Skrevet av Emne: Navn på oppdrett  (Lest 1568 ganger)

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Navn på oppdrett
« på: 20 Mai 2009, 18:38:05 »
Lurer nå på hva jeg skal kalle oppdrettet mitt da.. :icon_rolleyes: Noen har jo navnet til rasen de skal starte med i navnet, men tenker at det er dumt da jeg ikke vet om jeg kanskje starter oppdrett av en annen rase i tillegg i fremtiden. Man vet jo aldri.

Noen som har råd til hvordan jeg kan finne det perfekte navnet? :biggrin:

Utlogget Babette

• Koseklumpen
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • Opdrætter af Norske Skovkatte 1996 -- i dag.
    • Vis profil
    • Babettes Norske Skovkatte - NFO-killinger
Sv: Navn på oppdrett
« Svar #1 på: 21 Mai 2009, 11:47:47 »
Brug et navn som er dit i forvejen. Kittycat f.eks. eller det du bruger i din e-mail eller hjemmeside.
Krista Nielsen
"Babette"
Opdræt af Norske Skovkatte
www.bricksite.com/babette
www.bricksite.com/nfokillinger

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21 Mai 2009, 12:00:14 »
Hjemmesidenavnet står for et helt annet oppdrett. Så det føles litt feil.

Men har funnet noen nå, så skal bare sende søknadden før jeg skriver det på forumet :wink:

Går det ann å sende søknadden elektronisk?

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Mai 2009, 12:09:14 »
Leste om det å søke stamnavn og ble ikke noe klokere. Stod at man må søke igjennom en klubb. Men jeg er ikke medlem i noen klubb enda. Og vet jo ikke helt enda hvilken rase jeg skal velge engang. Så det går jo ikke. Også må jeg ha med bokstaven som representerer landet jeg bor i ? Hvor navnetr skal jeg plassere det?

Utlogget Stinamor

• Cand Vimse
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 19
    • Vis profil
    • NO*Curiosa's
« Svar #4 på: 21 Mai 2009, 12:13:22 »
Om du melder deg inn i "din" klubb før du bestemmer deg for rase / stamnavn osv, osv  -  vil du garantert få hjelp av sekretær / andre medlemmer ettersom veien blir til     :icon_smile:   Land-prefiksen skal stå foran selve stamnavnet, eks NO* Curiosa's (mitt stamnavn).

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21 Mai 2009, 12:18:37 »
Har du en link? :icon_neutral:

Utlogget Stinamor

• Cand Vimse
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 19
    • Vis profil
    • NO*Curiosa's
« Svar #6 på: 21 Mai 2009, 12:23:16 »
Om du leter etter klubb å melde deg inn i, http://www.nrr.no/Klubber/

Utlogget Babette

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21 Mai 2009, 13:48:26 »
Det nytter jo ikke noget at jeg skriver hvordan vi gør i Danmark.

Hos os søger du stamnavn gennem de klubber du også søger stamtavler til dine killinger igennem. Det kan vi f.eks. ikke gøre gennem spicialklubberne.

Norske Rasekattklubbers Riksforbund - NRR

Østre Strandvei 70

NO-3482 Tofte

Tel: +47 32278880

Fax: +47 32278881

Pres: Mr. Christer Einvik

Sec: Mrs. Janka Lund

e-mail: nrrf@online.no

web site: http://www.nrr.no/

Her må du kunne finde svar på dine spørgsmål
Krista Nielsen
"Babette"

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #8 på: 21 Mai 2009, 14:01:43 »
Synes vel i grunn stamnavnsøknaden kan vente til du har funnet din rase og avlskatten(e) er vel i hus.

Forøvrig finner jeg ofte svar på "papirmølla" på denne siden: http://home.online.no/~rsvensse/smaaservice.html

PS! Ikke alle klubber har like hjelpsomme sekretærer ...

C+

Utlogget Babette

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21 Mai 2009, 14:27:13 »
Man kan jo godt sige at det ikke behøves før killingerne er født. MEN mang opdrættere ser helst at man har seriøse hensigter med deres opdræt/katte og har man stamnavn er det da tydeligt hvad det er man vil.
Krista Nielsen
"Babette"

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #10 på: 21 Mai 2009, 16:39:09 »
Jeg forsøker å svare på et et par av spørsmålene dine. Du må være medlem i en klubb for å kunne søke om stambavn. Når du skriver søknadsskjema, må du undertegne, of deretter sende i posten til kluben din, eller levere til sekretæren som vil videresende posten. Du må også betale samtidig, og sende med kvittering av betaling til klubben, hvis ikke sender ikke klubben papirene.
http://www.fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp  her kan du søke å sse om det stamnavnet du ønsker er opptatt, eller likt andres. Stamnavn som er for like hverandre godtaes ikke.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21 Mai 2009, 16:50:29 »
Mye forskjellige svar her.. Jeg har tenkt å søke om stamnavn først. Da kan jeg også begynne å jobbe med hjemmesiden min.

