Skrevet av Emne: "Villi" . Er Villi egentlig Emo fra 2005??? Ny info med bilder  (Lest 5010 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • Kjønn: Kvinne
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
Denne flotte hannkatten søker nytt hjem snarest.
 :love:

Serdeles spesiell personlighet  :love:

Han har fått navnet ”Villi”, og er både kastrert og øremerket. Han befinner seg i Meland Kommune i Nordhordaland. Men han kan flyttes på. Fosterfamilien hans vil da reise med ham.
Villi er en meget pratsom fyr, han er en katt med godt humør, han er både tålmodig og tilpassingsdyktig og han elsker å bli klappet og koset med. Gjerne i timesvis- han kan ligge i fanget og kose og han er glad i å bli børstet. Men selv om han elsker kos og oppmerksomhet så kan han tilbringe  tid alene uten noe problem. Rett og slett en katt som setter pris på det meste.
Han har tillit til fremmede og han er en pus det er lett å bli glad i . Han er smart, lydig og lærer fort nye ting. Han er opplært til å sette seg ned å vente på sin mat og lyder ”sitt”. Han er underholdende, nysgjerrig og oppmerksom. Ingen ting går forbi ham. Han følger gjerne etter deg og vil være sammen med deg, akkurat som en hund. Villi er leken og energisk og liker turer ut i skogen. Men han er også rolig og lite krevende når han er inne.
Villi er en relativt stor katt. Han er over 80cm lang når han strekker seg og ca. 55cm når han sitter, bare i kroppslengde og han veier mellom 8 og 10kg, avhengig av årstid.
Villi kom plutselig en dag opp til en familie, som nettopp hadde flyttet til Meland kommune. Det er i dag 3 år siden Villi kom. Han var bare 4 kilo da han kom, og fryktelig tynn. Han var full av flått og han fikk dyrlegebehandling både for flått, og så ble han ormekuret. Villi ble også kastrert og øremerket. Han var ikke merket heller. Villi er stor for å være en huskatt, de som har tatt vare på ham har kontaktet oppdrettere av Maine coon, for om det kunne være det. Andre har igjen sagt at det er likt norsk skogkatt.
Villi ble vertfall tatt godt vare på dit han kom, men han går ikke overens med deres katter. Det har ført til en del konflikter og en situasjon som er blitt uholdbar for familien, og Villi må nå omplasseres da de prioriterer sine egne katter som alltid har vært der sammen med familien. Villi går derimot godt sammen med nabokattene, men ikke husets katter. Villi er opptatt av territorie og han er stor og det har gått litt utover kattene som allerede tilhører familien.
Muligens bør Villi bli alenekatt, men han kan også finne på å underkaste seg andre katter, så alt avhenger av katters kjemi. Kanskje er han bare usikker og prøver å tøffe seg mot husets katter. Han er ikke agressiv mot andre katter , men veldig opptatt av territorie der han bor.  Situasjonen har ført til at kattene må være adskilte på ulike steder i huset og ute på hver sine tider.

Jeg har fått  mange mailer fra damen som skal omplassere ham.

Jeg prøver her også, og håper at noen kunne "se" ham. For han fortjener sitt eget hjem.
Damen sier hun kan reise med ham hvor som helst i landet om noen vil adoptere ham..

Her er noen bilder av ham: Flere kommer.

:love: VAKKER  :love:

Utlogget dyrehuset

• Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 256
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
Dæven for en herlighet  :love: :love: :love:  Han bare MÅ få et nytt hjem  :nod: :nod:

Utlogget Pusemia

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 23
    • Vis profil
Det var en utrolig pen katt  :nod:

Utlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 166
  • Surrehodet
    • Vis profil
Han er kjempefin  :love:
Håper dere finner et nytt hjem til han  :x-fingre:

Utlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
Nydelig katt - det er ikke en Norsk Skogskatt da? Der er visst en oppdretter "der ute på landet" Betine vet..... BETINE !

Utlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 82
    • Vis profil
Så vakker han er!  :flirt:

Håper drømmehjemmet dukker opp snart!  :x-fingre:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Nydelig katt - det er ikke en Norsk Skogskatt da? Der er visst en oppdretter "der ute på landet" Betine vet..... BETINE !

Ja, drømmen hadde jo vært om man fant ut hvor han kommer fra!! Men han har vært "borte" 3 år nå. Jeg har fått så mange mail med bilder fra hun damen som har han nå. Med bilder og info at jeg kan skrive bok om denne katten nå  :morsomt: De må være glade i ham og har virkelig prøvd mye, men demmers katters går ikke overens med Villi. MEN katter er spesielle, så det kan jo tenkes at han KAN gå godt sammen med andre katter igjen. Så vil ikke utelukke det heller helt. Men ikke mange katter vertfall...

JA; Betine.. :) Denne katten bor på landet og dukket opp på landet.  :klø seg: Kan den ha vandret og tilhøre ett sted, men om det er norsk skogkatt? Jeg vet ikke. Den er en stooooor katt- det er derfor dem har tenkt mere i retning maine coon tror jeg. Synes jo nesten han ligner litt på Pinot da  :klø seg:

MASSE flere bilder kommer :) Han er bare fantastisk nydelig. Han er kosete og elsker kos og oppmerksomhet. Han er snill og klok, han lærer fort. Han er testet for sykdommer hos dyrlegen, han er renslig etc etc. NOEN MÅ DA kunne adoptere denne vakre skjønne katten! Men forstår det slik at det har begynt å haste litt... SÅ må prøve finne ett hjem til ham relativt fort! For situasjonen hjemme er litt uholdbar...

Utlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 166
  • Surrehodet
    • Vis profil
Den første tanken min også,  var at han var veldig lik Pinot.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Da han kom til familien som har tatt vare på ham, så var han ikke kastrert- heller ikke merket. Han var tynn og vriket som han hadde vært på rømmen en stund.  :klø seg:

Utlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 25
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
Å herlighet for en nydelig pus!  :love:
Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg gjerne ha prøvd å ta ham til meg... Han hadde matchet Felicity godt utseendemessig ihvertfall!
Men jeg har allerede spurt huseier om jeg kunne ta en pus til, de sa nei og det er nok ennå mindre aktuelt nå når de har fått seg en egen liten hannpus som sanns vil være mer territoriell...

Håper noen kan gi ham et godt hjem !!!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Å herlighet for en nydelig pus!  :love:
Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg gjerne ha prøvd å ta ham til meg... Han hadde matchet Felicity godt utseendemessig ihvertfall!
Men jeg har allerede spurt huseier om jeg kunne ta en pus til, de sa nei og det er nok ennå mindre aktuelt nå når de har fått seg en egen liten hannpus som sanns vil være mer territoriell...

Håper noen kan gi ham et godt hjem !!!
ÅH, nå så jeg lys i tunnelen her med første setninga :) hehe
 :morsomt:

Jeg tror at hans territorielle er fordi han er usikker fordi hennes katter får BO der mens han mere er der på besøk, jeg tror han skjønner det og er usikker. Han får jo ikke tilgang til huset på samme måte som dem har. Hun har laget til ett sted i kjelleren til ham samt ett rom inne i hovedetasjen.
Men du, kan ikke du forhøre deg rundt, du som bor i de traktene?? Kanskje det er noen som kunne tenke seg til??

Så synd du ikke kan ha en katt til. Setter alle i bergensområdet på oppdrag jeg  :morsomt: Noen må da kunne tenke seg til denne flotte karen. Kommer masse mere info om ham, driver på å å skriver.

Kan lime inn noe av det her:

Denne flotte hannkatten søker nytt hjem snarest.
Han har fått navnet ”Villi”, og er både kastrert og øremerket. Han befinner seg i Meland Kommune i Nordhordaland. Men han kan flyttes på. Fosterfamilien hans vil da reise med ham.
Villi er en meget pratsom fyr, han er en katt med godt humør, han er både tålmodig og tilpassingsdyktig og han elsker å bli klappet og koset med. Gjerne i timesvis- han kan ligge i fanget og kose og han er glad i å bli børstet. Men selv om han elsker kos og oppmerksomhet så kan han tilbringe  tid alene uten noe problem. Rett og slett en katt som setter pris på det meste.
Han har tillit til fremmede og han er en pus det er lett å bli glad i . Han er smart, lydig og lærer fort nye ting. Han er opplært til å sette seg ned å vente på sin mat og lyder ”sitt”. Han er underholdende, nysgjerrig og oppmerksom. Ingen ting går forbi ham. Han følger gjerne etter deg og vil være sammen med deg, akkurat som en hund. Villi er leken og energisk og liker turer ut i skogen. Men han er også rolig og lite krevende når han er inne.
Villi er en relativt stor katt. Han er over 80cm lang når han strekker seg og ca. 55cm når han sitter, bare i kroppslengde og han veier mellom 8 og 10kg, avhengig av årstid.
Villi kom plutselig en dag opp til en familie, som nettopp hadde flyttet til Meland kommune. Det er i dag 3 år siden Villi kom. Han var bare 4 kilo da han kom, og fryktelig tynn. Han var full av flått og han fikk dyrlegebehandling både for flått, og så ble han ormekuret. Villi ble også kastrert og øremerket. Han var ikke merket heller. Villi er stor for å være en huskatt, de som har tatt vare på ham har kontaktet oppdrettere av Maine coon, for om det kunne være det. Andre har igjen sagt at det er likt norsk skogkatt.

Kismet

• Gjest
Noe sååå nyyyydelig :love:

Utlogget Pusemia

• Kattepratpuser
    • Vis profil
Dumt han bor så langt unna, for han er virkelig flott, og jeg er inne på tanken å få en katt til.
Kan liksom se han for meg her, sammen med Mia  :fnis:
Han er nydelig  :love: :love:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Dumt han bor så langt unna, for han er virkelig flott, og jeg er inne på tanken å få en katt til.

Damen sier hun kan reise med ham hvorsom helst.. Hun er veldig opptatt av dette. Hvordan er Mia mot andre katter, tror hun må være litt tøff vertfall, siden han kan være noe territorial. Det er det som er litt vanskelig. Hvor er det du bor? :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=138060&id=126204052814&l=93a10cf8e0

Flere bilder av ham.

Utlogget saphire

• Kattepratpuser
  • Takket: 22
    • Vis profil
Råflott var han :love: Håper han finner se et godt hjem!

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 114
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
Å, kjære vene!

Hadde jeg ikke hatt noen "særinger" her fra før, så hadde han kommet hit på flekken.

For en flott katt  :love:

Utlogget Pusemia

• Kattepratpuser
    • Vis profil

Damen sier hun kan reise med ham hvorsom helst.. Hun er veldig opptatt av dette. Hvordan er Mia mot andre katter, tror hun må være litt tøff vertfall, siden han kan være noe territorial. Det er det som er litt vanskelig. Hvor er det du bor? :)

Flere bilder av ham.

Naboen har 2 katter, en ung hannkatt og ei godt voksen "dame". Mia og hannkatten er gode venner, de går til hverandres hus og mjauer hverandre til å komme ut  :morsomt:
Hunnkatten dems er ei litt reservert sur eldre frøken, og jeg har sett Mia i fullt firsprang etter henne da hun forvillet seg inn i hagen vår. Så hun er ikke noen pyse ute hvertfall, men hvordan det hadde blitt med en annen katt her inne vet jeg jo ikke.
Jeg bor i Tønsberg, så det er jo veldig langt unna  :Sukker:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil

Flere bilder av ham.

Naboen har 2 katter, en ung hannkatt og ei godt voksen "dame". Mia og hannkatten er gode venner, de går til hverandres hus og mjauer hverandre til å komme ut  :morsomt:
Hunnkatten dems er ei litt reservert sur eldre frøken, og jeg har sett Mia i fullt firsprang etter henne da hun forvillet seg inn i hagen vår. Så hun er ikke noen pyse ute hvertfall, men hvordan det hadde blitt med en annen katt her inne vet jeg jo ikke.
Jeg bor i Tønsberg, så det er jo veldig langt unna  :Sukker:

Okei :) Ja, det er jo ikke lett å si da.  :klø seg:

Ang avstand så forstå jeg det slik at hun ville reise med pus uansett, hvis det resulterte i at katten fikk ett godt hjem  :love:  PS: flere bilder :)

Utlogget Pusemia

• Kattepratpuser
    • Vis profil
Frister veldig veldig  :nod:
Men hva hvis det absolutt ikke hadde funket mellom kattene....ser ikke for meg at Mia hadde blitt noe vanskelig, men man vet jo aldri om kjemien dem imellom stemmer  :hmmmm:
Søren at det er så langt, ellers kunne vi jo prøvd en stund og sett hvordan det gikk.
Uff, nå har jeg så lyst at jeg har sommerfugler i magen  :morsomt:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Ja, jeg ser han er veldig lik Pinot. Jeg kunne godt gjettet på at han er en Norsk Skogkatt. Han tilhører ikke opptdretterne til Pinot, for Pinot var i deres første kattungekull og de hadde bare hatt en Norsk Skoggkatt før det, som jeg vet om. Kan jo selvfølgelig høre uansett.

Utrolig nydelig katt. Sjarm i massevis. Hvis jeg ikke hadde to katter, så hadde jeg ikke vært i det minste tvil o må adoptere han.

Håper han blir adoptert snart. Han er kjempe skjønn.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Frister veldig veldig  :nod:
Men hva hvis det absolutt ikke hadde funket mellom kattene....ser ikke for meg at Mia hadde blitt noe vanskelig, men man vet jo aldri om kjemien dem imellom stemmer  :hmmmm:
Søren at det er så langt, ellers kunne vi jo prøvd en stund og sett hvordan det gikk.
Uff, nå har jeg så lyst at jeg har sommerfugler i magen  :morsomt:

Nei, om det ikke går må man forsøke videre for å finne nye løsninger da. Han kan vist ikke bli så lenge til der han er uansett  :grine: Slik jeg forstår det. Om det ikke skulle gå må man finne nytt hjem til ham, og da muligens i Tønsberg området. Nei, det er ikke lett.. Men tror jo også det kan være noe annet om han eier sitt eget sted. Men det er kjipt om det ikke går. :( Han er en stor katt og kanskje voldsom, at han ikke skjønner hvor stor han er i forhold til andre katter. Vet ikke. Jeg har telefonnr til damen, så kan du snakke med henne også evnt :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Ja, jeg ser han er veldig lik Pinot. Jeg kunne godt gjettet på at han er en Norsk Skogkatt. Han tilhører ikke opptdretterne til Pinot, for Pinot var i deres første kattungekull og de hadde bare hatt en Norsk Skoggkatt før det, som jeg vet om. Kan jo selvfølgelig høre uansett.

Utrolig nydelig katt. Sjarm i massevis. Hvis jeg ikke hadde to katter, så hadde jeg ikke vært i det minste tvil o må adoptere han.

Håper han blir adoptert snart. Han er kjempe skjønn.

Ja, eller om dem evnt vet om noen andre oppdrettere i området som mistet en katt for ca 3 år siden, kanskje litt lengre. Spesielt. Hvor tung er Pinot?

Utlogget Pusemia

• Kattepratpuser
    • Vis profil
Jeg skal snakke med samboeren min når han kommer hjem, han må vel også ha ett ord med i saken   :c066:
 Om han er enig, kan jeg ringe hun som har han nå og snakke med henne.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Ja, jeg skal spørre oppdretterne til Pinot. Pinot er "bare" 6,2 kilo, og han er 1,7 år. Norske Skogkatter, hankatter, er først ferdig utvokst i 3 - 4 års alderen.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
Ja, jeg skal spørre oppdretterne til Pinot. Pinot er "bare" 6 kilo, og han er 1,7 år. Norske Skogkatter, hankatter, er først ferdig utvokst i 3 - 4 års alderen.

Akkurat, han er vertfall sinnsykt lik Pinot og skogkatt vertfall :) Denne karen må jo være passert 4 år vertfall. Da han kom var han bare 4 kilo, men underernært og med orm etc.