Skrevet av Emne: Katter, graviditet og baby- Familieforøkelse  (Lest 2639 ganger)

Innlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Kjønn: Kvinne
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
Sv: Katter, graviditet og baby- Familieforøkelse
« Svar #25 på: 20 Juli 2010, 23:29:44 »
For noen utrolige herlige bilder av katt og baby   :dobbellove:
Synes det er bare er SÅ bra når folk tar tingenes tilstand helt naturlig.
Det virker inn på både dyr og unger.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 111
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #26 på: 21 Juli 2010, 08:04:43 »
Ååååå det var deilige bilder og skjønne katter og babyer  :dobbellove:

Herlig at du la dem inn i denne tråden  :happy:
Tusen takk for titten av familien deres.

Utlogget Sommerpiken

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 93
  • Jessheim, 30 år
    • Vis profil
« Svar #27 på: 21 Juli 2010, 08:56:28 »
Fantastiske bilder!!
Åååå som jeg gleder meg
 :happy:  :happy:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 193
    • Vis profil
« Svar #28 på: 21 Juli 2010, 08:59:36 »
Så herlige bilder addi  :flirt:
Tydelig bevis på at baby og katt går godt sammen  :dobbellove:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #29 på: 21 Juli 2010, 11:21:18 »
Så herlige bilder og fantastiske historier. Dette var kjempe fint å lese og kjempe fint å se :) Hysteri finnes det hos så alt for mange, hos deg er det TOTALT omvendt og akkurat DERFOR går det så fantastisk fint  :icon_smile: Du får en takk fra meg for måten du har latt barn og katter bli venner. Og fordi du på denne måte har lært barna at dyr er dyr, ikke kosebamser, så vet de også hvordan de skal opptre ovenfor andre dyr. Bare en helt perfekt historie, takk for at du delte med oss :D  :flirt:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #30 på: 21 Juli 2010, 11:31:34 »
For noen herlige bilder. Blir helt varm inni meg, kjenner jeg, noe så bedårende søtt  :flirt: :flirt: :flirt: :dobbellove:

Utlogget Lillerosin

• CrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 63
    • Vis profil
« Svar #31 på: 21 Juli 2010, 14:02:48 »
Addi sin historie burde blitt med på artikkelen din miss  :nod:     
Herlig  :love:

Puma Belle Pingla Uro

Only when the last tree has died and the last river been poisoned
and the last fish been caught will we realise we cannot eat money.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #32 på: 21 Juli 2010, 14:10:24 »
Addi sin historie burde blitt med på artikkelen din miss  :nod:     
Herlig  :love:

Ja, den burde jo egentlig det ;)

Utlogget addi

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #33 på: 21 Juli 2010, 19:23:57 »
tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger  :mellow:

miss
det er akkurat det som er poenget. Når man bare er avslappet så gå det bare bra. Jeg så aldri noen grund for å reagere hysterisk. Hvis du vill så kan du gjerne bruke historien min i artikkeln din

***meet me in a land of hope and dreams***

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #34 på: 21 Juli 2010, 19:50:46 »
tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger  :mellow:

miss
det er akkurat det som er poenget. Når man bare er avslappet så gå det bare bra. Jeg så aldri noen grund for å reagere hysterisk. Hvis du vill så kan du gjerne bruke historien min i artikkeln din

Skal ta med historien din :) Tusen takk for det. Må bare få tid å sette meg ned å fikse på det så det blir en gang. Nå har den blant annet vært i en del blader, er det også greit for deg at den blir formidlet ulike steder? :) Er det da i orden at jeg også bruker noen av bildene? Kan jeg få navn på barna, deg og kattene :) Hvis du ikke vil bruke de ekte navnene så kan du ha fakenavn også, men storyen blir bedre med navn :=)

Utlogget addi

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #35 på: 21 Juli 2010, 20:05:08 »
som sagt, så er det med å rydde opp med fordommer angående katt og baby noe jeg brenner for. Så det er greit for meg at det blir publisert på forskjellige plasser. Du kan også bruke bildene mine. Gammlekatten min er den grå-hvite hankatt Karlson. Den røde hankatt er Emil og den søte kattefrøken heter Ronja. Min førstefødte sønn heter Fridtjof og lillebror heter Fredrik. Og mitt navn er Astrid  :mellow:

***meet me in a land of hope and dreams***

Utlogget millis

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #36 på: 24 Juli 2010, 23:06:30 »
Så herlige bilder :love:

Dyr er ikke skumle vesner som er ute etter å ta babyer. De fleste forstår at det faktisk er en baby å er forsiktige med den. Jeg tror det viktigste er å ikke glemme katten når babyen er kommet. La den/dem få være med på alt. Eneste jeg gjorde var å dra netting over vogna så kattene ikke skulle legge seg i den (de la seg i kurven under i stedet :fnis: )

Har ikke så mange bilder fra barna var babyer på pc, hadde ikke digitalkamera da. Men jeg har et av vesla mi som deler vippestolen sin med Nicodemus :love:

Ellers var jeg på besøk hos ei god venninne å skulle ta noen bilder av babyen hennes, da ble likeså godt Nurket med på bildene :love:

Nå er barna mine blitt 6 og 4år. Det er lett å se de er oppvokst med dyr. De buser ikke frem til ukjente dyr men setter seg gjerne ned å rekker ut hånden til det for kontakt. I fjor fikk vi skipskatten Sparta og hun la sin elsk på guttungen. Så han har henne i senga om natten så sant hun ikke er ute å jakter.
Hun stråler når han tar seg tid å koser ordentlig med henne :morsomt:

Til og med i barnehagen er det kommentert at de merker så godt på unga våre at de har dyr rundt seg. Sånt er koselig å høre.

Var på Langedrag i fjor, et fantastisk sted forresten. Her fant snuppa mi seg en venn, måtte bare dele dette :love:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 111
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #37 på: 25 Juli 2010, 07:00:06 »
Så herlige bilder og så fint at dere har taklet
barn og dyr så bra  :happy:

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #38 på: 25 Juli 2010, 11:27:02 »
 :flirt: :flirt: :flirt: :dobbellove:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #39 på: 12 August 2010, 10:54:44 »
 :flirt:

herlige historier
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget rødhette1

• Kattunge
  • *
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #40 på: 03 November 2011, 20:23:53 »
Så koselige historier! :)

For et par måneder siden dukket det opp en vettskremt og pjuskete kattunge på terrassen vår, og etter å ha hørt fra naboene at den hadde vandret rundt i byggefeltet i et par uker, så bestemte jeg at den fikk flytte inn hos oss. Etter mye lokking og lirking, bestikkelser og mye tålmodighet så er den kjempetrygg på meg, og forholdsvis trygg på samboeren (katten har ihvertfall godtatt at samboeren også faktisk bor her..). Men når det gjelder alle andre, så stikker han. Er terrassedøra lukket, så prøver han å løpe igjennom vinduene og er kjempedesperat etter å komme seg ut. Løsningen har vært å ha døra åpen hvis jeg vet at det kommer folk, også kommer han inn igjen etterhvert.

Men før historien blir enda lenger, skal jeg komme til saken. Vi venter ei jente i februar, og jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg til hvordan katten kommer til å reagere. Jeg er så redd for at den skal bli så skremt av babyen at han aldri tør å komme inn igjen, og eventuelt bli så redd at han bare forsvinner for godt :( Har grått mye over dette, og selv om jeg har et lite håp om at han kanskje roer seg og blir mindre redd etter å ha blitt kastrert (noe jeg også gruer meg til siden han er så redd fremmede), men jeg tør ikke håpe for mye på det.

Noen som har noen gode råd?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #41 på: 03 November 2011, 20:48:37 »
Få han kastrert fortest mulig slik at det er gjort før du får babyen :)

Så synes jeg at katten skal få seg ett eget rom der den kan føle seg trygg. Kanskje du kan ha ett kloremøbel og huler og forskjellig der. Tilbring mye tid med katten der, slik at når dere får gjester kan pusen heller gå dit når han blir redd istede for at den drar ut når den blir redd. Noen katter er bare redd fremmede folk, mens de elsker eierne.
NÅR den lille jenta kommer, så vis mye oppmerksomhet til kattene, og det jeg nå tenker med rommet er at katten kan gå dit å "gjemme" seg, mens du kan gå dit å være sammen med pus. Etterhvert vil katten bli kjent med lukten av babyen som vil sette seg i huset. Du kan feks legge inn en handduk som lukter baby (feks baby har ligget på den) eller en bamse som har ligget med baby, slik at ting ikke blir skummelt. Kanskje la pus være i stuen mens baby sover, at den ikke bare treffer baby når baby gråter. Og aldri press pusen til å være sammen med baby. Håper det var noen tips. Det med eget rom som katten kan gjemme seg på når den selv føler for det er noe jeg har veldig god erfaring på :)

Innlogget Ingvild88

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
Katter, graviditet og baby- Familieforøkelse
« Svar #42 på: 03 November 2011, 21:13:19 »
Mine katter var skeptisk men nysgjerrig når jeg har hatt venninner me babyer innom!:) det gikk helt fint- de aksepterte at de var der, men holdt avstand i begynnelsen..:)

Utlogget Miss Marble

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
    • Li-Jon Pus
« Svar #43 på: 04 November 2011, 03:39:28 »
Mange fine bilder her ja:) Har et barnebarn på 2 1/2, og når han er her så er det veldig stas med pusene. Men han er så forsiktig, stikker fram en pekefinger og lokker på pus... Og de sitter gjerne rundt ham og følger med hele gjengen når han leker med Briotogene sine. De går på batterier og er superspennende for kattene;) Det er dyr hos alle besteforeldrene, og hos de oldeforeldrene han har, så han er vant til dyr, og prøver aldri å dra noen i halen, eller løfte på dem. Unger har bare så utrolig godt av å lære seg og omgås dyr helt fra de er bittesmå:)

Utlogget MjaueMamma

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 2
  • Stolt kattemamma!
    • Vis profil
« Svar #44 på: 04 November 2011, 07:01:26 »
Er helt enig der. Tror det er bra og viktig for barn å lære å håndtere og respektere dyr fra de helt små.  :nod:

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. The cats will never forget it..."

Utlogget rødhette1

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #45 på: 04 November 2011, 12:49:57 »
Få han kastrert fortest mulig slik at det er gjort før du får babyen :)

Så synes jeg at katten skal få seg ett eget rom der den kan føle seg trygg. Kanskje du kan ha ett kloremøbel og huler og forskjellig der. Tilbring mye tid med katten der, slik at når dere får gjester kan pusen heller gå dit når han blir redd istede for at den drar ut når den blir redd. Noen katter er bare redd fremmede folk, mens de elsker eierne.
NÅR den lille jenta kommer, så vis mye oppmerksomhet til kattene, og det jeg nå tenker med rommet er at katten kan gå dit å "gjemme" seg, mens du kan gå dit å være sammen med pus. Etterhvert vil katten bli kjent med lukten av babyen som vil sette seg i huset. Du kan feks legge inn en handduk som lukter baby (feks baby har ligget på den) eller en bamse som har ligget med baby, slik at ting ikke blir skummelt. Kanskje la pus være i stuen mens baby sover, at den ikke bare treffer baby når baby gråter. Og aldri press pusen til å være sammen med baby. Håper det var noen tips. Det med eget rom som katten kan gjemme seg på når den selv føler for det er noe jeg har veldig god erfaring på :)

Takk for gode tips :) Kastrering kommer til å skje iløpet av måneden, håper bare hormonene mine holder seg borte den dagen, ellers kommer jeg vel til å hylgrine hos dyrlegen  :grine:

Han har allerede et rom han kan gå på (syrommet mitt), men han liker helst å være i nærheten av meg. Her om dagen sov han i vinduskarmen i stua, men da han oppdaget at jeg hadde gått på badet, kom han sjanglende inn dit og sovnet på gulvet :) Men tenkte jeg skulle lage en kasse til ham som skal stå på syrommet slik at han har en fast plass å gjemme seg.
Foreløpig er vi bestemte på at jenta vår skal sove enten på eget rom eller ute i vogna, og da får jo katten fred for henne til å begynne med, og så får jeg bare håpe at han forstår at hun ikke er skummel.
Samboeren min har allerede fått beskjed om at det blir han som må ta seg av jenta de første timene etter vi er kommet hjem slik at jeg kan ta meg av katten, og utrolig nok protesterte han ikke, så han forstår vel kanskje hvor mye jeg bekymrer meg for dette ;)
Tror nok det kommer til å gå bedre enn jeg ser for meg, jeg håper ihvertfall det :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #46 på: 04 November 2011, 13:11:47 »
Samboeren min har allerede fått beskjed om at det blir han som må ta seg av jenta de første timene etter vi er kommet hjem slik at jeg kan ta meg av katten, og utrolig nok protesterte han ikke, så han forstår vel kanskje hvor mye jeg bekymrer meg for dette ;)
Tror nok det kommer til å gå bedre enn jeg ser for meg, jeg håper ihvertfall det :)

Vet du, nå ble jeg rørt, det er en kjempe ide at du bruker tid på katten når du kommer hjem fra sykehus mens mannen passer baby! :)  Jeg er sikker på at det blir å gå kjempe bra!!! Det virker som du kommer til å gjøre alt du kan for at pus skal få en fin opplevelse på dette!! :D Gjerne oppdater oss her inne  :bigarmhug:

Utlogget rødhette1

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #47 på: 07 November 2011, 20:41:44 »

Vet du, nå ble jeg rørt, det er en kjempe ide at du bruker tid på katten når du kommer hjem fra sykehus mens mannen passer baby! :)  Jeg er sikker på at det blir å gå kjempe bra!!! Det virker som du kommer til å gjøre alt du kan for at pus skal få en fin opplevelse på dette!! :D Gjerne oppdater oss her inne  :bigarmhug:

Nå har jeg ihvertfall snekret en kasse han skal ha på syrommet, og skal strikke et teppe til å ha inni, så får jeg håpe han finner roen der etterhvert :) Idag satt han tilogmed ved siden av mens jeg hamret ivei, vanligvis hadde han jo prøvd å løpe igjennom vinduene, og i tillegg har han faktisk vist interesse for samboeren min, så jeg tror dette skal gå greit. Jeg håper ihvertfall det :)

Utlogget rødhette1

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #48 på: 03 Februar 2012, 18:24:49 »
Jenta vår kom plutselig natt til tirsdag, og idag kom vi hjem fra sykehuset. Samboeren min har vært hjemme på nettene, så Pus har fått være inne om han ønsket det. Da vi kom hjem, tok det ikke lang tid før Pus banket på terrassedøren og ville inn, og utover ettermiddagen har han gått en del inn og ut, og ligget veldig lavt i terrenget, men samtidig har han jo savnet meg og vil ha kos, så etterhvert har han blitt seg selv igjen sånn noenlunde, og da jeg satt i stolen og ga jenta vår melk, hoppet han opp og satte seg på armlenet og kikket på henne en stund før han stappet hele nesa borti henne  :jippi:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #49 på: 03 Februar 2012, 18:26:17 »
Jenta vår kom plutselig natt til tirsdag, og idag kom vi hjem fra sykehuset. Samboeren min har vært hjemme på nettene, så Pus har fått være inne om han ønsket det. Da vi kom hjem, tok det ikke lang tid før Pus banket på terrassedøren og ville inn, og utover ettermiddagen har han gått en del inn og ut, og ligget veldig lavt i terrenget, men samtidig har han jo savnet meg og vil ha kos, så etterhvert har han blitt seg selv igjen sånn noenlunde, og da jeg satt i stolen og ga jenta vår melk, hoppet han opp og satte seg på armlenet og kikket på henne en stund før han stappet hele nesa borti henne  :jippi:

Så herlig  :flirt: