Skrevet av Emne: Dyrleger i Ski/Oppegård  (Lest 551 ganger)

Utlogget linndy

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Dyrleger i Ski/Oppegård
« på: 06 Mars 2010, 11:10:57 »
Morn Morn=)

jeg lurte på om noen har no erfaring med dyrleger å sånnt nede i Ski/Oppegård område.
jeg skal flytte ned dit og har en kAtt som må steriliseres, og lurte litt på om noen viste om noen billige og bra dyrleger der?  :mellow:

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
Sv: Dyrleger i Ski/Oppegård
« Svar #1 på: 06 Mars 2010, 13:04:42 »
Vi har gode erfaringer både med Kolbotn dyreklinikk, Follo dyreklinikk og Øvre Hebekk dyreklinikk :) Sistnevnte tar også hjemmebesøk for en rimelig penge, det ble faktisk billigere totalt for oss enn om vi skulle tatt taxi til en av våre nærmere klinikker da vi skulle vaksinere kullet vårt i desember og januar. 

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 Juli 2010, 00:43:41 »
Jeg leste litt på øvre hebekk sin nettside, og syntes de virker litt "shabby"..
Var de det, Catzerine? Virket som et barn hadde laget siden, og synes det er dumt at de kun tar kontanter, ikke kort...

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #3 på: 06 Juli 2010, 11:48:16 »
Anneli på Øvre Hebekk (enkeltmannsforetak) er kjempehyggelig og tar seg alltid tid til en god prat når hun er på besøk. Kattene liker henne, og de setter pris på at de slipper å reise noe sted, men at Anneli kommer til oss.

Man får det man betaler for - hun har hjemmekontor, gjør alt selv, og har ergo ingen fordyrende ledd som fancy kontorleie, kjøp av profesjonell hjemmeside, betalingsterminal etc. Til enkle, helt rettfrem ting som vaksiner, chip og kastrering, synes jeg hun er helt kurant. Hun er fleksibel mtp åpningstid og svarer på telefon til sent på kveld om vi lurer på noe.

Mer kompliserte ting tar vi på større og dobbelt så dyre klinikker, der det er mer avansert utstyr og flere veterinærer som kanskje har kunnskap om det vi lurer på. Til gjengjeld står det ikke så mye på deres nettsider, som de sikkert ikke vil betale for å oppdatere mer enn en gang i året, knapt nok det.

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13 September 2010, 15:06:03 »
Noen som har peiling på om Follo dyreklinikk har gassnarkose? Jeg har en rase som ikke tåler narkose så godt og jeg bor i Ski...

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #5 på: 14 September 2010, 13:39:28 »
Det tror jeg de kan gjøre.  Det er en veldig godt utstyrt klinikk med erfarne dyrleger - bare ring de og spør!

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25 September 2010, 07:16:14 »
Jeg var der her om dagen og spurte, det hadde de så det er superknall :) Da blir det sterilisering når de blir 5 mnd...