f.eks veldig enkelt å spore mennesker, noe som desverre fort kan gi uheldige konsekvenser.

Innlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 April 2009, 21:53:16 »
Får ikke opp den første linken.. Men nr 2 der, hva koster den, skjønte ikke helt! ER på jakt etter sånne, hadde vært kjempe!

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #5 på: 21 April 2009, 23:29:57 »
halsbånd med gps koster 50pund, og så må man vel kanskje også ha mottakeren som kostet 250 dollar... blir litt vel dyrt for min nysgjerrighet ihvertfall;)

Utlogget Gunnar

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 27
  • Livet er godt!
    • Vis profil
    • Smykke og puseblogg
« Svar #6 på: 23 April 2009, 13:26:56 »
Et stort selskap som vi handler av på jobb har nå kommet med GPS til båt, som skal brukes for å finne igjen båten din dersom den klarer å rive seg bort fra fortøyningen eller dersom båten bli stjålet. Jeg spurte selgeren om ikke denne enheten var liten nok til at den passet på katt også, og svaret jeg fikk var at de jobbet veldig hardt for å kunne tilby gps til kjæledyr. Etterspørslen er stor og teknologien er på plass. Men det er litt problemer i forhold til datatilsynet. Man er nok veldig redd for missbruk av denne typen varer. Det blir f.eks veldig enkelt å spore mennesker, noe som desverre fort kan gi uheldige konsekvenser.

Den dagen det kommer skal jeg sporenstreks til dyrlegen med både Gunnar og Miss. Sånn for sikkerhets skyld! Rett og slett fordi jeg vet hvor sårt det er å ikke ane hvor pusen er. Nå er de jo så store at de finner hjem begge to, men om de skulle bli påkjørt eller noe kan vi finne dem.

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29 April 2009, 21:15:58 »
Jøss, for en lettelse det hadde vært...det må undersøkes nærmere :jippi:

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19 Mai 2009, 08:04:48 »
Har nå fått sånn lactor8, ser lovende ut, men stakkars Teddy, den piper når man finner den. Skal teste den i helgen når jeg er hjemme... om bare vi hadde hatt den for et par uker siden, så hadde vi funnet lille Chrissen vår.... :grine:

Utlogget snøball

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Tyson min..
    • Vis profil
    • Tysons Friends
« Svar #9 på: 19 Mai 2009, 20:57:54 »
Oi, spennende å høre hvordan det går da, og om den er vel verdt pengene  :x-fingre:  :x-fingre:

[url]

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Mai 2009, 21:00:43 »
Ja, skal teste den i morgen da jeg har fri, så kan jeg observere Teddy. Mottakeren, den som Tedy må ha på halsbåndet piper og blonker når jeg finner ham, så vi får se om det blir for plagsomt for Teddy. Jeg skal ta bilder og fortelle hvordan det går. :biggrin:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #11 på: 21 Mai 2009, 16:08:40 »
Det var interessant at dere har kjøpt. Spennende å høre hvordan dere synes det fungerer.

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 Mai 2009, 18:31:07 »
I dag festet jeg den lille mottakeren på halsbåndet til Teddy. Den er veldig lett, men det blir jo en dings som henger på halsbåndet.. :icon_frown:  Har igrunnen ikke fått tsten den skikkelig, da det har regnet i hele dag og Teddy har stort sett hold seg inne eller i drivhuset :hihi2:.... men pipelyden når jeg tracker ham, ser ikke ut til å plage ham... vi får se, skal teste i morgen også :nod:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #13 på: 22 Mai 2009, 07:53:39 »
Men fungerer den bare ved at den lager pipelyd når du skal finne den, eller gir GPS'en deg noen andre signaler i tillegg til pipelyden når du skal finne den?

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #14 på: 23 Mai 2009, 19:20:24 »
Men fungerer den bare ved at den lager pipelyd når du skal finne den, eller gir GPS'en deg noen andre signaler i tillegg til pipelyden når du skal finne den?

Bare når jeg searcher etter Teddy så piper mottakeren på Teddy, og blinker. Men senderen som jeg har lager sterkere og sterkere lyd når jeg nærmer meg Teddy. Pluss at den viser tre stråler som blir lengre og lengre jo nærmere jeg er Teddy, om jeg snur meg i feil retning så avtar lyd og stråler.

