Skrevet av Emne: Angående Karinamus...  (Lest 684 ganger)

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
Sv: Angående Karinamus...
« Svar #25 på: 23 Mars 2010, 10:48:04 »
[Der har du et poeng! har noe bomulls babygarn liggende som jeg kan prøve. Det blir litt mer kompakt og sikkert mindre fristende å sette tenna i! ;-)
Ihvertfall verdt forsøket... :)

Felicity er generelt utrolig sniill og holder seg stort sett unna garnet mitt... bomullsgarnet er jeg rimelig sikker på pleier få være i fred, mens ullgarn, og spesielt sånn som kan toves, er visst litt for fristende  :fnis:

Innlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 33
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #26 på: 23 Mars 2010, 11:05:35 »
Jeg har ikke prøvd bomullsgarn, men jeg hadde en huspus som om trent drepte slike mus. Hun bet hode av dem slik dem gjør med levende mus. Sitter nå og strikker med tynnt ullgarn og jeg har 4 kattunger her den bryr seg ikke om garnet. Ikke de store jeg har heller.
Randi

Utlogget Khati

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Sykepleierstudent og happy katteeier
    • Vis profil
« Svar #27 på: 23 Mars 2010, 12:27:25 »
Jeg har ikke prøvd bomullsgarn, men jeg hadde en huspus som om trent drepte slike mus. Hun bet hode av dem slik dem gjør med levende mus. Sitter nå og strikker med tynnt ullgarn og jeg har 4 kattunger her den bryr seg ikke om garnet. Ikke de store jeg har heller.

Hehe, må være fint å ha puser som ikke ødelegger garnet ditt;) Det ALLER første Rambo gjorde da han flyttet hit var å bite av tråden på en ullsokk jeg hadde strikket ferdig men ikke festet. Han løp ut av kassa si og rett mot sokken, som lå på et bord, spiste tråden og så på meg med stooore øyne.
Jeg holder egentlig på å strikke en ullgenser til meg selv, men denne er lagt på hylla litt. Ble så lei av å bli angrepet av ullgutten ;)

Kom nettopp fra butikken. Dyrebutikken hadde ikke tørket kattemynte, så jeg dro på apoteket og kjøpte Valerina-dråper og et par garnnøster på Rema (Kastet alt restgarnet mitt da jeg innså at Rambo spiser garn). Nå blir det å lage små mus.
Ja, også kjøpte jeg tørket sild til gutten også. Han spiser kanskje garn, men godbitene er han kresen på. Vil gi han belønning når han kommer når vi roper slik at han skjønner at det lønner seg å komme hjem. Føler meg så kjip når jeg står ut i veien klokka 10 om kvelden og kisser på katta mi!

Innlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #28 på: 23 Mars 2010, 12:49:17 »
Kan hende jeg kan få tak i tørka kattemynte til deg. Om du sender meg adressen din så kan jeg ordne det for deg. Enten på PM eller på en privat mail ramithi@mimer.no
Balder vår store kastrat kan legge seg oppå det jeg holder på å strikker men ikke noe annet. Tror jeg kan tellle på en hånd de gangene noen har tygget av garn her.
Jo takk jeg kjenner til det å stå ute og rope på kattene om kvelden. Mine liker tørka sei  biter rister jeg på den posen så kommer dem springene.
Randi

Utlogget Khati

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #29 på: 23 Mars 2010, 12:59:49 »
Kan hende jeg kan få tak i tørka kattemynte til deg. Om du sender meg adressen din så kan jeg ordne det for deg. Enten på PM eller på en privat mail ramithi@mimer.no
Balder vår store kastrat kan legge seg oppå det jeg holder på å strikker men ikke noe annet. Tror jeg kan tellle på en hånd de gangene noen har tygget av garn her.
Jo takk jeg kjenner til det å stå ute og rope på kattene om kvelden. Mine liker tørka sei  biter rister jeg på den posen så kommer dem springene.

Så hyggelig av deg!!:-) Hvis de greiene jeg kjøpte på apoteket ikke gjør susen tar jeg kontakt pronto!! :biggrin: snill du er!

Innlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #30 på: 23 Mars 2010, 13:32:56 »

Så hyggelig av deg!!:-) Hvis de greiene jeg kjøpte på apoteket ikke gjør susen tar jeg kontakt pronto!! :biggrin: snill du er!
Helt orden det pga jeg har selv kjøpt på der jeg bruker å handle.
Randi

Utlogget Christine

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #31 på: 23 Mars 2010, 13:49:35 »
Om man ikke vil strikke mus selv så lager Karina dem, har emailen hennes dersom noen er interessert, sist jeg bestilte var det 25 kroner pr mus, men er en stund siden nå da  :c066: Som regel går betalingen til noe veldedig for kattene, man får beskjed hvor pengene skal settes inn  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Khati

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23 Mars 2010, 14:13:19 »

Helt orden det pga jeg har selv kjøpt på der jeg bruker å handle.

Valerina fungerte på Rambo, gitt! Han kom innom en tur for en liten lur mens jeg satt og strikket, så begynte jeg å dynke bomullen i oljen... Han våknet med en gang og begynte å lukte, utrolig nok klarte han ikke å skjønne hvor lukten kom fra selv om jeg ligger i sofaen rett ved siden av der han ligger (i den andre sofaen). Hoppet rundt, mjauet og murret, lette etter "luktkilden". Da jeg ble ferdig fikk han den, og da lå det en fornøyd pus i sofaen min. Etterpå tok jeg den fra ham (fordi jeg skal legge musa i en pose på badegulvet slik at den får "trekt seg") og han var ikke så fornøyd. Men nå ligger han å sover, og jeg smiler lurt for meg selv. SÅ GØY!

Innlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #33 på: 23 Mars 2010, 14:26:58 »
Kjempefint at det funket. Da skal jeg gså kjøpe de dråpene på Apoteket i morgen.
Randi