Jeg har nå snakket med politiet i Bodø. Jeg vinklet saken som miljøkriminalitet først, uten å fortelle hvilken sak det gjelder, og det ble tatt seriøst. Politimannen jeg snakket med ba om litt tid å undersøke litt ettersom han ikke kunne mye om dette, for så å ringe meg tilbake. Og jo da, etter kort tid ringte han meg, hadde da snakket med jurist. Det er absolutt en sak som skal anmeldes når noen legger ut gift i åte, det er farlig og forbudt. Det er i Norge i nyere tid faktisk gitt fengsel opp til 2 1/2 år for utlegging av gift i åte. Da jeg etter hvert kom fram til hvilken sak dette gjaldt ble han nok litt mer lunken, men han kunne jo ikke gå fra sitt eget ord. Så nå skal jeg levere anmeldelse. Antagelig blir det gjort gjennom Lensmannen på Tynset (han anbefalte det, for personlig frammøte er bedre enn brev). Så da blir det ikke i dag. Men så fort det er mulig blir det gjort. Jeg kommer til å anmelde for flere forhold. Miljøkriminalitet, det er forbudt å legge ut gift i åte, faren for å forgifte annet enn tiltenkt mål - f.eks. barn, Dyrevernloven §12 om avliving av dyr, og bevisst skade på annen manns eiendom. Så får vi se om det hjelper, da...