Men det spiller ingen rolle hvilken klubb jeg er i da eller? Eller mente dere at det holder å bli medlem i NRR for å søke?

Hvordan skal jeg betale? Hvilken konto skal jeg sette over til. Syns ikke det står oversiktelig hva man skal gjøre noen steder :icon_question:

Utlogget Rebekka

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 21
    • Vis profil
    • Gooseberry
« Svar #12 på: 21 Mai 2009, 18:21:56 »
Du må være medlem i NRR for å søke om stamnavn. Men du kan bare melde deg inn i NRR gjennom en klubb "under" NRR igjen. Det finnes mange å velge mellom, men mange melder seg inn i i en klubb i nærheten av der de bor (gjør det enklere å dra på medlemsmøter om man vil det osv)

http://www.nrr.no/page.php?pageid=21 Du kan melde deg inn i hvilken som helst av disse klubbene, da er du automatisk medlem av NRR, og du kan søke på stamnavn.

http://www.nrr.no/page.php?pageid=97 På denne siden kan du skrive ut et skjema som heter "Søknad om stamnavn". Om du sender meg en mail kan jeg sende deg et fint skjema med hvor, og hva som skal betales  :nod:

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #13 på: 21 Mai 2009, 18:39:45 »
Bare for å komme litt utfyllende opplysninger til rebakkas innlegg.
NRR betyr Norske rasekattklubbers riksforbund, og har ingen enkeltstående medlemmer, det er kun klubbene som er medlemmer og utgjør det styrende organ gjennom GF.
Du må aller først betale medlemsavgift til klubben før du kan få klubben til å hjelpe deg videre med stamnavnsøknad. Det spiller ingen rolle hvilken klubb du er medlem av for stamnavnsøknaden din, men jeg vil anbefale deg å melde deg inn i en klubb i ditt nærområde, slik at du kan være med på medlemsmøter og bli oppdatert på hva som skjer innen kattemiljøet.
Hjemmesiden kan du jo begynne å jobbe med, selv om du ikke legger den ut før du er medlem av klubb eller vil velge til du har fått stamnavn.
Hjemmesidearbeid er flisespikkeri som tar tid.
Hvis du bor i oslo, har du Norak og Adelkatten, bor du i østfold har du østfoldkatten og smaalenene osv osv.... :biggrin:
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21 Mai 2009, 19:15:02 »
jeg elsker å drive med hjemmesiden, men navnet kan jeg jo så klart skrive inn senere.. og nå gjør jeg bare om den forrige. Så må jo få ny adresse også. men det må jeg ta når jeg vet navnet :biggrin:

Da skal jeg sjekke de klubbene der:)

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 02 Juni 2009, 21:29:49 »
Da har jeg betalt og skal sende skjemaet og kvitering i morgen :nod: Så blir spennende hvilket navn det blir :icon_rolleyes:

Utlogget *Kittycat*

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11 Juli 2009, 13:24:53 »
Nå har jeg fått svar!! :jippi:

Jeg fikk første ønsket mitt som var NO* Qualitas  :jippi: Så nå kan jeg endre hjemmesiden min!

Men ser ut som oppdrettet kan ta litt tid før kommer ordentlig igang for vi venter visst baby også nå :flirt:

Utlogget Lilith

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11 Juli 2009, 13:57:21 »
Nå har jeg fått svar!! :jippi:

Jeg fikk første ønsket mitt som var NO* Qualitas  :jippi: Så nå kan jeg endre hjemmesiden min!

Men ser ut som oppdrettet kan ta litt tid før kommer ordentlig igang for vi venter visst baby også nå :flirt:

Da satte ein liten pause på mine oppdretterplaner også ;) Men har fått stamnavnet eg ønsket da (N) Kattnakken, så om 1 år har eg kanskje overskudd igjen til å starte opp :morsomt:

Gratulere med baby i magen :D
Mvh Ingvild