Skrevet av Emne: (N)Zam Zam legger ned :)  (Lest 893 ganger)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykkelig eier av vakker huspus!
    • Vis profil
(N)Zam Zam legger ned :)
« på: 27 Juni 2009, 05:09:01 »
Jeg har etter mye om og men bestemt meg for å avslutte mitt "oppdrett" (som bare ble to kull).

Vår helt utrolig nydelige avelshann -(N)Caelitus' Dream Catcher- ble nylig sterilisert, fordi han ble så urolig ved å gå fertil rundt med så få damer å bryne seg på. Jeg hadde i førstningen håpet at han pga sin skjønnhets- og rasetypiske utseendes skyld skulle få flytte til et annet, godt oppdrett - og det ble nesten slik, men så kunne ikke vedkommende ta ham likevel og jeg endte lykkelig opp med verdens søteste kastrerte siameserhann. Så nå går han her sammen med sin like søte kjæreste, (N)Wikrita's Swwelies. Den andre hunnen vår - (N)HImmeltindens Felicity- flyttet til Bergen med sin vakre datter, (N)ZamZam Blitz Barbielyn.

Det ble for mye om og men i oppdretter-buisnessen til at jeg orket å styre mer på med kattene. Jeg velger heller å kose meg med de to siameserne mine som rene kjæledyr, ilag med husmonsen min, og bare skjemme dem helt bort. Nå får de lov å gå ut i sommergresset og jakte på fluer, og nyte en friere tilværelse. Vi bor så godt til at jeg har ingen betenkeligheter med å slippe dem.

God sommer til alle!

Utlogget dyrehuset

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 233
    • Vis profil
Sv: (N)Zam Zam legger ned :)
« Svar #1 på: 27 Juni 2009, 07:00:25 »
Det var da trist å høre  :catsad:  Men nå kan du i alle fall nyte livet sammen med dem du har igjen.  Herlig å bo en sånn plass at de kan være ute uten du behøver å bekymre deg.

God sommer  :bigarmhug: :bigarmhug:

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 329
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
« Svar #2 på: 27 Juni 2009, 07:20:33 »
 :icon_frown: Kos dere og nyt sommerens late dager (eller aktive for de firbente kanskje )  :winky:

Det er ikke alle som orker oppdrettslivet, jeg hadde vært en av dem  :icon_frown:
Og hvis det blir for mye stress og mas, så blir jo kosen borte..... :angst:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #3 på: 27 Juni 2009, 07:45:25 »
Så deilig det høres ut. Det er sånn jeg elsker å ha det også. Jeg har to herlige kastrerte Norske Skogkatter. De går fritt ute og blir riktig skjemmet bort. Jeg bare nyter og elsker det..... :dobbellove:

Utlogget Stinamor

• Cand Vimse
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 19
    • Vis profil
    • NO*Curiosa's
« Svar #4 på: 28 Juni 2009, 19:17:54 »
Litt trist at du "kaster inn håndklet" som oppdretter synes jeg.... MEN - det viktigste med å ha katt er jo akkurat det å kose seg med det!      :bigarmhug:     (- og stamnavnet har du jo uansett    :catgrins:  i tilfelle......)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 Juni 2009, 01:11:44 »
Nei, vi har det helt skjønt nå, hele huset!

Mine forvirrede kosepuser skjønner ikke hvorfor mamsen plutselig har rundvasket og lagt ned katterommet, fjernet alt inventar og satt kattedoen UTE?! Hadde en katt kunnet klødd seg i hodet med blikket, så er det akkurat det de har gjort disse dagene. " GU' så mye rart som skjer HER da - og på ên gang?? Lurer på åffer mor har tømt kattesand under ripsbuska og viser meg at jeg liksom skal grave oppunder HER :klø seg: ? Er det meningen jeg skal tisse her? Helt HER borte? (Flaue ører og like flaue blikk)  :icon_lol:

...men nå er det altså full pottetrening på utedoen her, hihihi...

Utlogget Maja Elise

• Ironfist in a velvet glove
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 43
    • Vis profil
    • Startkatt.no
« Svar #6 på: 30 Juni 2009, 10:48:46 »
Hvis jeg kommer inn på badet og katta er igang i kassa, så unnskylder jeg meg og går ut igjen til hun er ferdig :P
Startkatt.no - Kattebutikk på nett

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #7 på: 30 Juni 2009, 12:56:50 »
Nei, vi har det helt skjønt nå, hele huset!

Mine forvirrede kosepuser skjønner ikke hvorfor mamsen plutselig har rundvasket og lagt ned katterommet, fjernet alt inventar og satt kattedoen UTE?! Hadde en katt kunnet klødd seg i hodet med blikket, så er det akkurat det de har gjort disse dagene. " GU' så mye rart som skjer HER da - og på ên gang?? Lurer på åffer mor har tømt kattesand under ripsbuska og viser meg at jeg liksom skal grave oppunder HER :klø seg: ? Er det meningen jeg skal tisse her? Helt HER borte? (Flaue ører og like flaue blikk)  :icon_lol:

...men nå er det altså full pottetrening på utedoen her, hihihi...

Hi, hi, går det greit? Det er så gøy å se på kattene hvordan de nyter å være ute.

Mine to har en dokasse inne på et lite do i gangen, men de bruker det nesten aldri. Tror Pinot har brukt det ca 1-2 ganger, og Eva har aldri brukt det. De har katteluke som reagerer på deres micro chip, og går ut og inn som de vil. Vi er kjempe fornøyde.

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30 Juni 2009, 19:59:54 »
hehe, joda de tisser på kassa som står under trappa på baksiden av huset, men vet ikke om de har prøvd seg under ripsbuskene enda. Men de må inn på ex-katterommet et-par turen hver dag bare for å bekrefte for seg selv at jo, det er faktisk tomt der. Men nå har de funnet fram til den nye, bløte kose-kattesenga fra Europris som mamsen har parkert rett ved sofen, så nå sover de der. Virker som om husmonsen er mindre begeistret for at de plagsomme krapylene har begynt å vase rundt på hans teritorium da...før kunne han bare stikke ut om han ble lei dem, men det er værre nå
 :hihi2: