Skrevet av Emne: Hva gjør man med disse kattehaterne?  (Lest 3420 ganger)

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 265
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
Hva gjør man med disse kattehaterne?
« på: 08 Mars 2010, 11:10:51 »

(Leserinnlegg i dagens Avisa Nordland)

Dette er grunnen til at jeg mer eller mindre har sluttet å lese Bodø-avisa. Jeg blir så rasende og forbanna at jeg kjenner blodtrykket stiger til skumle nivåer  :icon_mad: ... og samtidig blir jeg redd for at mine katter skal bli offer for folks ufattelige dumhet og egoisme.

Jeg hadde tenkt å ringe avisa tvert, men jeg var så sinna og skjelven at jeg klarte ikke snakke. Får vel heller prøve å forfatte et informativt innlegg istedet, jeg har jo hatt diverse motangrep gjennom årene.

Hva gjør man egentlig med sånne mennesker? Hvordan trenger man inn til dem, når de tydelig mangler både det ene og det andre i toppetasjen?
Hvordan ville dere svart denne hjernedøde mannen, som klager over at det blir så dyrt å forgifte naboenes familiemedlemmer/kjæledyr?

:Sukker:

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Sv: Hva gjør man med disse kattehaterne?
« Svar #1 på: 08 Mars 2010, 11:15:55 »
Det der ville jeg politianmeldt, og samtidig tatt en telefon til mattilsynet.  Det denne mannen driver med er kriminelt.  Avisene har ikke lov å sette inn innlegg fra anonyme, og politiet har nok krav på å få vite hvem dette er. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #2 på: 08 Mars 2010, 11:22:25 »
Denne sto under "dagens telefon", og der må du oppgi fullt navn og nr når du ringer inn. Jeg vet, for jeg har gjort det mange ganger når jeg har kommet med motangrep på lignende saker.
De fleste vil være anonyme, men regner ihvertfall med at avisa sitter på opplysninger om hvem denne mannen er.

Jeg vurderer å anmelde avisa også, for å trykke slike ting. Dette er ikke første gangen heller, mange av dere husker sikkert at jeg har skrevet om det før. Det virker som det er kattehatere i avisredaksjonen som koser seg når det kommer slike leserinnlegg.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #3 på: 08 Mars 2010, 11:24:30 »
anmeldt det.

Utlogget ane

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 46
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Mars 2010, 11:44:24 »
Er det mulig??! Dette er noe av det verste jeg har lest på lenge, og at avisen trykker det er nesten det verste..

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 Mars 2010, 11:45:52 »
Avisa kommer bare til å vise til ytringsfrihetene.  Der kommer man nok ingen vei.  Men mannen som har satt inn innlegget har brutt loven, og bør absolutt anmeldes. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 Mars 2010, 11:47:04 »
Nei, ytringsfrihet omfatter ikke oppfordring til kriminelle handlinger.

Anmeld det Busta, det er vårt ansvar.

Innlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 165
  • Surrehodet
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08 Mars 2010, 11:49:02 »
Ja, helt enig med de andre. Anmeld det.
Jeg ville også sendt en klage til avisa. Det er grenser på hva de skal ta inn av innlegg.
Det må være en kvalitetskontroll som har feilet.

Innlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #8 på: 08 Mars 2010, 11:51:07 »
er ikke dette en kriminell handling ? Han har jo tilstått at han forgifter katter - jeg ville anmeldt både avisen og mannen.  Er der en annen dagsavis i Bodø du kan snakke med som eventuellt kan trykke historien sett fra din (vår) side og få katte elskerene i Bodø (der er vel NOEN?) til å boikotte avisen som trykket dette.  Jeg sitter her og "freser"  :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #9 på: 08 Mars 2010, 11:51:53 »
Jeg kan love dere at dette sitter jeg IKKE stille og ser på  >:(

Har sendt noen mailer, må undersøke hva som er beste fremgangsmåte i denne saken. Mulig DB skulle vært koblet inn, at man vil bli tatt mer seriøst om man tar opp kampen som en gruppe. Eller at flere leverer anmeldelse samtidig, for jeg kan tenke meg at lille meg ikke kommer så langt helt alene.

Ville dere anmeldt avisa da? For den personen som har skrevet dette har vi jo ingen opplysninger om.

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #10 på: 08 Mars 2010, 11:53:46 »
Det må være en kvalitetskontroll som har feilet.

Det er nok dessverre ingen kvalitetskontroll som har feilet. Vi har for mange år siden konkludert med at Avisa Nordland er kattehatere. Dette innlegget er ikke enestående. For noen år siden pågikk en heftig diskusjon leserne imellom, hvor det ble foreslått både gift og knust glass i blomsterbedene. Avisa "godtet" seg med disse innleggen, og bare av og til trykket de motangrep...

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #11 på: 08 Mars 2010, 11:56:55 »
er ikke dette en kriminell handling ? Han har jo tilstått at han forgifter katter - jeg ville anmeldt både avisen og mannen.  Er der en annen dagsavis i Bodø du kan snakke med som eventuellt kan trykke historien sett fra din (vår) side og få katte elskerene i Bodø (der er vel NOEN?) til å boikotte avisen som trykket dette.  Jeg sitter her og "freser"  :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:

Nei dette er dessverre vår eneste avis. Det er mange katteelskere i Bodø (selv om jeg frykter at de er i mindretall), og mange av dem vil nok reagere like sterkt som oss, og komme med svar.... men samtidig kommer det nok like mange (eller flere) svar fra andre kattehatere som har flere bestialske metoder å dele med oss  :Sukker:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #12 på: 08 Mars 2010, 11:58:20 »
Er det virkelig tilfelle  :shockeed: Alle burde vel reagere på noe sånt. Han mannen kan ikke være riktig klok, og ufattelig at avisen har trykket det. :icon_mad:

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08 Mars 2010, 12:04:37 »
Jeg tror at for å bli tatt på alvor her, er det viktig å sette følelsene til side. Det handler ikke om katteelskere mot kattehatere, men på den ene sida om kriminelle handlinger som en person tilstår og oppfordrer til fornyelse av, og på den andre sida om en avis som gjør seg medskyldig.

Jeg tror saken må tas på det nivået. Dyrebeskyttelsen kan sikkert hjelpe deg, Busta, med å få oversikt over lovverk (når er det forsvarlig å avlive og godkjente metoder).

Samtidig som man klager er det viktig å vise til at det gjøres en jobb for å ta hånd om løse katter og sterilisere dem.

Innlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #14 på: 08 Mars 2010, 12:12:31 »
Enig med Rips - selv om jeg helst har lyst til å "chew his balls off" men det kan man vel ikke gjøre.........

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #15 på: 08 Mars 2010, 12:14:16 »
Enig med Rips - selv om jeg helst har lyst til å "chew his balls off" men det kan man vel ikke gjøre.........
Au! Det er menn som leser på forum! La oss si at vi ønsker å se hvordan han selv reagerer på rottegift :-)

Innlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08 Mars 2010, 12:15:40 »
OK da - kanskje..

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #17 på: 08 Mars 2010, 12:16:13 »
Ja det er derfor jeg måtte stålsette meg og ikke ringe med en gang, for da hadde følelsene tatt over. Jeg blir så usaklig når jeg blir sint, og det oppnår man ingen ting med. (Selv om det kan være veldig godt å lire av seg noen skikkelige kraftuttrykk :icon_mad:)

Jeg vil gjerne ha DB i ryggen når jeg anmelder, men hvis ikke så gjør jeg det selv. Skal dessuten skrive et nytt leserinnlegg ala det jeg hadde for noen år siden, hvor jeg skriver om viktigheten av å kastrere, og litt om hva som er ulovlig når det kommer til andres dyr.

MEN AT DET GÅR AN ALTSÅ  :gah:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 111
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08 Mars 2010, 12:33:09 »
Tenk at også mine gamle "landsmenn" gjør sånn...jævla folk.Heldigvis rottegift er dyrt i Norge men er der vanskelig å få tak i ??
Her kan man desverre kjøpe det overalt til ca.1 € for en pose.Jeg har motgidft med når jeg går rundt til dyrene.Måbare fortelle
selv om det kanskje er feil tråd,at i natt ble 2 hunder hengt og en skudd her...igjen...
Busta,vent til du er faldet litt ned med å gjøre noe,det er best å være saklig og det er vanskelig når man er så forbanna.Jeg
kjenner selv vreden nå...

Utlogget Busta

• Medlem av Kesamen
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #19 på: 08 Mars 2010, 12:59:34 »
Tror det finnes sånne folk overalt dessverre. Og Norge er jo et snilt land for dyremishandlere, for her blir det meste av anmeldelser arkivert rett i søppelbøtta. Så på mange måter er nok ikke Norge noe bedre enn Rhodos :catsad:
Jeg tror faktisk det er ganske lett å få tak i rottegift her, det virker som det er ganske vanlig nettopp mot plagsomme nabokatter. Jeg har ihvertfall aldri hørt om noen som har hatt problemer med å skaffe det... dessverre.

Ja jeg skal roe meg ned før jeg går videre med dette, for jeg er enda så forbanna at det ryker ut av ørene mine...

Utlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #20 på: 08 Mars 2010, 13:01:55 »
Uff, for en grusom person!
Bruke rotttegift da...
Det en skulle gjort var å finne ut hvem det er og servert ham en god dose med rottegift.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 111
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08 Mars 2010, 13:07:51 »
Hvor kan du henvenne dig for å klage på at rottegift er lett tilgjengelig ?
Her stilles ingen heller til ansvar for deres gale handlinger...

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08 Mars 2010, 13:07:56 »
Her er Vær varsom-plakaten. En ting er det rent rettslige, det skal anmeldes til politiet ; en annen er dårlig presseskikk, eller -etikk. Det kan klages inn til Pressens Faglige Utvalg.

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08 Mars 2010, 13:09:50 »
Jeg tror ikke man kan klage på det. Det finnes mange farlige stoffer både til mennesker og dyr. At noen misbruker dem kan ikke rettferdiggjøre at alle mister tilgang til dem.

Utlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08 Mars 2010, 13:11:28 »
Jeg tror ikke man kan klage på det. Det finnes mange farlige stoffer både til mennesker og dyr. At noen misbruker dem kan ikke rettferdiggjøre at alle mister tilgang til dem.
Nei, der er jeg helt enig. Hvis man foreslår noe slikt, så skjer det også. Den regjeringa vi har nå forbyr jo både det ene og det andre...
Men rottegift er jo egentlig ingen fin måte å drepe rotter på heller.