Skrevet av Emne: Tips om diskret kattegård på veranda  (Lest 287 ganger)

Utlogget Kirikiri

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Tips om diskret kattegård på veranda
« på: 14 April 2010, 21:36:09 »
Den hvite katten i avataren min måtte avlives i påsken, og så skaffet vi oss en ny katt. Denne ganen ble det en 4 år gammel kastrert bengaljente. Den hvite var så gammel at han ikke stakk av fra verandaen vår i første etasje, men det er det godt mulig at den nye kommer til å gjøre. Og nå som det er sommertid snart, trenger vi noen lure ideer til en liten kattegård på verandaen. Det bør helst være litt diskret.

Verandaen er ca 2,5 cm dyp og 5 m bred. Det er et gjerde langs den ene langenden, og en murvegg på deler av begge kortveggene. Døra går utover.

Jeg har tenkt litt på ferdige hundebur, men de blir litt små. (Tydeligvis til å ha i bilen.) Er det noen som har tips om firmaer som leverer ferdige bur eller gårder? Jeg har lett en del på nettet, men ikke funnet noe jeg synes funker.

\\\"Mamma\\\" til Pus, vår ca 20 år gamle hvite hankatt.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Sv: Tips om diskret kattegård på veranda
« Svar #1 på: 15 April 2010, 08:43:37 »
Er det mulig å kjøpe hønsenetting som dere binder fast med ståltråd rundt øverste planke/del på gjerde og så føre det på skrå oppover mot veggen hvor dere der fester den andre enden med ståltråd. Kanskje dere kan spikre noen spiker i veggen som dere kan feste i, eller det er andre ting i veggen dere kan feste til?

Trist å høre om den forrige katten deres  :icon_sad:

Utlogget Kirikiri

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 April 2010, 20:53:30 »
Takk for tips!
Jeg tror vi kan sette i noen murspikre til å holde fast med. Men jeg tror jeg heller vil ha en fast ramme. Skrå vinkel høres i hvertfall fint ut. :)
\\\"Mamma\\\" til Pus, vår ca 20 år gamle hvite hankatt.

Utlogget ninajeanette

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 8
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24 Juli 2010, 21:12:19 »
skulle ønske jeg kunne gjort sånn og men mammas hus eier så sykt sær at hun nekter alt sånt.

ps, får vi se noen bilder kanskje?