Skrevet av Emne: Frem og tilbake like langt?  (Lest 2671 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
SV: Frem og tilbake like langt?
« Svar #1 på: 15 Februar 2006, 11:20:16 »
"Bruk og kast" metoden ser det ut til......  :icon_neutral:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #2 på: 15 Februar 2006, 14:10:01 »
Blir sint når dyr blir gitt vekk pga at man har fått unge  :icon_mad: En ting er om ungen har astma, eller allergi, men sto ikke noe om dette i annonsen...En annen ting er at katter skal levers tilbake til DB om man ikke kan ha dem lenger.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #3 på: 15 Februar 2006, 15:01:45 »
Blir sint når dyr blir gitt vekk pga at man har fått unge  :icon_mad: En ting er om ungen har astma, eller allergi, men sto ikke noe om dette i annonsen...En annen ting er at katter skal levers tilbake til DB om man ikke kan ha dem lenger.
Helt enig! Skjønner ikke hvorfor folk må bli kvitt dyrene sine bare fordi de får unger. Det er jo bevist at unger har godt av å vokse opp med dyr.
Er vel kanskje endel som er redd for dette med tokosplasmose eller lignende. Men det kan en jo få om en ikke har katt også...
Men uansett, hvis de i utgangspuntet hadde tenkt å få barn og IKKE ha dyr da, så burde de aldri ha skaffet seg noen katt fra starten av! Blir så sint av slike korttenkte mennesker! Arghhh..!  :icon_mad:

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15 Februar 2006, 18:42:34 »
JEG kommer IKKE til å gi fra meg kattene mine kun fordi jeg skal ha barn! Teit hele greia!  :icon_mad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 15 Februar 2006, 22:10:46 »

Jeg ville nå tro at disse folka har blitt opplyst om at katten evt skal tilbake til DB? Man får jo kontrakter med katten når man kjøper dem hos DB.  ???

Kismet

• Gjest
« Svar #6 på: 16 Februar 2006, 12:26:54 »
Nå kan det jo være andre grunner enn det som blir oppgitt i annonsen, som er grunnen til at katten skal omplasseres, da...

Vi vet jo ingenting hvordan katten reagerer på ungen, allergi e.l....

Vi vet vel litt lite til å uttale oss om dette ??

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18 Februar 2006, 23:30:10 »
Nå kan det jo være andre grunner enn det som blir oppgitt i annonsen, som er grunnen til at katten skal omplasseres, da...

Vi vet jo ingenting hvordan katten reagerer på ungen, allergi e.l....

Vi vet vel litt lite til å uttale oss om dette ??

Leserne må nok ta det for hva som står.Ingen kan gjette bla bla bla.Skulle en ikke lure,burde det stått litt mer .Siden det ikke er så kult å gjøre det der.Om "ingen har noe med det" er i tanktene deres,så jaja..Da får vi mene hva vi vil å.
Mange kvitter seg nemlig med dyra sine,da spes katter,når de skal ha baby.Hørt det noen ganger.Jeg har to barn,og tenkte ikke tanken engang.Passet bare på at det var null tjans for at de kunne legge seg på ansiktet på barnet .Ikke noe problem,var jo der jeg.

Kismet

• Gjest
« Svar #8 på: 19 Februar 2006, 09:52:54 »
Klart man må få tro og mene hva man vil.

Men vet, gjør vi jo ikke.

hemmelig

• Gjest
« Svar #9 på: 19 April 2006, 18:38:19 »
så si det til hun da.  :icon_neutral: ikke til alle her inne. HALLO! kansje hun ikke veit det. dessuten ville ikke jeg hatt en katt om jeg skulle ha baby. dere er teite dere

JP

• Gjest
« Svar #10 på: 19 April 2006, 19:14:09 »
så si det til hun da.  :icon_neutral: ikke til alle her inne. HALLO! kansje hun ikke veit det. dessuten ville ikke jeg hatt en katt om jeg skulle ha baby. dere er teite dere

Hum??

JP

• Gjest
« Svar #11 på: 19 April 2006, 19:21:24 »
Jeg må kanskje skaffe hunden min et nytt hjem vist jeg får barn. Han er helt fanatisk sjalu, og liker ikke unger i det hele tatt.
Men jeg komme ikke til å gi han fra meg før jeg er sikker på at det er siste utvei. OG jeg kommer til å prøve hard.
Han ville ikke at vi skulle få oss katte heller, men han godtok det til slutt også når han skjønte at Jp var kommet for å bli.
Det er heldigvis lenge til jeg skal få barn. Og vist det sjer at jeg må gi han fra meg, så skal mamma ta seg av han, han elsker å være til henne:)

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19 April 2006, 19:40:34 »

