Skrevet av Emne: Veterinær i Bergen / Nesttun?  (Lest 3360 ganger)

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 79
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Veterinær i Bergen / Nesttun?
« på: 06 September 2009, 12:04:00 »
Noen som har en god veterinær i Bergen/Nesttun de kan anbefale? Priser?
Evnt en veterinær som kommer på hjemmebesøk?

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Sv: Veterinær i Bergen / Nesttun?
« Svar #1 på: 06 September 2009, 13:23:53 »
Det er en dyreklinikk på Paradis som heter Fana Dyreklinikk. Du finner den sikkert på nettet. De er nok ikke spesielt billig. Jeg har heller ingen erfaring med dem. Men jeg vet at veterinæren drar på hjemmebesøk. Jeg vurderte å bruke han på hjemmebesøk en gang, men det ble heldigvis ikke nødvendig. Vet ikke hvordan han er.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 September 2009, 13:33:48 »
Petvet i eidsvåg! Elsker dem!! (og søkt jobb der *ler*)

de har nettside: http://www.petvett.no/klinikkene/bergen

et stykke fra nestun jeg vet, men virkelig verd turen :D (syns jeg)
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 25
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #3 på: 06 September 2009, 21:36:13 »
PetVett i Eidsvåg er de jeg også bruker - kjempehyggelige folk som jobber der, og så langt god erfaring med behandlingen også (har heldigvis hatt veldig begrenset behov for dem). Samboeren din vet sikkert sånn ca hvor det er hvis du sier at han skal ta avkjøringen rett etter man kommer ut av eidsvågtunnelen, mot Åsane.

Andre alternativer (som jeg ikke har noen personlig erfaring med ) er Gården dyreklinikk: http://www.dyrelink.no/dyreklinikk/hordaland/garden-dyreklinikk.html
ligger på Storetveit, litt forbi Paradis i retning byn, ikke så langt fra Fantoft hvis du vet hvor det er... ligger på venstre side av veien, så den er ikke så vanskelig å se. Rett ved innkjøring til Storetveit (?) kirke.
Såvidt jeg vet går bussene til byn fra Nesttun forbi der, hvis ikke de har lagt om ruten pga bybanebygging...

I andre retningen, mot Flesland har du Stend Dyreklinikk: http://www.dyreklinikken-stend.no/
Er nok ikke like lett å komme seg dit med buss, men med bil er det ikke noe problem.

og du... husk at hvis samboeren din er borte på jobb og det skulle være krise en gang, så gi en lyd - jeg har jo bil, så hvis jeg har mulighet hjelper jeg gjerne :bigarmhug:

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06 September 2009, 21:44:50 »
Takk for tips, og takk for at du er så sniiiiiiill, Nynaeve  :happy:

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #5 på: 10 September 2009, 13:18:02 »
http://www.bergensmaadyrklinikk.no/

Var innom der for en uke siden, eneste gangen jeg har vært der. Men det virket veldig greit og jeg fikk veldig mye god informasjon av dyrlegen jeg møtte der. Jeg kommer nok til å gå dit neste gang også :)

Utlogget Lilith

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 September 2009, 14:19:54 »
Eg har god erfaring med Gården dyreklinikk, var den vi brukte når vi bodde i bergen, men den var ikke av dei billigeste tror eg :)
Mvh Ingvild

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 September 2009, 14:31:07 »

Var innom der for en uke siden, eneste gangen jeg har vært der. Men det virket veldig greit og jeg fikk veldig mye god informasjon av dyrlegen jeg møtte der. Jeg kommer nok til å gå dit neste gang også :)

Der har jeg dårlig erfaring..  :didndoit:
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #8 på: 11 September 2009, 15:17:56 »

Der har jeg dårlig erfaring..  :didndoit:

Nå ble jeg nysgjerrig :shockeed:

Utlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 82
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19 September 2009, 15:16:54 »
Vi bor rett ved Bergen Smådyrsklinikk så det er de vi har brukt til nå.
Men i forrige uke ble Ståle lagt i narkose og han var så dårlig så lenge etterpå at vi nå kommer til å benytte oss av Tertnes dyreklinikk neste gang pus skal i narkose.
Der har de nemlig en natur-gass (visstnok) som er mer skånsom en den "gamledagse" formen for narkose. Da skal visst pus kvikne fortere til og det er visst lettere å vekke pus av narkosen hvis noe skulle skje under feks inngrep. Har jeg lest hvertfall...
Vi kommer nok også til å teste ut PetVet på Eidsvåg da jeg har sett at det er mange som er fornøyd med disse.
Nå hater Ståle å kjøre bil så til den årlige vaksinen kan det være vi bruker smådyrsklinikken igjen.
Vi bor nemlig kun ett par min unna og før erfaringen i forrige uke har vi kun hatt gode erfaringer med dem. Men nå er jeg selvsagt mer skeptisk...
Synes det var dårlig at vi ikke fikk noe info før narkose og det var helt forferdelig å se Ståle sååå dårlig. Han begynte først å kvikne litt til 12 (!) timer etter jeg hentet ham, og slik skal det jo ikke være.

Utlogget Sanne

• Nytt medlem
  • Takket: 0
  • Buster
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21 September 2009, 23:15:14 »
Jeg vil på det varmeste anbefale enten Petvett, eller Tertnes og Gården dyreklinikker. Gården ligger jo ikke så langt ifra nesttun, det eneste de ikke utfører er kastrasjoner og andre operasjoner, men nå er jo pusene dine ferdig fikset :catgrins:

Den nye klinikken på Paradis, Fana smaadyrsklinikk, ville jeg ikke brukt, jeg har hørt litt av hvert om han som har startet den, bl.a at det tok laaaaaaaaaaang tid før han fikk vetrinærlisensen sin, men det hindret han ikke i å dra på hjemmebesøk og utføre kastrasjoner slik at flere av kattene holdt på å stryke med fordi han ikke klarte å utføre operasjonene riktig.han holder

De på Stend er dyktig, men nokså kalde og røffe i behandlingen sin. Nå er jo jeg sikkert litt for overbeskyttende for gutta mine, men jeg vil at de skal bli behandlet rolig og forsiktig, uten tvang og makt, og slik klarer PetVett å gjøre!
Dyktigste vetrinæren jeg noen gang har vært borti, er uten tvil Tor Kvinge. Han holder til på PetVett:) Konen hans Dorthe, er ganske så dyktig hun også!

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #11 på: 22 September 2009, 08:24:47 »
Sanne, da var du også her jo  :biggrin: Velkommen!!
Jeg huska ikke i farten hvem du anbefalte en gang i tida se.. Også er det greit å ha en i nærheten når sambo ikke er hjemme!

Utlogget Pusemor

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 22 September 2009, 13:38:57 »
Jeg skal vaksinere begge kattene mine for første gang i morgen og det vil koste 1500 for vaksine+oppfølgingsvaksine for begge to. Er ikke dette grådig dyrt?  :icon_idea:
Dette er hos Petvett.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #13 på: 22 September 2009, 14:00:49 »
nei, det er ikke dyrt for 2 katter .. syns jeg da

Utlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #14 på: 22 September 2009, 16:47:54 »
Betalte i dag kr 898.00 pluss moms for vaksine for 2kattunger, (ca1350 kroner), da er selvfølgelig andre sprøyten inkludert.  Booster for Ollie var 259.00 pluss moms
Dette er hos dyrlegevakten i Fyllingsdalen, veldig behagelig ung veterinær. Tyrkisk men utdannet i England  snakker litt norsk men har veldig søte medarbeidere som hjelper med å oversette for de som trenger det

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 22 September 2009, 21:46:42 »
Hos vår  veterinær i Drammen betalte vi rundt 800 for vaksine pluss revaksina for begge kattene... Så synes det var en vanvittig pris lenger over her ja...  :shockeed:

Utlogget Pusemor

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: 22 September 2009, 22:46:26 »
Ja.. Noen syns det er dyrt, noen ikke? Hm.. Fikk en pris fra en annen dyrlege også som var litt lavere men det var såpass langt vekke at det ikke ville lønne seg med reisevei+transport+tid..

MissMjau, hvor mye betalte dere for revaksinen da? var den i tillegg?

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 22 September 2009, 22:55:58 »
Mente at revaksina var i prisen, det kom bare litt feil ut på tastaturet her...  :mellow:
Så vi betalte ca 800 kr for tilsammen fire vaksiner, knallpris!

Utlogget Pusemor

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 22 September 2009, 22:59:11 »
Oi, ja det var virkelig bra!
Jeg prøvde å spørre om det var mulig å få rabatt siden vi tok flere og sånn, men veterinæren sa at selv vaksinen i seg selv var så dyr at de var nødt å ta såpass.

Men hvilken supervaksine er dette egentlig?  :hmmmm: Jeg vet bare at det er en sånn de "må" ha, og jeg vil jo det beste for pusene mine så betaler jo gladelig (bare ikke for mye)  :mellow:

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22 September 2009, 23:03:23 »
Det her var jo den vaksinen de skal ha nå de er kattunger og deretter revaksineringa...

Nå får jo mine bare en gang i året, men betaler ikke noe mer enn 400 for to katter!

Utlogget Pusemor

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22 September 2009, 23:07:49 »
Ja, det er den de skal få og. Første vaksinen deres, gruer meg litt  :icon_idea:

Men hva "tar" vaksinen? Vet noen det?

Utlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 25
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #21 på: 22 September 2009, 23:39:58 »
Jeg pleier også bruke PetVett. Har bare vært der for kattungevaksinene, skal snart inn for revaksinering nå, men har ikke sjekket pris ennå.
Jeg husker ikke hvor mye jeg betalte jeg... men jeg innbiller meg at pris for 1 vaksine var mellom 300 og 400... eller var det kanskje 430??  :klø seg: Jeg husker bare ikke... men jeg betalte for begge vaksinene første gang, en slags kattungepakke eller hva de kalte det, da ble det vel litt billigere tror jeg.. .men er sikkert den prisen du har fått allerede... Jeg ringte ihvertfall til et par av de mest kjente klinikkene her i byen da jeg skulle vaksinere og etterhvert kastrere for å sjekke priser, og selv om det var litt variasjon i prisene var det ingen ekstreme forskjeller.... PetVett var ikke billigst, men jeg hadde fått så gode anbefalinger på dem fra kjentfolk at jeg endte opp der:)

Utlogget Sanne

• Nytt medlem
  • Buster
    • Vis profil
« Svar #22 på: 23 September 2009, 14:47:36 »
Ja, det er den de skal få og. Første vaksinen deres, gruer meg litt  :icon_idea:

Men hva "tar" vaksinen? Vet noen det?

Vaksinen heter Nobivac tricat. Da vaksineres det mot kattepest og katteinfluensa (både rhinotracheittvirus og caliciviruset) Dette er grunnvaksinen og noe alle katter bør vaksineres med, både inne og utekatter. Man kan i tillegg vaksinere mot chlamydia og rabies (dette anbefales spesielt der det er mye katter samlet eks.hos oppdrettere, og om man skal utenlands)

Utlogget HotNSweet

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 på: 09 Oktober 2009, 23:29:29 »
Ser dette er en litt gammel tråd, men jeg har bare brukt Myrbø Dyreklinikk og Dyrepleiesenter og jeg har vært ganske fornøyd. Ligger på Unneland/Haukeland (Arna) :)

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12 November 2009, 16:50:49 »
Gården Dyreklinikk, kommer bare opp med adresse på Tertnes. Hvis Tertnes og Gården Dyreklinikk er to forskjellige klinikker under samme navn burde det vel komme opp en adresse til?