Jeg skjønner dere reagerer, og vil at innringeren skal straffes for hva han hevder å ha gjort.
Og jeg tror det kan virke preventivt for redaksjonen å få henvendelser som sier klart fra at dette godtar vi ikke på trykk.
Ikke for å helle kaldt vann i hodene på dere, men:
Når man anmelder noen, håper man på en tiltale og straff, og her må bevisbyrden ligge hos anklageren/påtalemyndighetene. Hvordan skal man kunne bevise at mannen har drept katter ved hjelp av rottegift? Dere tror vel ikke han vil frivillig vise politiet hvor han har lagt ut rottegiften, slik at de kan finne fingeravtrykkene hans på materialet rottegiften ligger på, og dermed ha bevis??
Hvis politiet velger å gå videre med denne saken, så vil de forhåpnetligvis også undersøke nærmere. Er de litt lur, så tar de en kikk i området der han bor og leter etter bevis før de kontakter mannen. Kanskje naboer kan bekrefte at de har sett ham legge ut mat til kattene, og da vet vi jo at den maten ikke ble gitt fordi han syntes synd på kattene som var sultne akkurat...
Jeg er redd politiet ikke bruker mye resurser på en slik sak, men mannen vi jo uansett forhåpentligvis få en skikkelig smekk på ballene. Kan bare håpe på at dette kan få en positiv konsekvens for kattene også, som tross alt er de skadelidende her, men det spørs jo hva som kan gjøres om de er helt ville og syke... Huff...
Må bare slenge med en STOOOR takk til alle dere som engasjerer dere og tar kontakt med politi og avis her.

Følger med på saken og slenger meg gjerne på om det viser seg at mere må til for at dette skal få konsekvenser for jævelen. (Unnskyld uttrykket, men jeg håper det er lov i en så stygg sak som denne... )