I dag testet jeg den mere på Teddy, og jeg måtte lete en stud før jeg fikk kontakt med Teddy, men jeg fant ham... :morsomt: han ble litt paff....

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #15 på: 23 Mai 2009, 20:02:03 »
Hvor stor avstand kan den registrere og gi deg tilbakemelding?

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #16 på: 24 Mai 2009, 14:09:36 »
sånn ca 300m, så det er jo ikke langt :icon_frown:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #17 på: 24 Mai 2009, 16:09:13 »
300 m er jo faktisk en del. Jeg har lest om noen som kunne lese av opptil 200 m.

Så morsomt og bra at du kan finne Teddy  :catgrins:

Utlogget snøball

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Tyson min..
    • Vis profil
    • Tysons Friends
« Svar #18 på: 24 Mai 2009, 18:12:49 »
Artig at den funket såppas da! Var han langt unna?  :fnis:

Hadde vært gøy med en bildeserie eller filmsnutt  :biggrin:

[url]

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #19 på: 25 Mai 2009, 07:37:28 »
nei, tror ikke han var så veldig langt unna, men skal se om jeg ikke kan fikse en liten video eller bilder.. :biggrin:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #20 på: 10 Juni 2009, 18:12:27 »
Har Teddy den på seg alltid?

Er du fornøyd?

Synes det hadde vært så fint å ha hvis kattene f.eks ble innestengt et sted, eller gikk bort.

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #21 på: 10 Juni 2009, 18:20:44 »
Hvordan fester du botton på halsbåndet? På nettbutikken var det sånne fine armbånd til barn hvor botton var inni.

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11 Juni 2009, 07:54:40 »
Hadde helt glemt å oppdatere  :icon_neutral: :icon_neutral: jeg fester den med sånn liten strikk rundt halsbåndet, da henger den ned, som de halsbåndene som har bjelle eller magnet. Den er ikke stor eller tung, ca som tuppen av tommeltotten på dame. Men jeg har ikke brukt den så mye på teddy, da han ikke går så langt, og den begynner å blinke og pipe når jeg søker etter ham. Det hender at jeg tar den på om kvelden før han skal inn, slik at jeg slipper å "leite" etter ham,... det funker faktisk OK, men man må gå litt rundt å peile etter ham først om han er litt langt unne. Så fort en får signal så er det lett å finne ham.  :catgrins:

jeg skal legge ut noen bilder i kveld...

det følger med 4 sånne sensorer, og en kan programere inn 4 ting eller katter. Så jeg tenkte at jeg iallefall skulle ta sensorer på Leopol og Chanel når de en vakker dag skal ut i den store verden----- :biggrin:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #23 på: 11 Juni 2009, 11:31:31 »
Hadde helt glemt å oppdatere  :icon_neutral: :icon_neutral: jeg fester den med sånn liten strikk rundt halsbåndet, da henger den ned, som de halsbåndene som har bjelle eller magnet. Den er ikke stor eller tung, ca som tuppen av tommeltotten på dame. Men jeg har ikke brukt den så mye på teddy, da han ikke går så langt, og den begynner å blinke og pipe når jeg søker etter ham. Det hender at jeg tar den på om kvelden før han skal inn, slik at jeg slipper å "leite" etter ham,... det funker faktisk OK, men man må gå litt rundt å peile etter ham først om han er litt langt unne. Så fort en får signal så er det lett å finne ham.  :catgrins:

jeg skal legge ut noen bilder i kveld...

det følger med 4 sånne sensorer, og en kan programere inn 4 ting eller katter. Så jeg tenkte at jeg iallefall skulle ta sensorer på Leopol og Chanel når de en vakker dag skal ut i den store verden----- :biggrin:

Det der høres smart ut. Kjempe smart det du gjør med å bruke den på Teddy om kvelden. Men hvorfor ikke ha den på hele dagen også? Du trenger jo ikke å bruke den, og da piper den jo ikke.

Har du kjøpt den via nettet, eller hvor?

Utlogget bmy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11 Juni 2009, 12:24:11 »
Betine - jeg kunne godt ha brukt den på teddy hele dagen, men jeg synes så synn på han at han må gå med noe som "dingler " ned fra halsbåndet... ja jeg kjøpte den på nettet....skal legge inn bilder i kveld :mellow: