Tenkte lage en liten tråd om Lars MONSn og Svartkos

To hjemløse kattepuser som Kattens SOS har fått inn denne uken. Tenkte det kunne være fint å sette litt lys på hvordan hjemløse katter har det, og på hva man kan gjøre og hvilke glede disse kattene utstråler fordi de har fått hjelp.
Her kommer først litt info om Lars MONSn.
Han har i lengre tid gått ute i Leirfjord, og holdt mye til ved Sykehjemmet der. På vinteren er det kaldt og ofte over 20 minus. Han hadde veldig lyst å komme inn på sykehjemmet og forrige lørdan fikk han komme inn av en pleier. Men tror de har latt han få komme inn før også, for de hadde da døpt han ;)
Vi ble oppringt fra sykehjemmet om at de hadde tatt han inn og ikke lyst slippe han ut igjen i kulden. Vi fant fosterhjem og Lars MONSn ble hentet =)
Mandag bar det til dyrlegen med ham, her er litt bilder av ham. Han er en skikkelig kraftplugg- virkelig!
Man kan se at dette er en katt som har måtte slite for å være i livet. Han ser sliten ut. Han hadde en rift på øyet og det var blitt betent. Han går på medisin for det nå og er allerede mye bedre. Bildene her er fra mandagen da han var hos dyrlegen:

Her får han sprøyte, enten vaksine eller så er det sedasjon før kastreringen

Kraftplugg

Her er han sammen med vår snille medhjelper Line

Lars MONSn ble kastrert og vaksinert, også fikk vi testet han for Fiv og Felv og han var negativ

Han fikk også antibiotikasalve for øyet sitt og han er allerede mye bedre. I tillegg blir han seff ormekuret

Her kan dere lese mere om han hvis dere ønsker:
http://www.kattenssos.no/larsmonsn.htmlSamme dag mens vi jobber med å få kastrert og undersøkt Lars MONSn står det en svart stor hannkatt i ett lite bur på bakrommet hos dyrlegen. Han er avlevert for avliving av en dame. Katten er hjemløs og har gått ute å slitt vondt en periode og ble avlevert hos veterinæren. Det er triste øyner bak ett bur, og jeg sier vi skal sjekke fosterhjem- de skal bare sjekke katten først. Helse og alt det. Han har ett stort sår ved høyre øre. Det ser betent ut. Han har klumper i pelsen og er tørr og ekkel i pelsen.
Jeg drar på apoteket for å få medisiner til Lars MONSn da jeg treffer på en av de ansatte som har snakket tidligere om at hun vil være fosterhjem. Hun blir med å ser på den svarte katten og sier det er ok =) Lettet sier jeg til dyrlegen at de bare skal kastrere istedet for avliving

Og han blir grundig sjekket, kastrert og vaksinert. Katten har vandret ute lenge uten noe hjem i den sure kalde vinteren. Det vises på en sliten pels. Han blir også barbert på de værste stedene. Han får dessuten antibiotika sprøyte for øret og blir sjekket for midd, men det har han ikke
Så får han med seg ormekur og en antibiotikakur og får komme i fosterhjem i varmen
Jeg var å besøkte ham igjen i går. Han så ut som en annen katt allrede. Øret var nesten helt bra allerede, etter 5 dager. Utrolig. Pelsen var MYE bedre, og fosterhjemmet kaller ham Svartkos fordi han er så kjempe kosen

Mere om ham her:
http://www.kattenssos.no/svartkos.html (driver å jobber med sidene nå)
Her kommer masse bilder av flotteste Svartpus:

Glad i folk tross at han er hjemløs. Tyder på at han muligens en gang hadde ett hjem:

Flott:

Superleken:

Svartpus er en herlig katt og jeg gleder meg til vi finner ett hjem til han- og til Lars MONSn