Her inne er ingen teite, tenk!!!!!!!!!!!!!!!  :icon_question:

Linda

• Gjest
« Svar #13 på: 19 April 2006, 20:37:41 »
Nei vet du hva, folk som omplasserer dyrene sine pga. barn har jeg ikke mye respekt for. Velger man å påta seg ansvaret for et levende vesen så får man pinadø gjøre det også. Og vil man ikke ha barn og dyr sammen så får man heller la vær å skaffe seg en av delene.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19 April 2006, 21:56:33 »
Man vet jo ikke hva dette her egentlig dreier seg om da.. Det er nemlig ikke alle som skriver detaljerte grunner, så jeg syns det er litt feil om vi bare skal "angripe" henne med innleggene våre.  Man må aldri være sikker på det man ikke vet :icon_twisted:

Men hvis det virkelig er slik at hun bare gir bort katten fordi at hun skal ha unger, syns jeg hun skal tenke seg om 184 ganger før hun velger å skaffe seg et dyr :crazyII[1]: Ellerså er jeg GANSKE enig med deg Christine... Hun må farken meg se å få frakta han til DB igjen!!!

La dere merke til at han gis bort helt gratis med utstyr og hele pakka?? :icon_eek: HELT SYKT!!!
Da er det 95% fare for at noen tar den til seg med tanke på det "onde". Kaste den bare fra seg når de har gått lei av han :skjelveleppe: Ellers så vil noen kanskje også ta han til seg bare for å få utstyret, og så fort de har kommet hjem sier de hade til pus og smeller igjen døra :icon_mad: :icon_mad: GRRRRR 
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #15 på: 19 April 2006, 22:01:00 »

Har du no positivt å si er du velkommen, har du ikke kan du like godt bare holde det for deg selv :crazyII[1]:

Linda

• Gjest
« Svar #16 på: 19 April 2006, 22:03:00 »

Har du no positivt å si er du velkommen, har du ikke kan du like godt bare holde det for deg selv :crazyII[1]:

Dette er vel det som kalles et "troll";  en anonym person som kommer med provoserende utsagn kun for å skape reaksjoner :icon_rolleyes:

ellenh

• Gjest
« Svar #17 på: 19 April 2006, 22:05:31 »
Jeg leste et sted at det er vitenskapelig bevist at barn som har dyr i familien i oppveksten blir mye tryggere og kanskje litt lykkeligere barn. Synd for ungen hennes, da.  :icon_neutral:

Neida, skal ikke tulle, det er helt bak mål å kvitte seg med katten på grunn av barn.

JP

• Gjest
« Svar #18 på: 19 April 2006, 22:05:52 »
En annen helt utrolig teit sak, grunnen til at vi har Tony.. Det var moren til samboren min og mannen hennes som skaffet seg Tony i Bulgaria, (stefaren til samboeren er Bulgarsk) de hadde han i tre år, også kunne de plutselig ikke ha han lenger fordi........... Off jeg tør nesten ikke å si det..... På grunn av at de la nytt parkett gulv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :icon_mad: Neglen til Tony kunne skrape opp gulvet.  
Da mener jeg de i hvertfall burde tenkt seg om før de skaffet seg hund.. vist det ikke skal mere til for å bli kvitt han igjen..

ellenh

• Gjest
« Svar #19 på: 19 April 2006, 22:11:10 »
Det er når man hører sånne historier man ikke vet om man skal le eller gråte.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: 20 April 2006, 17:48:25 »
Hvaffor'no? :crazyII[1]: Mener du det helt seriøst?? :icon_eek: Unnskyld meg men her er det faktisk tenking med hjernen det er snakk om..

Utlogget Zita

• Mamma
  • Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #21 på: 20 April 2006, 23:32:49 »
Det finnes mange merkelige unnskyldninger når det gjelder å kvitte seg med pus.

Tenk bare på hvor mange som har fått kattene sine avlivet pga fugleinfluensaen......tr agisk.

JP

• Gjest
« Svar #22 på: 21 April 2006, 10:00:35 »
Det finnes mange merkelige unnskyldninger når det gjelder å kvitte seg med pus.

Tenk bare på hvor mange som har fått kattene sine avlivet pga fugleinfluensaen......tr agisk.

Off, ja..og da er de ikke noe særlig redd for kattens skyld, men for at de selv skal bli smittet :ad[1]:  Og sunn fornuft gidder de ikke å høre på :icon_neutral:

Kismet

• Gjest
« Svar #23 på: 25 April 2006, 08:48:22 »
Tragisk....

Utlogget Hildepilde

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #24 på: 25 April 2006, 22:04:36 »
Vær åpen med nick da,ellers er du med på "teitebåten" hehe :fnis[1]: