Hei!
Har et lite spørsmål til alle dere andre som har utekatter... Rambo har begynt å være ute, jeg var med en god stund men til slutt klarte jeg ikke å holde følge, så da får han heller tjone alene;-)
Hvis han er innen rekkevidde kommer han alltid når jeg roper på ham, så det har egentlig gått over all forventning. Han liker virkelig å være ute! Jeg blir helt overrasket, for det er så vått ute nå (riktignok ikke kaldt, 7+, men svææært vått), men ute vil han være.
Min mor synes det er så rart at han ønsker å være så mye ute, da han er kastrert. Jeg svarer at han løper jo ikke langt, han bare trives ute, og at det sikkert ikke har noe med hvorvidt han er kastrert eller ikke. Stemmer dette? Gjerne vil han være ute mesteparten av tiden, kommer hjem for litt mat, lek og kos, gjerne en lur i fanget, også stiller han seg ved døren igjen og lager "mrrr"-lyden sin.
Jeg er ikke så glad i å slippe ham ut sent, det er mørkt og jeg får nok panikk hvis jeg ikke får ham inn til kvelden. Selv om han kommer hvis han hører meg kan han jo være utenfor rekkevidde også, og jeg vil ikke at han skal sitte på trappa og fryse og ville inn mens jeg ligger å sover. Tror ikke jeg ville klart å sove heller.
Men spørsmålet mitt: Hvor ofte/lenge er deres utekatter ute pr. dag? Føler at jeg nesten aldri ser pusen min