Har sjekket litt rundt omkring på internett, har ikke funnet noen som har hatt hcm, og alle jeg har funnet som har vært testet har vært N/N. Har intrykk at at jeg har fått en frist katt med frisk bakgrunn. Men man har jo ingen garantier.
Har vært heldig og funnet en opdretter jeg har veldig god kontakt med og hun har send meg diverse informasjon om slekten til pusen min + + + + + Tviler ikke i det heletatt på at hun jeg har kjøpt katten av har gjort det hun kan for å drive med friske katter

Jeg kan mene at katten min er så frisk jeg bare vil, men jeg skal også passe på å ha papirene i orden før det skjer en parring

Jeg har ingen interesse av å avle katter hvis jeg vet at de har ting med seg som ikke er ønskelig, då får jeg heller vente litt og finne en ny en. (selv om jeg syns pusen min er verdens flotteste

) Man kan jo produsere kattunger og selge som kosekatter, men det er liksom ikke det jeg har satt som mål. Når jeg først går inn i dette skal jeg gjøre det skikkelig!

Jeg vet at pusen min har sine svakheter, men mener også at hun har mange fine kvaliteter!

blir spennende når vi skal på utstilling i november

Nå skal jeg få tilsendt kopier av dnatester på nærmeste slekt, faren og besteforeldrene på morsiden, så får jeg se om jeg eventuelt trenger å ta noen ekstra hvis det er noe som ikke er dekket. tenkte først å bare ta alt selv men det blir litt dyrt, fikk ett prisoverslag hos ventrinæren på omkring 2000,-
Har planlagt å ta en sjekk til neste år når det begynner å nærme seg, på et tidspunkt det passer litt bedre å barbere henne :S + sjekke felv og fiv etc.
Men risikokatt, tror jeg kan si at hun egentlig ikke er det på bakgrunn av slekten (da tenker jeg ikke bare på mor far og besteforeldre har sjekket litt mer her og der)

Men skal passe på uansett